  • 31. Data: 2009-04-23 12:41:36
    Temat: Re: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-23, czw o godzinie 12:38 +0000, Paweł Przeździak pisze:

    > Ściągnę PSE7 i przetestuję - chyba, że na linuxie będzie stwarzał jakieś
    > problemy.

    Niestety są problemy. Sam edytor działa w porządku, ale organizator
    niestety nie. Czyli pozostaje otwierać pliki pojedynczo, co nie będzie
    wygodne.
    Demozaikowanie takie jak z ACR mogę sobie zrobić za pomocą dng
    convertera.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 32. Data: 2009-04-23 15:29:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, grzybu wrote:

    > Przesiadka z ACR na RT chyba nie ma sensu, ale w drugą stronę też go
    > wiele mieć nie musi. Muszę się pobawić PSE, ale jestem ciekawy, czy on
    > będzie pamiętał jakie parametry obróbki sobie ustawiłem dla danego pliku
    > RAW?

    Tak.
    Dla porządku - PSE to jedno, ACR to drugie.
    Fakt że wtyczka i bez "czegoś" (np. PSE) nie działa, ale
    obsługa jest niezależna.
    Działa tak, że ACR jest w jednym oknie (podrzędnym), PSE w innym.
    Obróka RAW (w ACR) i obrazka (w PSE, po przerzuceniu) jest ZUPEŁNIE
    odrębna.

    > RT zapisuje sobie pliczek z parametrami, więc potem jest łatwo
    > przenieść takie pliki raw+pp2 na inną maszynę i od razu mieć te same
    > ustawienia dla przeniesionych plików.

    Dokładnie tak samo - ACR tworzy zbiory z rozszerzeniem .xmp

    Za to jest uciążliwy w innym miejscu - zapisać wynik potrafi tylko w .DNG,
    a jako że mi dogadywanie się z PSE nie idzie (wolę Paint.NET, GIMPa
    albo cokolwiek innego) to koniecznosć przejścia do okna PSE7 może być
    irytująca (znaczy "przejść tylko po to aby zapisać na dysk").
    Ale przeżyjesz :) - ściągnij sobie triala i sprawdź.
    Może Ci PSE przypasuje :|

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-04-23 15:41:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Paweł Przeździak wrote:

    > A tu będą rawy z d80 i d700

    ...znaczy nie sprawiające problemów z UfRAW?
    Po prostu - UfRAW nie umie obsłużyć "małych pikseli" :)

    > - jeśli będzie zauważalnie lepiej na komercyjnym
    > sofcie to trzeba będzie ponieść koszty i już.

    Z tym się zgadzam.
    Tyle, że w D80 i D70 nie ma tej skali problemu, bo z braku
    "hardware HDR" nie grozi TAKIE wyciąganie ze świateł.
    A przy "normalnych" zdjęciach bym się nie szarpał.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-04-23 17:46:01
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@g...pl>

    > Tyle, że w D80 i D70 nie ma tej skali problemu, bo z braku
    > "hardware HDR" nie grozi TAKIE wyciąganie ze świateł.
    > A przy "normalnych" zdjęciach bym się nie szarpał.

    Z D700 oczywiście.
    Ale sprawdzę co innego. Ponieważ Capture NX podobno do nefów jest
    niezastąpiony to obrobię sobie w trailu wzorcowego nefa, a później spróbóję
    zrobić to samo ufrawem albo rt. Problem harware taki jak w Fuji nie istnieje -
    więc jestem dobrej myśli.
    jutro pewnie opiszę jak to wygląda w praniu.

    PP

  • 35. Data: 2009-04-23 18:27:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł Przeździak pisze:
    > A który daje najwięcej detalu?

    Nadpróbkowanie z acra.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2009-04-23 19:16:13
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1...@a...upc.pl>,
    grzybu nabazgrał:
    > Demozaikowanie takie jak z ACR mogę sobie zrobić za pomocą dng
    > convertera.

    Jesteś pewien, że DNG converter demozaikuje?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 37. Data: 2009-04-23 19:18:13
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gspfgu$fc1$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Jakub Jewuła nabazgrał:
    > Po prawej masz RT:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/_1020005.png
    > Zwroc uwage na to jak RT poobgryzal galazki ;)

    O ciekawe. Możesz opisać jak uzyskałeś taki efekt? Czy z G1 dostaje
    się go w gratisie?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 38. Data: 2009-04-23 20:06:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-23 12:01:44 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > To juz bylo w poprzednim watku - RT produkuje artefakty,
    > ktore niszcza drobne detale jak galazki na tle nieba itd.
    > Dodatkowo trafialem na szumy na niebie...
    > Kolory tez bardziem mi pasuja z ACR.
    >
    > Po prawej masz RT:
    > http://www.skanowanie.com.pl/tmp/_1020005.png
    > Zwroc uwage na to jak RT poobgryzal galazki ;)

    Na moje oko to bardziej wygląda na różnice w ostrzeniu, niż
    interpolacji. ACR difoltowo daje spore mydło.

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-04-23 22:42:27
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 23.04.2009, o godzinie 11.45.29, na pl.rec.foto.cyfrowa, Jakub Jewuła
    napisał(a):

    > ACR da sie chyyyba uzywac z PS Elements ktory jest
    > sporo tanszy. Ale to musisz sprawdzic...

    Da się, ale to kastrat jest w porównaniu do tego z pełnego PS.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 40. Data: 2009-04-24 06:02:20
    Temat: Ktora interpolacja przy wolarkach rawow
    Od: "Paweł Przeździak" <p...@N...gazeta.pl>

    > jutro pewnie opiszę jak to wygląda w praniu

    Pierwsze wrażenia z użycia Nikon Capture NX, UFRawa i RT.

    Do testowania używałem rawa z ujęciem, którego ważne elementy były
    niedoświtlone o około 1EV. Rozpiętość sceny bardzo duża - nie zmierzyłem.
    Generalnie nie chciałem, żeby było łatwo :)

    W zasadzie obraz ze wszystkich konwertreów jest podobny. Pomijam kwestie
    obsługi - do każdego można się przyzwyczaić.
    Pliki z NX mają bardzo ładnie usuniętą AC. AC najbardziej się rzuca w oczy
    przy obróbce w RT. Niby można próbować ją korygować, ale wraz z NX jest
    lepiej. Z UFRawa też wychodzi AC ale taka trochę delikatniejsza.
    Korekcja AC w NX związana jest też z odszumianiem.
    NX działał na Virtualboxie i win xp. Dlatego nie będę wypowiadał się na temat
    szybkości działania.

    Taki obraz jak daje NX bez problemu można uzyskać z zastosowaniem RT czy
    UFraw, ale odszumianie trzeba zastosować na włąsną rękę.
    Przy odbitce 30x40 normalny widz nie zauważy różnicy - co więcej nie pozna
    się czy to był D700 czy D80 (pod warunkiem, że nie było wymagane iso powyżej
    400 :)).

    PP

    No to jeszcze został mi ACR do przetestowania i będę miał pełny obraz.