    From: J-L-F <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zamiana 30D na...
    Date: Tue, 02 Nov 2010 17:30:48 +0100

    > A ze precyzje AF mozna w apratach o kant dupy rozbic pomimo 30 lat
    > rozwoju sprzetu, tym gorzej o tym swiadczy. Walory artystyczne na bok,
    > ale to ze 50% zdjec dziecka ze spaceru ma ostrosc 20cm przed stopami
    > ustawiona, to juz jest po prostu irytujace w sprzecie, ktory w sumie
    > kosztowal dobre dwie wyplaty..

    > Wlasnie - jak to dziala w praktyce? Ustawiam korekte dla danego
    > obiektywu, firmware rozpoznaje ze to szklo jest podpiete i wprowadza
    > poprawke. Czy to dziala w praktycznie calym zakresie, czy regulujac AF
> [...]

    Niestety, ale z moich obserwacji wynika, że tak i że różnice nie są
    małe. Największe błędy występują przy minimalnych odległościach i przy
    ostrzeniu na nieskończoność, środek jakoś się broni.
    Najlepiej kupować szkła tej samej firmy co body, jestem przekonany, że w
    firmware body zaszyte są charakterystyki obiektywów danej firmy, przez
    co af działa nieporównywalnie lepiej, niż dla obiektywów firm niezależnych.