eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto winien? › Re: Kto winien?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISM
    ATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kto winien?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
    <xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
    <12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
    <mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
    <xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
    <mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl>
    <1q7j4dpeotaqy.aqfr8m9y2x28$.dlg@40tude.net>
    <mqb273$um9$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 11 Aug 2015 11:17:18 +0200
    Message-ID: <1mkvvdpckccyl$.qa6dseloildd.dlg@40tude.net>
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1439284632 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27508 82.143.187.50:58497
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3208
    X-Received-Body-CRC: 2053867178
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566959
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 22:40:05 +0200, Shrek napisał(a):
    > On 2015-08-10 21:42, J.F. wrote:
    >>>> Niemcy przy 140 wymagaja odstepu 70m.
    >>> Czyli połowy drogi hamowania.
    >> No, samego hamowania to moze calej.
    >> Calkowitej, wliczajac sekunde reakcji kierowcy, to faktycznie sporo
    >> zabraknie.
    >
    > Mnie na oko wychodzi, że w podobnej sytuacji pocałujesz dupę powyżej
    > 100km/h. Więc zupełnie słabo.

    Jak reakcja zajmie sekunde, to jakos tak. A w tej sytuacji mozliwe ...

    >> Ale to jest odstep minimalny, nie ma zakazu jechac dalej, sa kary za
    >> jazde blizej :-)
    > Ale skądś się to zalecenie wzięło - widać zakładają, że takie sytuacje
    > się "nie zdarzają", albo przynajmniej nie powinny zdarzać.

    raczej im chodzi o wielokrotne karambole - jednym to sie pewne tak
    bardzo nie przejmuja, a tu kazdy nastepny ma wieksze szanse.

    >>> I od prawie dwukrotnie więcej niż ustawowy
    >>> zasięg świateł mijania. Wychodzi na to, że jednak nie zakłada się
    >>> pojawienia przeszkody znikąd
    >> 140 to mozna jezdzic po autostradzie. Tam Niemcy nie wymagaja
    >> dostosowania do swiatel :-)
    > Ale z tego wynika, że stosując zasadę jedż tak, żeby zahamować w razie
    > pojawienia się przeszkody znikąd, w nocy należałoby nie nie przekraczać
    > 60 na autostradzie;)

    Ale autostrady nie sluza do jazdy 60 :-)

    >>>> Kierowca przed nami jadac 140 tez sie nagle nie teleportuje na pas
    >>>> obok, troche mu to zajmie - i sie robi 100m na hamowanie ....
    >>>
    >>> To dalej przywalisz równie efektownie, jak ten na filmie.
    >>
    >> No, 100m to juz jest szansa na zatrzymanie.
    >
    > Nie ma - jadąc 140 zaczynasz hamować po sekundzie (i to raczej jak się
    > spodziewasz) - musisz ogarnąć co się dzieje, nacisnąć pedał i samochód
    > musi zacząć reagować - 1 sekunda - w tym momencie ze 100 zostaje 60.
    > Opóźnienie to jakieś 7,5m/s^2 - walisz koło 90 km/h, czyli jak na filmie.

    Troszke lepsze czasy, walisz 80, poduszki odpalaja i przezywasz :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: