  • 1. Data: 2003-04-18 09:00:08
    Temat: Krotkie zaniki lacza w DSL1 - rozwiazanie.
    Od: Robert Kalinowski <r...@s...waw.pl>

    Witam wszyskich.

    Obserwuję, że od jakiegoś czasu niektórzy mają problem
    z zanikami łącza (tak do minuty). Ja też miałem.
    Pół tepsy walczy z problemem i jakoś nie chce mi się
    wierzyć, że domorosły admin z doskoku, taki jak ja,
    coś na ten temat odkrył ;)
    Efekt występuje tylko i wyłącznie w DSL 1M (a to i pewnie
    nie u wszystkich). Nie wiem co tepsa (czy też producent modemów)
    namieszała, ale poniżej przedstawiam rozwiązanie.

    Jeśli przyjdzie jakiś pakiet (chćby ping) na zewnętrzny
    _nieużywany_ adres IP, to modem zwiesza (kolejkuje ?)
    transmisję na predziesiąt sekund.
    Rozwiązanie jest trywialne - podnieś aliasy na wszytkie
    pięć przydzielonych adresów.

    Mnie pomogło od ręki (memu kumplowi też).
    Przy okazji testów, Sebastan, pomogło ?

    Teraz wystarczy ustawić się w kolejce do kasy tepsy,
    za rozwiązanie problemu :-D
    Swoją drogą, tepsa nie jest zainteresowana, bo odpowiedź
    na maila, że coś podejrzewam (wcześniej uzgodniliśmy
    ustnie współpracę), jest ponad siły pana kierownika.
    Może, zanim do tepsy to dotrze, pozgłaszać w całej Polsce
    codzień awarię ;)

    pozdrawiam ...
    ro. (czyt. Robert Kalinowski)

  • 2. Data: 2003-04-18 12:09:03
    Temat: Re: Krotkie zaniki lacza w DSL1 - rozwiazanie.
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Robert Kalinowski wrote:

    > Mnie pomogło od ręki (memu kumplowi też).
    > Przy okazji testów, Sebastan, pomogło ?

    Oczywiscie, pomoglo i teraz smiga na 1MBit i zadnych przerw (no ...
    jedna w ciagu 3 dni, trwala 10 sekund ...)

    A juz sie balem, ze nie wyslesz tego posta :)

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-04-19 18:33:08
    Od: "niz" <n...@n...niz>

    > Może, zanim do tepsy to dotrze, pozgłaszać w całej Polsce
    > codzień awarię ;)

    Jest spora szansa na to, ze tepsa sie zainteresuje problemem, bo po tym poscie
    caly DSL 1Mb to bedzie jedna wielka awaria, gdyz opisuje on bardzo prostego i
    skutecznego nuke'a (fakt, ze i szczepionke na niego).

    Pozdrowionka ;-D

  • 4. Data: 2003-04-19 18:33:47
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Robert Kalinowski <r...@s...waw.pl> writes:

> [...]
    >
    > Jeśli przyjdzie jakiś pakiet (chćby ping) na zewnętrzny
    > _nieużywany_ adres IP, to modem zwiesza (kolejkuje ?)

    I tak za każdym razem, jak coś przyjdzie?
    Ależ pięknego DOSa można zrobić...

    Jacek

  • 5. Data: 2003-04-19 18:34:19
    Od: "Jacek Orlowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    "Robert Kalinowski" <r...@s...waw.pl> wrote \
    in message news:20030417190746.4a3b463d.r.kalinowski@szeryf.waw
    .pl...

    > Obserwuję, że od jakiegoś czasu niektórzy mają problem
    > z zanikami łącza (tak do minuty). Ja też miałem.

    Ja w tej samej sprawie ;) U mnie technicy Polpaku zdiagnozowali
    ze wiesza sie po ok. 20 godzinach sesji modemu. Istotnie wyszlo,
    ze jak zresetuje sie modem to dziala - u mnie nawet dochodzilo
    do ok. 40 godzin bez zwisu - ale to chyba roznie bo u znajomych
    to wisialo juz np. po 16-u godzinach.

    Od wczoraj mam odpalony "sposób Kalinowskiego" i jestem bardzo
    ciekawy efektów zwłaszcza po przekroczeniu 40 godzin :-)

    A tak na marginesie - technik TPSA powiedzial mi ze oni juz nie
    wiedza co poprawić i przekazuja problem do Centralnego Biura
    Rozwoju 8-| ... ciekawe czy oni czytaja polipa ... ;)

    --
    Pozdr!
    jO.

