  • 11. Data: 2003-04-24 21:33:44
    Temat: Re: Krotkie zaniki lacza w DSL1 - rozwiazanie.
    Od: "ozit" <o...@w...pl>

    witam all
    wy tu opisaujecie takie zaniki raz na jakis czas a u mnie na sieci potrafily
    sie pojawiac doslownie co 10 minut taki nalot zanikow potrafil trwac nawet
    kilkanascie h, czasami lacze chodzilo 2,3,4 dni bez problemu. zauwazylem
    jednak ze to cos innego niz na dsl512 bo nie jest to zwis modemu i reset bo
    zawsze powracalo- bo to trwa okolo 2 minut a ten zanik max trwal 1 minute a
    tu prosze bardzo jak wyszlo wszystko na jaw. juz mialem dzwonic na infolinie
    ale po ostatniej rozmowie jakos mnie odrzucilo- bez obrazy ale tak bylo
    splawiony zostalem jak leszcz odrazu wyjasnie o co mi chodzilo:
    mialem dsl 512 i przeszedlem na 1M oczywiscie niedouczeni ludzie przyszli
    zmiane poczynic (jak sie pozniej okazalo nie wymienili modemu na 1M ktory
    jest zupelnie inny i nie zmienili puli adresow- czyli w zasadzie prawienic
    nic nie zrobili) no ale po wizycie panow niby 1M ale jakos ni cholery
    wyciagnac ten 1M, max dochodzilo do (75kB) ~600kb i nic wiecej widac ze
    lacze zapchane bo przy takim tarsferze juz www ledwo sie otwieralo no wiec
    dzwonie na infoilinie i mowie ze co to za lacze na ktorym mam przyrost
    wiekszy od dsl512 o jakies max 15% a kasa ponad 2x wieksza (oczywiscie
    odpowiedz byla taka: "lacze zostalo zwiekszone bo jest szybciej od 512 jak
    sam pan swtierdzil a lacze 1M jest laczem o predkosci do 1M, a nie laczem
    ktore ma predkoscia stala 1M(nie gwarantujemy zadnej predkosci)" ) fajny LOL
    (wiec mowie ze moze by tak nazwac lacze to do 10M skoro nie mozna wyciagnac
    tego 1M to i mozna by nie wyciagac 10M) ale nic przyjeli zgloszenie a i tak
    nic nie wykazalo.
    szkoda tylko troche ze pracownicy na infolini nie sa tak bystrzy ze nie
    zapytali sie na samym poczatku co zostalo wymienione a co nie bo to w sumie
    istotna sprawa a chodzilo o zwykle niedopelnienie pracownika ktory dokonywal
    zmiany lacza.
    ale juz wszystko jest ok adresy sie znalazly i modem tez nowy i transfer
    osiagniety to 118,7kB/sek max.
    szkoda tylko ze rachunek za lacze 1M przyszedl od momentu zmiany przez 1
    pracownika :)

    pozdrawiam wszystkich ktorzy to czytaja
    pa pa

  • 12. Data: 2003-04-26 11:54:28
    Od: "MaT" <r...@n...2com.pl>

    Drugi dzien uzytkowania i moge powiedziec ze to dziala :-)
    Wczesniej to mialem przerwy co godzine albo i czesciej
    Pozdrawiam
    MaT

  • 13. Data: 2003-04-26 21:10:12
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Robert Kalinowski wrote:

    > Może, zanim do tepsy to dotrze, pozgłaszać w całej Polsce
    > codzień awarię ;)

    Wczoraj (25.04.2003) zadzownilem do infolini i dalej tam chyba nie
    wiedza, wrecz kobieta zza telefonu jak jej powiedzialem, ze u mnie
    dziala i ja w innej sprawie krzyknela "jak to dziala !!! przeciez ten
    problem jest nadal nie rozwiazany !". Wyglada na to, ze dalej nie
    czytaja grupy :/ Zna ktos jakiegos technika osobiscie, zeby biedakom
    powiedziec ? Moze nawet ktorys by premie dostal za "rozwiazanie"
    problemu ... Bo ja NIE MOGE zglosic _prawdziwej_ awarii mojego DSLa ...

