  • Data: 2010-11-30 09:31:49
    Temat: Re: Które sklepy dają dwa lata gwarancji ? (NIKON D90)
    Od: Howk <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > w momencie jego sprzedaży. Trzeba też pamiętać że po okresie 6
    > miesięcy ciężar udowodnienia iż towar był wadliwy w momencie
    > sprzedaży leży na konsumencie.

    a skąd takie wnioski???? Zawsze sprzedawca musi udowodnić, że towar
    był wydany bez wad. Klient tylko dostarcza towar do sprzedawcy. A
    udowodnienie tego jest raczej niemożliwe do wykonania bo by się wtedy
    towar nie popsuł (gdyby od razu był bez wad). Chyba, że popsuł go
    klient celowo, ale wtedy nie działa też gwarancja.
    Kiedyś rozmawiałem z Rzecznikiem Konsumentów i powiedział, że zawsze
    jest korzystniej zgłaszać usterkę z ustawy zamiast z gwarancji bo
    jesteśmy bardziej chronieni prawem i terminy muszą być dotrzymywane.