  • 61. Data: 2015-10-26 21:38:52
    Temat: Re: Kto mi pożyczy kasę? Ja to muszę koniecznie kupić! :P :P
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2015 21:03:46 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:

    > A podkówkę na skórze przedramienia, od grota transformatorówki, miałeś? :))

    A bo to jedną? :)

    > Przypomniałem sobie, jak w '91 narażałem się na to, wsadzając do ogniska,
    > zużyte baterie R6... :) Tyle, że kubeczek zostawał w ognisku, a latał
    > "wkład" :)

    O, a tego nie znam. Co jest tym dziwniejsze, że dziecięciem będąc do ogniska
    wkładałem chyba wszystko, co dawało choć cień szansy na detonację (a pożytki płynące
    z użycia pomocniczego kawałka rurki wodociągowej odkryłem ładnych parę lat przed
    słynnym unabomberem). Może to była kwestia tego, że za moich czasów (średnie 80-te)
    typowa bateria R6 to był cynkowy kubeczek, który się w ogniu natychmiast topił...

  • 62. Data: 2015-10-26 23:52:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > A bo to jedną? :)

    Elektronik bez oparzenia lutownicą, to nie elektronik :)
    Ja zaliczyłem nawet taki hardcore, jeszcze w wieku dość mocno
    niepełnoletnim, jak cyna w oku, pechowo nie tak strzepnąłem lutownicę. Ale
    na szczęście wiedziałem co robić i natychmiast oko pod zimną wodę i
    chłodziłem no, długo. Lekarz na ostrym bardzo pochwalił ten ruch. Nie
    pamiętam, czy wypadło przy płukaniu, czy lekarz wyciągnął...

    > O, a tego nie znam. Co jest tym dziwniejsze, że dziecięciem będąc do
    > ogniska wkładałem chyba wszystko,

    Nie ukrywam, że liczyłem na rozsadzenie i trochę hałasu. (na jednym z
    obiektów MRU - 708 - ze znajomym z Wrocławia, kładliśmy na progu nabój od
    syfonu, a pod nabojem świeczkę. Jak zadziałało, to trochę się tej świeczki
    trzeba było naszukać... :) Oczywiście, na ten czas chowaliśmy się za kilka
    zakamarków. Huk ogromny.

> [...]
    > że za moich czasów (średnie 80-te) typowa bateria R6 to był cynkowy
    > kubeczek, który się w ogniu natychmiast topił...

    Ano... poza tym wsad robił się miękki, przynajmniej na tyle, aby się
    przecisnąć i ciśnienie go po prostu wypychało, miast rozerwać naczynie,
    ergo, zamiast petardy, robiło się coś, jak mały moździerz... I nie było to
    zbyt hałaśliwe... Ale za to wyrzut to kilka(naście?) metrów było, mocno
    zależało od konkretnego egzemplarza. Ciekawe, jak dzisiejsze "leklansze" by
    się zachowały, dupło by z trzaskiem, czy ciśnienie by rozepchnęło i
    zachowało by się raczej, jak nacinane kondzioły w popsutych zasilaczach od
    PC, bądź włączone odwrotnie...? Bo alkaliczne, to by chyba mocniej puknęło?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 63. Data: 2015-10-27 01:19:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    gle-phase-energy-saver.html

    > Cóż, może się nie powstrzyma, ale można za to będzie się ponabijać. A w
    > .pl można bezkarnie, ponieważ ZTCW, nie ponosi kary ten, kto podnosi
    > zarzut prawdziwy, nie wiem, czy tyczy się to również spraw przedawnionych,
    > ale te EPS, to raczej przedawnione nie są :P

    Jeśli Ci udowodnią że podmieniłeś komponenty i insynuowałeś
    że jest ryzyko pożaru to moim zdaniem zasłużenie trafiłbyś do pierdla.

