  • 21. Data: 2010-12-01 15:52:55
    Temat: Re: Kt?re sklepy daj? dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-01 01:35, mg pisze:

    > Czy rezygnacja z odrobiny "szalenstwa" nie przekresla szansy na
    > uzyskanie czegos wyjatkowego/wartosciowego?

    Mówiąc serio czekam na lepsze dni ;).
    Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pewien pomysł, więc może pstryknę
    coś w ten weekend.
    Co do schodzenia z utartej ścieżki, to 100% racji. Dotyczy to każdej
    dziedziny. Bez szaleństwa i zaglądania za drugą stronę nigdy nie
    powstanie coś nowatorskiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 22. Data: 2010-12-03 14:01:17
    Temat: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-30 17:38, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Oczywiście, tylko... trzeba za to zapłacić. I jest to specyficzna umowa
    > ubezpieczeniowa, która de facto z gwarancją nie ma nic wspólnego.

    Można by się kłócić, bo czymże jest w gruncie rzeczy gwarancja
    jak nie specyficznym ubezpieczeniem oferowanym w cenie produktu.

    A Euro zrobiło to tak jak zrobiło, bo tak im było najwygodniej.
    Równie dobrze mogliby też dać normalną gwarancję w cenie, a za
    rezygnację dawać upust :) Generalnie: nie ma takiego wymogu,
    że gwarancję może dać tylko producent.

  • 23. Data: 2010-12-03 14:18:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 03 Dec 2010 15:01:17 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Można by się kłócić, bo czymże jest w gruncie rzeczy gwarancja
    > jak nie specyficznym ubezpieczeniem oferowanym w cenie produktu.

    Mogę cię cytować? ;D

    Postaram się nie zadławić śmiechem; weź sprawdź kto jest stroną w
    gwarancji, a kto w ubezpieczeniu; sprawdź różnice w umowach :)

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 24. Data: 2010-12-06 11:14:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-03 15:18, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Mogę cię cytować? ;D
    >
    > Postaram się nie zadławić śmiechem; weź sprawdź kto jest stroną w
    > gwarancji, a kto w ubezpieczeniu; sprawdź różnice w umowach :)

    A patrząc mniej papierkowo-prawniczo a bardziej realnie?
    Albo gwarantuje się nieodpłatne usuwanie usterek, albo zwrot kosztów napraw,
    skutek dla klienta jest z grubsza ten sam - nieponoszenie kosztów.
    Więc jeśli dla ciebie te produkty z sobą NIC wspólnego, to mamy inne definicje
    nicości.

    Poza tym Euro od lat nazywa to gwarancją i jakoś ani żaden rzecznik konsumentów,
    ani PiH czy inny UoKIK nie uznały tego za niedozwolone wprowadzanie w błąd.