    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Date: Mon, 15 Aug 2016 19:25:51 +0200
    Sender: m...@n...agh.edu.pl
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Terefere! Aby otrzymać kartę uprawniającą do zakupów należy "prowadzić
    > działalność gospodarczą, reprezentować instytucję np. szkołę, szpital,
    > kościół itp. lub być przedstawicielem urzędu państwowego". Oznacza to
    > między innymi "samozatrudnionych" wykopanych z etatu pracownika biurowego
    > czy robotnika. Ze trzy razy byłem w Makro -- takich, co to ich zakupy
    > mogły wskazywać na to, że chcą towar gdzieś dalej opchnąć, widziałem
    > tam garstkę. Reszta robiła normalne duże zakupy do domu.

    Jeśli tylko instytucja/szkoła zechce, to dowolny pracownik może taką
    kartę dostać. Taki system selekcji wydaje mi się tak absurdalny, że
    postanowiłem te sklepy bojkotować, nawet gdyby się napraszali. Raz byłem
    zobaczyć jako kuriozum i potwierdzam - tam prawie wszyscy robią normalne
    zakupy konsumenckie. A ceny jak wszędzie.

    MJ