  • 21. Data: 2009-09-11 23:51:15
    Temat: Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Latet wrote:

    > A czemu Ci zalezy na LED? Możesz to uzasadnić? W laptopach ma to sens
    > (energooszczędności), ale w stacjonarnym monitorze - po co? Pytam, bo
    > nie wiem.

    Być może pytającemu zależy na wyrazistych, bardziej intensywnych
    kolorach, nawet przy ustawionej niższej jasności. Pod względem wielkości
    zakresu wyświetlanych kolorów (gamut barwny) tradycyjne monitory
    "świetlówkowe" nie mają raczej specjalnych szans w starciu z produktami
    opartymi na LED. I to niezależnie od typu matrycy. Takie przynajmniej
    odniosłem wrażenie profilując swego czasu niedrogi monitorek TN+LED,
    dokładnego modelu niestety nie przytoczę.

  • 22. Data: 2009-09-12 05:52:05
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 22:15:38 +0200, BartekK napisał(a):

    > ... Np taki że to przeważnie nie są białe ledy, tylko
    > zespoły RGB...
    Nie ma czegoś takiego jak białe LED-y. To zawsze są zespoły trzech diód.
    Inna sprawa, że te diody mogą być zintegrowane w jednej strukturze bez
    możliwości regulacji poszczególnych kolorów.

  • 23. Data: 2009-09-12 06:00:27
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Robi się OT ale odpowiem. Ma linuxa więc moze mieć wszystko.

    PC

  • 24. Data: 2009-09-12 07:01:36
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

> [...]
    > odniosłem wrażenie profilując swego czasu niedrogi monitorek TN+LED,
    > dokładnego modelu niestety nie przytoczę.

    Ja się tylko raz zetknąłem z laptopem HP który miał TN+LED. I naprawdę nie
    widziałem żadnej, ale to żadnej różniby pomiędzy nieco starszym modelem z
    TN+świetłówka.

    latet

  • 25. Data: 2009-09-12 07:34:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Leszek K. pisze:
    > Nie ma czegoś takiego jak białe LED-y. To zawsze są zespoły trzech diód.
    Mylisz się kolego, doucz się lub użyj google/wiki.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 26. Data: 2009-09-12 10:38:49
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Latet wrote:

    > Ja się tylko raz zetknąłem z laptopem HP który miał TN+LED. I naprawdę
    > nie widziałem żadnej, ale to żadnej różniby pomiędzy nieco starszym
    > modelem z TN+świetłówka.

    To bardzo ciekawe, bo w moim przypadku różnica była widoczna gołym
    okiem. Stojący obok tej TN-ki świetlówkowy monitorek *VA sprawiał
    wrażenie jakby wyblakłego, "przydymionego". Oba były skalibrowane na ten
    sam poziom jasności, dość niski (< 100 cd/m2). Dokładne pomiary
    potwierdziły zresztą wcześniejsze spostrzeżenia. Gamut barwny TN+LED był
    naprawdę potężny, przynajmniej o 1/3 większy od najlepszych monitorów
    (bynajmniej nie TN) z tradycyjnym podświetleniem jakiego miałem okazję
    profilować. Mógłbym oczywiście założyć że był to wyjątkowy przypadek,
    odstępstwo od reguły. Jednak wszystkie recenzje z jakimi dotychczas się
    zetknąłem potwierdzają akurat tę cechę matryc na LED.

  • 27. Data: 2009-09-12 11:00:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Sep 2009, Leszek K. wrote:

    > Nie ma czegoś takiego jak białe LED-y. To zawsze są zespoły trzech diód.

    Zawszeć to można się na grupie czegoś nowego dowiedzieć...
    (hint: złośliwy jestem :D i wnoszę o łagodny wymiar kary)

    > Inna sprawa, że te diody mogą być zintegrowane w jednej strukturze bez
    > możliwości regulacji poszczególnych kolorów.

    Nie, weź sobie BIAŁEGO LEDa (nie RGB), może być któryś:
    http://allegro.pl/search.php?string=cree+biala&categ
    ory=67201
    ...i obejrzyj pod lupką albo mikroskopem.
    Niekoniecznie ze znamionowym prądem :> (żeby nie było - światłość
    to ma taką, że pomysł aby obejrzeć jw. ze znamionowym prądem
    jest niebezpieczny dla oka! - do oglądania pewnie starczą
    mikroampery).

    O, tu mają opis:
    http://www.lediko.com/Sposoby_otrzymywania_bialych_e
    miterow_LED/59/

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-09-12 11:15:32
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    PC pisze:
    > Robi się OT ale odpowiem. Ma linuxa więc moze mieć wszystko.

    Brakujących gniazd i przycisków na pilocie nie dopiszesz sobie.
    Ale to faktycznie OT.

    T.

  • 29. Data: 2009-09-12 14:21:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > to ma taką, że pomysł aby obejrzeć jw. ze znamionowym prądem
    > jest niebezpieczny dla oka! - do oglądania pewnie starczą

    Kolego, aby dioda - niekoniecznie LED, ale każda dioda potrzebuje
    minimalnego napięcia i prądu do zadziałania, jak będzie zbyt niski prąd,
    to nie "wystartuje", więc bez przesady z tymi mikro amperami.

    > O, tu mają opis:
    > http://www.lediko.com/Sposoby_otrzymywania_bialych_e
    miterow_LED/59/

    Emiter natomiast to specyficzna dioda LED i nieco się różni.

  • 30. Data: 2009-09-12 19:06:52
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba de Fresz napisała na pl.comp.pecet:

    > Jak już, to poszukaj jakichś niezależnych testów (może na
    > prade.de coś będzie).

    http://www.xbitlabs.com/articles/monitors/display/sa
    msung-sm-f2080-f2380.html

    Tu jest bardzo dobra recka.

    The overall picture does not change much in the Fastest mode, though.
    The gray-to-gray transitions generally fit within 10 milliseconds, but
    there is an 80-millisecond catastrophe again with dark grays. The
    response time average is 16.3 milliseconds (GtG). The RTC error level
    is low, the average error being a mere 0.25.

    Marcin Kocur