  • 1. Data: 2015-10-23 10:09:05
    Temat: Xilinx - dziwne programowanie pamięci konfiguracyjnej JTAG'iem
    Od: s...@g...com

    "Przeprototypiłem" projekt z wykorzystaniem S6, konkretnie XC6SLX45-CSG324. Pamięć
    konfiguracyjna : XCF16P. Na pokładzie PCB jest jeszcze trochę innych badziewi,
    najważniejszy jest AD9272, do tego jest też podpięty nadajnik HV7361.
    OK, no to już wiadomo czego dotyczy projekt.

    Ale nie ma to nic wspólnego z tematem wątka, informacja ot tak na marginesie.

    Do rzeczy :

    1) Programuję XCF16P JTAG'iem. Mozolny proces, trwa to ok. 2 minuty. Ze stoperem nie
    siedziałem przy tym, ale coś w tych czasowych okolicach. Dlaczego? Guzik mnie to
    obchodzi jak działa iMPACT, ważne że działa.

    2) Jedna z dziesięciu postprototypowych PCB zachowuje się dziwnie. Programowanie
    pamięci konfiguracyjnej trwa ok. 20 minut!! I kończy się sukcesem!! Weryfikacja
    zawartości pamięci vs. plik wsadowy jest b. szybka (1-2s.)

    Obmierzyłem wszelakie napięcia, przeoscylowałem je pod kątem "syfu", wszystko jest
    jak tralala!

    ===============

    Co jest grane ?!

  • 2. Data: 2015-10-23 17:15:58
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.10.2015 o 10:09, s...@g...com pisze:
> [...]
    zawartości pamięci vs. plik wsadowy jest b. szybka (1-2s.)

    > Obmierzyłem wszelakie napięcia, przeoscylowałem je pod kątem "syfu", wszystko jest

    Oooo... widzę, że nie tylko ja mam problemy z Xilinxem ;-)

    Jaki masz programator? Na moim DLC9G zdarza się, że iMPACT przy
    inicjalizacji programatora ustawia częstotliwość TCK na 750kHz.
    Normalne na krótkich kablach jest bez łachy jest 6MHz, ale czasem mu coś
    odbije i jest 10x wolniej.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2015-10-26 07:15:03
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.10.2015 o 17:15, Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]

    P.S. Teraz doczytałem, że to "jedna z dziesięciu" a nie jedna na
    dziesięć :-) Czy dobrze rozumiem, że sytuacja nie jest przypadkowa i te
    dziewięć PCB programuje się zawsze w 2 minuty, a ta dziesiąta zawsze 20
    minut ?

    "oscylowałeś" linię JTAG-TCK podczas programowania ?

    Grzegorz

  • 4. Data: 2015-10-29 13:19:36
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 października 2015 07:15:06 UTC+1 użytkownik Grzegorz Kurczyk
    napisał:

> [...]
    > dziesięć :-) Czy dobrze rozumiem, że sytuacja nie jest przypadkowa i te
    > dziewięć PCB programuje się zawsze w 2 minuty, a ta dziesiąta zawsze 20

    Dokładnie!

    > "oscylowałeś" linię JTAG-TCK podczas programowania ?

    Jeszcze nie, ale zrobię to. Jeżeli się okaże, że TCK kręci się powolutku na poziomie
    kHz'ów, to wszystko będzie jasne dlaczego tyle to trwa. Ale dlaczego TCK na tej
    jednej konkretnej PCB jest takie mozolne?! Tu jest sedno pytanka!!

  • 5. Data: 2015-10-29 15:43:45
    Od: s...@g...com

    Mam programator taki sam jak Twój. Faktycznie, coś mu k@#$a odbiło i jechał na
    750kHz.