  • 6. Data: 2003-04-19 18:34:30
    Od: "l_uka" <W...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Kalinowski" <r...@s...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:20030417190746.4a3b463d.r.kalinowski@szeryf.waw
    .pl...
    [ciach]
    | Mnie pomogło od ręki (memu kumplowi też).

    Chyba postawie Ci pomnik! W koncu dziala bez przerwy :))))
    To by wyjasnialo czemu zdarzalo sie tak, ze z jednego IP nie dzialalo, a z
    innego w tym samym czasie (tzn po nadaniu) chodzilo, a chwile potem na tym
    wczesniejszym tez wracalo do normy. Tew speedstreamy to wielki badziew
    jednak :(
    Czy sa jakies szanse na wymiane sprzetu? Albo chociaz zeby cos swojego
    wstawic?

    --
    Luka
    www.legionowo.eu.org

  • 7. Data: 2003-04-19 18:34:38
    Od: "Juchny" <j...@i...pl>

    Czy moglbys napisac konkretnie co trzeba zrobic? Jakis skrypcik?

    Juchny

  • 8. Data: 2003-04-21 08:16:31
    Od: Robert Kalinowski <r...@s...waw.pl>

    On Sat, 19 Apr 2003 18:34:38 +0000 (UTC)
    "Juchny" <j...@i...pl> wrote:

    > Czy moglbys napisac konkretnie co trzeba zrobic? Jakis skrypcik?
    >
    > Juchny

    Witam.
    Objaśniam "nieco" łopatologicznie:

    Alias IP aresuje się przez nazwę interface-u, dwukropek i numerek,
    np. eth1:1, a stawia się jak resztę, za pomocą ifconfig.

    Jeśli masz:

    test:~# ifconfig eth1
    eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:02:44:68:E6:56
    inet addr:80.55.1.234 Bcast:80.55.1.239 Mask:255.255.255.248
    UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
    collisions:87086 txqueuelen:100
    Interrupt:9 Base address:0xc000

    Aliasa stawiasz:

    test:~# ifconfig eth1:1 80.55.1.235 netmask 255.255.255.248 \
    broadcast 80.55.1.239

    i wychodzi :

    test:~# ifconfig eth1:1
    eth1:1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:02:44:68:E6:56
    inet addr:80.55.1.235 Bcast:80.55.1.239 Mask:255.255.255.248
    UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
    Interrupt:9 Base address:0xc000

    Numerki po ':' nie muszą być po koleji, na wszelki wypadek używam
    nie za dużych (ach to lenistwo, nie chciało mi się doczytać jak
    kernel to trzyma).
    Przy okazji "zaawansowany" sktypt (z bardzo przymkniętym okiem ;)
    do stawiania wszystkich aliasów (u mnie są to adresy 80.55.1.235
    - 80.55.1.238, a interface-y eth1:5 - eth1:8 ):

    test:~# for ((i=5; i<9; i++)); do ifconfig eth1:$i 80.55.1.23$i \
    netmask 255.255.255.248 broadcast 80.55.1.239; done

    Po szczegóły odsyłam do:
    man ifconfig
    man iptables
    http://www.mr0vka.eu.org/docs/

    pozdrawiam serdecznie ...
    ro. (czyt. Robert Kalinowski, a czasem "rysson" :)

    ps. Przy okazji wszytkim życzę Wesołych i Radosnych Świąt !

  • 9. Data: 2003-04-24 07:50:03
    Od: "MaT" <r...@n...2com.pl>

    Witam
    Zaraz bede testowal rozwiazanie :-)
    Ale nie o tym infolinia TPSA powiedziala mi ze rozwiazanie problemu jest na
    polipie :-P
    Czytaja panowie czytaja.

    MaT

  • 10. Data: 2003-04-24 21:33:04
    Od: FINCH <b...@f...zieba.info>

    MaT wrote:
> [...]
    > Zaraz bede testowal rozwiazanie :-)
    > Ale nie o tym infolinia TPSA powiedziala mi ze rozwiazanie problemu jest na

    Nie czytają :-P Trzeba było forwardnąć temu i tamtemu :) . Oni tam
    kolego mają większe problemy ;-)

    --
    FINCH
    TAK - dla Unii Europejskiej -> http://www.schuman.org.pl/