  • From: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Date: Tue, 30 Nov 2010 11:54:14 +0100

    Howk wrote:
    > Zamykając temat z mojej strony niech każdy robi co chce. Ale przed
    > wysłaniem czegoś do naprawy radzę choćby telefonicznie zasięgnąć
    > porady Rzecznika Konsumentów, który zapewne w tej dziedzinie ma
    > większe doświadczenie niż cała ta grupa.
    > Ja nie używam od paru lat gwarancji, zawsze piszę pisemko i zanoszę do
    > sklepu. Problemów jeszcze nie miałem (był jeden oporny wyjątek) ale
    > został naprostowany :))

    Miałeś farta i tylko takich sytuacji Tobie (i sobie) też życzę. Kiedyś
    jednak trafisz na sprzedawcę, który będzie korzystał także ze swoich
    uprawnień i boleśnie się od niego odbijesz. Pamiętaj, że prawo działa w obie
    strony i jako konsument masz nie tylko prawa, ale i obowiązki, podobnie jak
    sprzedawca ma nie tylko obowiązki, ale i prawa.
    A RK jest dobry, ale tylko do momentu radzenia. Jeśli przyjdzie do
    konkretów, udowadniania czegokolwiek (bo sprzedawca nie przestraszy się
    Twojego pisma), to rzecznik tylko bezradnie rozłoży ręce (tak jak to zrobił
    kiedyś w moim przypadku).

    Tomek