  • Data: 2017-07-07 17:54:20
    Temat: Re: Krytyczna temperatura i7 6700K
    Od: "maloko" <m...@p...int.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może za grubo?

    przyjmując, że powierzchnie IHS i radiatora są gładkie to pasy daje w sam
    raz

    Zamieniałem ze starym Zalmanem wykonanym po prostu z kilograma miedzi w
    postaci
    kilkuset cienkich blaszek. Żadnych rurek, zwykły pucek miedziany idealnie
    rozpraszający
    ciepło i temp. spadła o 2 stopnie.

    > E, po prostu IHS (radiator na procku) nie daje rady. Może za dużo pasty
    > tam nawrzucali, a może powietrza... Niektóre 6700K tak mają. Przy 90°C
    > to nawet dławienie się jeszcze nie włącza, mimo że przekracza
    > temperaturę oficjalnie obsługiwaną.

    Proc stockowo jest ustawiany przez płytę na 1.35V.
    Daje mu offset -0.1V.
    I "idle" proc przyjmuje 800MHz i zasilanie na poziomie 0,677V. Temperatury
    na 4 rdzeniach wahaja się miedzy 19-21 st.,
    czyli tyle co otoczenie.
    Po zapuszczeniu LinX'a temperatury skaczą natychmiast w ułamku sekundy na
    65st.
    Po półtorej minuty działania LinX'a nagle również w ułamek sekundy
    temperatury na 4 rdzeniach skaczą do 95 st.C.
    i utrzymują się na tym poziomie. Co ciekawe RealTemp podaje wartość "Load"
    na poziomie 23-24%.

    > Po prostu procesor ma za mały/słaby IHS jak na swoje możliwości, to wina
    > Intela, dodatkowo być może zwielokrotniona przez mniej pod tym względem
    > udany egzemplarz. Ludzie w takiej sytuacji czasem zdejmują IHS, co jak
    > wiadomo powoduje utratę gwarancji, a czasem uszkodzenie procesora, ale
    > zawsze jest on chłodniejszy (w przypadku uszkodzenia osiąga temperaturę
    > pokojową).

    Zakładając, że mam jakiś ułomny egzemplarz, jakie jest stockowe napięcie dla
    tego procesora dla najlepszych
    egzemplarzy? I czy można przyjąc proste założenie, że im niższe to napięcie
    tym lepszy egzemplarz?

    Z 500-600g