  • 64. Data: 2015-10-27 01:39:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2015 23:52:11 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > Elektronik bez oparzenia lutownicą, to nie elektronik :)
    > Ja zaliczyłem nawet taki hardcore, jeszcze w wieku dość mocno
    > niepełnoletnim, jak cyna w oku, pechowo nie tak strzepnąłem
    lutownicę. Ale

    Heh, ja mając 9 lat rozebrałem spłonkę od breneki, wysypałem z niej
    proch i chciałem "wlać" do środka płyną cynę (po co nie pamiętam).
    Nie wiedziałem, że spłonka ma odpalanie "dual stage", że po otwarciu
    jej i wysypaniu prochu pozostaje niewielki inicjujący ładunek
    przyklejony do jej tylnej ścianki, w którą uderza iglica (ładunek
    inicjujący aktywuje główny ładunek spłonki a ta odpala ładunek
    pocisku). Przy "wlewaniiu" do spłonki cyny używając lutownicy transf.
    niespodziewany huk, oczywiście gorąca cyna spowodowała wybuch i
    eksplodowała mi tą cyną w twarz. Twarz szczypie, w uszach dzwoni,
    grot lutownicy transformatorowej wygięty od wybuchu, to pamiętam.
    Jakimś cudem oczy przetrwały ale pewnie w skórze do dziś mam resztki
    tej cyny...

    --
    Marek

  • 65. Data: 2015-10-27 01:42:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
> [...]
    > uszach dzwoni, grot lutownicy transformatorowej wygięty od wybuchu, to
    > pamiętam. Jakimś cudem oczy przetrwały ale pewnie w skórze do dziś mam

    Pokażesz zdjęcia swojej facjatki? Chętnie zobaczę jak wyglądasz :-)

  • 66. Data: 2015-10-27 06:40:53
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 01:39:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > pocisku). Przy "wlewaniiu" do spłonki cyny używając lutownicy transf.
    > niespodziewany huk, oczywiście gorąca cyna spowodowała wybuch i
    > eksplodowała mi tą cyną w twarz.

    O ja pierdzielę, a myślałem, że mój pomysł cynowania denka łuski od rozmontowanego
    naboju (chciałem przylutować łańcuszek od komuni i mieć najniesamowitszy wisiorek na
    szyje na dzieni :) ), w wyniku czego rzeczona łuska mi odpaliła spłonkę prosto w oczy
    to zdarzenie niepowtarzalne...

  • 67. Data: 2015-10-27 12:41:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeśli Ci udowodnią że podmieniłeś komponenty i insynuowałeś
    > że jest ryzyko pożaru to moim zdaniem zasłużenie trafiłbyś do pierdla.

    Już o to bądź spokojny, zadbam, by mi mogli tam, gdzie pan może panu
    majstrowi...
    Skoro oni kłamią, przecież też ten tego, że niby coś oszczędzę... Ale, jak
    powiedziałem, spokojna czacha, nie dam sobie krzywdy zrobić.

    PS. A na poważnie, zamierzam zrobić rzetelny test działania tychże i
    wykazać, co rzeczywiście daje zastosowanie EPS.

  • 68. Data: 2015-10-29 06:04:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > PS. A na poważnie, zamierzam zrobić rzetelny test działania tychże i
    > wykazać, co rzeczywiście daje zastosowanie EPS.

    Jeszcze raz warto zapytać PO CO?
    Skoro wiemy że tam jest kondensator styrofleksowy 4,7uF i doskonale wiemy
    jak on działa?

  • 69. Data: 2015-10-29 11:22:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeszcze raz warto zapytać PO CO?

    Dla własnej satysfakcji.
    Przy okazji ugram jeszcze jedną kartę - paczkę argumentów wobec
    zachwalających to cud...wróć...gówno. Dla własnej satysfakcji. On mi o
    oszczędzaniu, ja mu wykład o konstrukcji tegoż, oraz o działaniu
    każdziusieńkiego elementu wchodzącego w skład. Nie posłucha? Jego problem, a
    ja się wygadam i będę spokojniejszy.
    A test z licznikami - zrobię, jak tylko będę mieć liczniki. I to cu...gówno.

  • 70. Data: 2015-10-29 18:14:04
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a ja się wygadam i będę spokojniejszy.
    > A test z licznikami - zrobię, jak tylko będę mieć liczniki. I to

    Jest promocja na eleganckie, szklanne, jednofazowe i co najwazniejsze
    legalizowane... na obu wiodacych portalach aukcyjnych.