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2003-04-26 21:10:21
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Kalinowski" <r...@s...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:20030417190746.4a3b463d.r.kalinowski@szeryf.waw
    .pl...
    > Witam wszyskich.
    >
    > Obserwuję, że od jakiegoś czasu niektórzy mają problem
    > z zanikami łącza (tak do minuty). Ja też miałem.
    > Pół tepsy walczy z problemem i jakoś nie chce mi się
    > wierzyć, że domorosły admin z doskoku, taki jak ja,
    > coś na ten temat odkrył ;)

    dla DSL 512k ten sposób też zadziałał

    Pozdrawiam michał

  • 15. Data: 2003-04-27 09:22:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 26 Apr 2003 21:10:21 +0000 (UTC), MichaÂł M. <m...@t...pl>
    napisał:

    > dla DSL 512k ten sposób też zadziałał

    Jaki masz NIEUZYWANY adres IP w DSL 512?

    M.

  • 16. Data: 2003-04-27 09:22:16
    Od: Tomasz Krakowiak <t...@k...waw.pl.spam.jest.be>

    Micha? M. wrote:

    > Użytkownik "Robert Kalinowski" <r...@s...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:20030417190746.4a3b463d.r.kalinowski@szeryf.waw
    .pl...

    > dla DSL 512k ten sposób też zadziałał

    tzn. przypisałeś broadcast na kartę sieciową?

    ps. kodowanie popraw

    --
    tom na krakus waw pl
    T O J E S T M I E J S C E N A T W O J A R E K L A M E ! !

  • 17. Data: 2003-04-29 16:31:06
    Od: Arkagi <A...@w...pl>

    Niestety ale to nie jest rozwiązanie problemu z 1 Mb DSL. Niezależnie
    czy jest aliasing na wszystkie adresy czy nie, modem zaczyna robić
    przerwy po pewnym czasie od restartu (ok 10 -16 godzin). Pomaga na to
    tylko ponowny restart. Co do InfoTepsy, to owszem wiedzą o problemie,
    ale nic jeszcze na to nie poradzili.

    Pozdrawiam
    Arkady

  • 18. Data: 2003-04-30 07:53:17
    Od: "Jacek Orlowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    "Arkagi" <A...@w...pl> wrote in message news:3EAD30BC.2090201@wp.pl...

    > Niestety ale to nie jest rozwiązanie problemu z 1 Mb DSL. Niezależnie
    > czy jest aliasing na wszystkie adresy czy nie, modem zaczyna robić
    > przerwy po pewnym czasie od restartu (ok 10 -16 godzin).

    istotnie problem z zawieszaniem sie lacznosci na DSLu wystepowal po
    kilkunastu godzinach - u mnie np. po 30-40, ale po podniesieniu
    wszystkich IP juz 10 dzien nie mam braku lacznosci w logach, dokladnie
    od:

    2003-04-18 12:25

    Lacze mam badane co minute - puszczam 3 pakiety na 3 IP - dns i proxy
    TPSA oraz moj next-hop przy DSLu; w sumie 9 pakietow - jesli choc 1
    z nich wroci lacze jest uznawane za dostepne - w przeciwnym wypadku
    skrypt uznaje ze jest brak lacznosci;

    Ale znajac TP moze byc tak ze pingi dzialaja a dostepu do uslug nie ma.

    Pozdr!
    jO.

  • 19. Data: 2003-04-30 07:53:25
    Od: "l_uka" <W...@p...fm>

    Użytkownik "Arkagi" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | przerwy po pewnym czasie od restartu (ok 10 -16 godzin). Pomaga na to
    | tylko ponowny restart. Co do InfoTepsy, to owszem wiedzą o problemie,

    hmm, ale mowisz z doswiadczenia czy teoretyzujesz? bo u mnie dziala _caly
    czas_ od conajmniej kilku dni. Wystarczy zdjac jeden alias i po herbacie -
    zwis w ciagu 15 sek (zlbo i mniej).

    Sadze ze TPsa nic nie poradzi, bo wina tkwi w speedtreamie i trzeba by mu
    wgrac nowy soft - to chyba jest mozliwe przez tftp i moga to zrobic nawet
    niedostrzegalnie dla klientow (nie liczac chwilowego zwisu ;o). No ale
    taki soft to musi producent zrobic, a nie TPsa.

    --
    Luka
    icq#161642044

  • 20. Data: 2003-04-30 07:53:38
    Od: "MaT" <r...@n...2com.pl>

    Witam
    Testuje to rozwiazanie 7 dzien i sie sprawdza
    Lacze nie staje moze jest to takze sprawa gdzie sie jest podlaczonym. Ja
    obecnie jestem podlaczony do war-ru2.tpnet.pl (to chyba te nowe routery).

    Pozdrawiam
    MaT