  • 131. Data: 2015-08-13 08:43:48
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-12 18:04, mk4 wrote:

    > Tja, ze wzorów jeszcze trzeba umieć korzystać...

    Co pominąłem?

    > No i niech sobie będą - co ci to przeszkadza?

    To że próbujesz oszukać fizykę.

    Shrek.

  • 132. Data: 2015-08-13 17:48:56
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Shrek <...@w...pl> napisał(a)

    > Hmmm. A nie jest tak, że maksymalne opóznienie wynosi przyspieszenie
    > ziemskie*współczynnik przyczepności? Przyspieszenie ziemskie jakie jest
    > takie jest, ale nawet w warunkach bojowych nie przekracza 9,81 natomiast
    > współczynnik przyczepności też raczej 1 nie przekracza.

    Współczynnik tarcia może być dowolnie duży! Skąd wziąłeś to ograniczenie
    do 1? F1 hamują z opóźnieniem 5g.

    --
    Tomek

  • 133. Data: 2015-08-13 19:39:31
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2015-08-13 08:43, Shrek wrote:

    > Co pominąłem?

    No chyba to ze 100^2 to 10000 a 140^2 to 19600 wiec przy 140 mamy dwa
    razy wieksza energie niz przy 100. Co zreszta napisalem juz wczesniej.

    --
    mk4

  • 134. Data: 2015-08-14 01:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 15:48:56 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):
    > Shrek <...@w...pl> napisał(a)

    > Współczynnik tarcia może być dowolnie duży! Skąd wziąłeś to ograniczenie
    > do 1?

    Tak dowolnie to nie, w praktyce trudno spotkac 1, ale opona na
    asfalcie widac potrafi nieco przekroczyc.

    >F1 hamują z opóźnieniem 5g.

    Majac docisk aerodynamiczny.

    Ciekawsze sa amerykanskie dragstery - osiaga to 4g srednio przy
    rozpedzaniu, na poczatku ponoc nawet 10g, a wtedy przeciez docisku
    jeszcze nie ma.

    J.

  • 135. Data: 2015-08-14 02:08:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 01:03:38 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Ciekawsze sa amerykanskie dragstery - osiaga to 4g srednio przy
    > rozpedzaniu, na poczatku ponoc nawet 10g, a wtedy przeciez docisku

    A jest ;)

    Dragster waży około 1050kg, a ciąg ze skierowanych w górę rur wydechowych
    daje mu dodatkowe 500kg docisku :)

    Swoją drogą nieźle - gdyby mu ten wydech skierować w tył, to przyspieszyłby
    do 100km/h w jakieś 6s i to wszystko nie puszczając sprzęgła ;)

    Faktycznie ciekawe maszyny.

  • 136. Data: 2015-08-14 02:46:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 02:08:14 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > Swoją drogą nieźle - gdyby mu ten wydech skierować w tył, to przyspieszyłby
    > do 100km/h w jakieś 6s i to wszystko nie puszczając sprzęgła ;)

    Ciekawe. Kiedys pisali, ze mu od predkosci kola "rosna", co daje
    dodatkowy docisk, ale cos mi to przypomina przygody barona Munhausena
    w bagnie.

    J.

  • 137. Data: 2015-08-16 20:54:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-13 17:48, Tomek Kańka wrote:

    > Współczynnik tarcia może być dowolnie duży! Skąd wziąłeś to ograniczenie
    > do 1? F1 hamują z opóźnieniem 5g.

    Dlatego napisałem _raczej_. Bo piszemy o cywilnych wózkach, na cywilnej
    autostradzie.

    Shrek.

  • 138. Data: 2015-08-16 20:57:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-13 19:39, mk4 wrote:

    > No chyba to ze 100^2 to 10000 a 140^2 to 19600 wiec przy 140 mamy dwa
    > razy wieksza energie niz przy 100. Co zreszta napisalem juz wczesniej.

    Spoko - wydawało mi się, że rozmawialiśmy 70 vs 140. Jeśli nie, to
    przepraszam. Tak czy inaczej ze 140 jakbyś się nie spinał na 70 metrach
    się nie zatrzymasz (uwzględniając czas reakcji). Znaczy zatrzymasz się -
    przypierdalając około 110 w ścianę;) Ale tak samo zatrzymasz się i na 1
    metrze:P

    Shrek.

  • 139. Data: 2015-08-16 21:01:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 02:46:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ciekawe. Kiedys pisali, ze mu od predkosci kola "rosna", co daje
    > dodatkowy docisk, ale cos mi to przypomina przygody barona Munhausena
    > w bagnie.

    Rosnąć rosną i w ogóle chyba dość dziwnie się zachowują.
    Ale docisku od tego to ja też nie widzę.

    https://www.youtube.com/watch?v=E_u0YR10Vo0

    Ale tu też wygląda że jakoś szczególnego nacisku na pozbywanie się spalin
    pionowo też nie ma.

  • 140. Data: 2015-08-16 22:57:55
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Shrek <...@w...pl> napisał(a)

    > Dlatego napisałem _raczej_. Bo piszemy o cywilnych wózkach, na cywilnej
    > autostradzie.

    Uwaga o F1 była niepotrzebna, bo zaciemniła sens mojej wypowiedzi.
    Twoje "raczej 1 nie przekracza" odebrałm jako przekonanie, że
    *teoretycznie* współczynnik tarcia jest ograniczony z góry wartoscią 1,
    a to nieprawda.

    Choć wydaje się, że rzeczywista wartość wynosi ~1.

    --
    Tomek