    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z8 7 polecilibyście?
    Date: Fri, 25 Apr 2014 12:23:50 -0500

    "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> wrote in message
    news:ljdn63$5m5$1@node1.news.atman.pl...

    > Zakładałem, że film który widziałem dotyczył pracy CPU przy normalnej
    > częstotliwości. Zresztą nawet przy podwyższonej, wentylator powinien
    > osiągnąć swoje maksymalne rpmy i szumieć tak jak to wynika z jego
    > parametrów. Tymczasem tutaj miałem wrażenie że wentylator ma ogromne
    > problemy z łożyskiem.
    >
    > Zobacz ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=rPC8Vl3KsJE

    OK, teraz rozumiem, że chodzi Ci tylko o hałas większy niż oczekiwałeś.
    To jeszcze nie powód aby spisywać taki wiatrak na śmietnisko bo hałas
    wcale nie musi być związany z problemami z łożyskiem...

    > Zresztą niedługo kupuję procesor, z ciekawości sprawdzę jak zachowuje się
    > boxowy.

    Sprawdź i napisz czy był taki sam głośny :-)

    > Pamiętasz kiedy budowałeś ostatnio? Ponoć trend jakości jest w dół

    Niedawno, ale ja staram się trzymać z daleka od tego typu "gorących"
    procesorów... Ostatnio takie wielkie radiatory widziałem w jakichś
    starych serwerach Della na procesorze Xeon - radiator ledwie się mieścił
    w pudle... i w zimie już pieca nie trzeba było włączać jak PC pracował ;-)

    > Akurat przeglądam obecnie płyty główne i nazwa Asus występuje bardzo
    > często w otoczeniu słowa problem. Ale ja obecnie szukam konkretnego
    > zastosowania: cichy, wydajny, mały komputer.

    Wiesz co... tego typu myślenie przypomniało mi narzekanie jakie
    słyszałem kiedyś w Polsce że złodzieje najbardziej lubią kraść maluchy
    i polonezy... Płyty Asusa stają się coraz bardziej popularne, coraz więcej
    ludzi je ma, więc nawet jeśli mały procent płyt będzie mieć usterki
    to będziesz o tym słyszał od wielu "poszkodowanych". Ciężko sobie
    wyrobić poglądy na temat niezawodności czytając tylko anegdoty
    z sieci, bez danych statystycznych na temat tego ile płyt było dobrych, bo
    przecież nikt na forum nie będzie wchodził i pisał że nie ma problemów :-)