  • 141. Data: 2015-08-17 06:31:18
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-16 22:57, Tomek Kańka wrote:

    > Uwaga o F1 była niepotrzebna, bo zaciemniła sens mojej wypowiedzi.
    > Twoje "raczej 1 nie przekracza" odebrałm jako przekonanie, że
    > *teoretycznie* współczynnik tarcia jest ograniczony z góry wartoscią 1,
    > a to nieprawda.
    >
    > Choć wydaje się, że rzeczywista wartość wynosi ~1.

    No ja też w sumie niejasno napisałem - jak przeczytałem drugi raz, to
    faktycznie można tak zrozumieć. Ale we wszystkich wykresach jakie
    oglądałem dla cywilnych wózków wychodzi max do 1,1 i to na chwilę, dla
    specyficznych warunków. Normalnie w okolicach 0,9 max.

    Shrek.

  • 142. Data: 2015-08-17 16:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    Dnia Fri, 14 Aug 2015 02:46:41 +0200, J.F. napisał(a):

    >Rosnąć rosną i w ogóle chyba dość dziwnie się zachowują.

    Maja ponoc bardzo miekkie boki. Ale tez - sily tam dzialajace sa
    potezne.

    >Ale docisku od tego to ja też nie widzę.
    >https://www.youtube.com/watch?v=E_u0YR10Vo0

    Gdyby na skutek "rosniecia" tylna os sie podnosila, to dodatkowa sila
    by byla.
    Ale tu na filmie, to ona raczej opada.

    Hm, ale tak rozpatrzmy kawalek bieznika z w przedniej czesci kola - ma
    duza predkosc w dol, wiec jak sie zetknie z asfaltem, to wali w niego
    solidnie i nacisk jest olbrzymi.
    Ale sa inne tez inne fragmenty i razem przypomina mi to pewnego barona

    >Ale tu też wygląda że jakoś szczególnego nacisku na pozbywanie się
    >spalin
    >pionowo też nie ma.

    Wydech jednak leci w gore, a tyl jakby przysiadal ...

    J.