  • 11. Data: 2010-10-31 00:02:37
    Temat: Re: Zamiana 30D na...
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Mam powoli coraz wieksza ochote sprzedac to wszystko w diably, kupic
    > jakiegos pentacona six na alledrogo i zostanie mi jeszcze pieniedzy na 5
    > lat pstrykania na srednim formacie, a frajda i wartosc sentymentalna
    > 100x wieksza od tony RAWow na dysku. :)

    Nie.
    Gdyby wszystko zależało od precyzji ustawiania ostrości, to historia
    sztuki byłaby wykładana równolegle z działem fizyki zwanym optyką.

    Ale, jeśli chcesz kontrolować ten aspekt pstrykania, to polecam 50D -
    parę testów i wszystko jasne. W praktyce, pozostaje ci tylko pamiętanie,
    jak ustawić odpowiedni parametr korekty af dla zadanych warunków
    fotografowania.

  • 12. Data: 2010-10-31 18:30:13
    Temat: Kryzys powiadasz?
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    > To się nazywa kryzys twórczy :)

    Kryzys powiadasz?
    Ja mam coraz wieksza ochote sprzedac wszystkie analogowe smiecie,
    wyrzucic filmy z lodowki i kupic sobie Lajke M9 z jednym obiektywem.
    Jedyne co mnie przed tym powstrzymuje to cena. A zawsze chcialem miec
    dalmierzowa Lajke.
    Bo po ch... to wszytko? Prawda jest taka, ze kazdego interesuja
    wylacznie wlasne zdjecia.
    A jesli juz - to czym i na czym robione i w czym wolane.
    W g... wolane - chcialoby sie wrzasnac.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 13. Data: 2010-10-31 19:09:53
    Temat: Re: Kryzys powiadasz?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Keek wrote:

> [...]
    > wylacznie wlasne zdjecia.
    > A jesli juz - to czym i na czym robione i w czym wolane.

    tja kryzys twórczy...

    jak se kupię tę leikię to zacznę robić zdjęcia jak Cartier Branson ;-)

    musze sobie kupić klucze do rur z tytanu:)

  • 14. Data: 2010-10-31 20:07:20
    Od: Keek <podazaj_za_adresm_w_@_stopce.pl>

    In <iakeu2$nnf$1@news.onet.pl> Marek Dyjor wrote:

    > jak se kupię tę leikię to zacznę robić zdjęcia jak Cartier Branson ;-)

    No to wlasnie rzecz polega na tym, ze kupuje sie m9 i nie martwi sie o
    robienie jakiekolwiek.
    Priorytety sie zmieniaja.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 15. Data: 2010-10-31 20:55:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-10-31 19:30, Keek pisze:

> [...]
    > dalmierzowa Lajke.
    > Bo po ch... to wszytko? Prawda jest taka, ze kazdego interesuja

    Otóż to, święta racja...

    > A jesli juz - to czym i na czym robione i w czym wolane.
    > W g... wolane - chcialoby sie wrzasnac.

    Mnie tam wołacze nie interesują - ewentualnie jeszcze jako siódmy
    przypadek deklinacyjny. Na ten przykład Nokia - stoi w notowaniach niżej
    niż Leica, a jednak zwykle mnie w pełni satysfakcjonuje:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/71/1.htm
    Tylko jak ktoś zadzwoni to problem, bo nie da się pstrykać.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 16. Data: 2010-11-01 14:14:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:iaiblb$3br$1@news.onet.pl...

    > Nie.
    > Gdyby wszystko zależało od precyzji ustawiania ostrości, to historia
    > sztuki byłaby wykładana równolegle z działem fizyki zwanym optyką.

    Sztuki nie uprawiam, ale jakos zawsze przyjemniej pracowalo mi sie na
    manualnych analogach. Sentyment po prostu.

    A ze precyzje AF mozna w apratach o kant dupy rozbic pomimo 30 lat rozwoju
    sprzetu, tym gorzej o tym swiadczy. Walory artystyczne na bok, ale to ze 50%
    zdjec dziecka ze spaceru ma ostrosc 20cm przed stopami ustawiona, to juz
    jest po prostu irytujace w sprzecie, ktory w sumie kosztowal dobre dwie
    wyplaty..

> [...]
    > testów i wszystko jasne. W praktyce, pozostaje ci tylko pamiętanie, jak
    > ustawić odpowiedni parametr korekty af dla zadanych warunków

    Wlasnie - jak to dziala w praktyce? Ustawiam korekte dla danego obiektywu,
    firmware rozpoznaje ze to szklo jest podpiete i wprowadza poprawke. Czy to
    dziala w praktycznie calym zakresie, czy regulujac AF dla niewielkich
    odleglosci i tak wszystko rozjedzie sie przy ostrosci na dalszy plan?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-11-02 16:30:48
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > poprawke. Czy to dziala w praktycznie calym zakresie, czy regulujac AF
    > dla niewielkich odleglosci i tak wszystko rozjedzie sie przy ostrosci na

    Niestety, ale z moich obserwacji wynika, że tak i że różnice nie są
    małe. Największe błędy występują przy minimalnych odległościach i przy
    ostrzeniu na nieskończoność, środek jakoś się broni.
    Najlepiej kupować szkła tej samej firmy co body, jestem przekonany, że w
    firmware body zaszyte są charakterystyki obiektywów danej firmy, przez
    co af działa nieporównywalnie lepiej, niż dla obiektywów firm niezależnych.