  • 1. Data: 2014-04-24 20:11:50
    Temat: Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecilibyście?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Chciałbym mieć oprócz VGA również wyjście HDMI... Będzie i5-4440.
    Nie zależy mi na podkręcaniu proca ale chcę mieć SSD caching
    - będę miał dwa dyski, jeden 64GB SSD i jeden duży 2TB tradycyjny.

    Patrzyłem na płyty ASUSa, MSI - nie wiem na którą się zdecydować.

  • 2. Data: 2014-04-24 20:32:48
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > - będę miał dwa dyski, jeden 64GB SSD i jeden duży 2TB tradycyjny.
    >
    > Patrzyłem na płyty ASUSa, MSI - nie wiem na którą się zdecydować.

    Ja od dekad ASUS tak, MSI nie.

    Dlaczego? Bo tak!

    Na Asusie sie nigdy nie zawiodlem, a jedna jedyna MSI mi padla kiedys ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-04-24 21:39:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    mr misio <m...@g...pl> wrote:

    > Ja od dekad ASUS tak, MSI nie.
    >
    > Dlaczego? Bo tak!
    >
    > Na Asusie sie nigdy nie zawiodlem, a jedna jedyna MSI mi padla kiedys ;)

    Teraz sobie przypominam, ze przed płytą która mam dziś (chyba PNE) tez
    mialem MSI i cos w niej nawalalo... Ale juz tez nie pamietam co.

    W aktualnej plycie tez mam problem - shutdown z Windows nie wylacza
    zasilacza do konca, wiatraki sie kreca. Trzeba wyjac wtyczke z gniazda. No
    chyba ze to wina zasilacza...

    Ok, to z oferty ASUSA co warto wziać z Z87 lub H87?
    Teraz widze ze wciaz sa z gniazdem DVI oprocz HDMI, wiec nie musi miec VGA
    DB15 ale zeby miala HDMI i DVI.

  • 4. Data: 2014-04-24 21:50:11
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > W aktualnej plycie tez mam problem - shutdown z Windows nie wylacza
    > zasilacza do konca, wiatraki sie kreca. Trzeba wyjac wtyczke z gniazda. No
    > chyba ze to wina zasilacza...
    zrób miejsce na dowolnym pendrivie. sciągnij obraz rescuecd i narzędzie
    do wgrania obrazu płyty na uruchamialny pendrive. zrób bootowalny
    pendrive, zabootuj z niego komputer i napisz:

    shutdown -h now (enter)

    i już będziesz wiedział czy winny jest zasilacz czy windows

    uruchom windowsa skasuj wszstko z pendriwa,

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-04-24 22:05:10
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > Ok, to z oferty ASUSA co warto wziać z Z87 lub H87?

    z tego co pamietam jak sie kiedys dopytywalem to Z sa bardziej wypasne
    niz H :)

    mam z77 na socket 1155 i jestem zadowolony

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-04-24 22:41:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    mr misio <m...@g...pl> wrote:

    > z tego co pamietam jak sie kiedys dopytywalem to Z sa bardziej wypasne niz H :)
    >
    > mam z77 na socket 1155 i jestem zadowolony

    Tez to samo slyszalem. Seria Z jest dedykowana dla kręcących procki i
    pamięci a oprócz tego ma zwykle bogatszy zestaw złączek i gniazd...

    Jakie macie opinie o płycie Asusa Gryphon Z87?

  • 7. Data: 2014-04-24 22:47:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > Tez to samo slyszalem. Seria Z jest dedykowana dla kręcących procki i
    > pamięci a oprócz tego ma zwykle bogatszy zestaw złączek i gniazd...

    Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty
    głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu
    płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-04-24 22:50:35
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty
    > głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu
    > płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

    Korekta H87M wspiera Technologia Intel(R) Small Business Advantage 2.0.
    Seria Z tego nie oferuje, przynajmniej nie ma żadnej informacji na stronie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2014-04-24 22:56:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty
    > głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu
    > płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

    Jest jeszcze kwestia nieporuszana na stronie Asrocka. Z87 wspiera
    Crossfire i SLI, H87 tylko Crossfire.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2014-04-24 23:54:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> wrote in message

    > Korekta H87M wspiera Technologia Intel(R) Small Business Advantage 2.0.
    > Seria Z tego nie oferuje, przynajmniej nie ma żadnej informacji na
    > stronie.

    Z tym że to funkcja samego chipsetu Intela i różnic między Z87 i H87
    a nie zasługa płyty głównej...