  • 1. Data: 2003-04-13 20:46:12
    Temat: Internet - płatne za ilość danych
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jakie firmy providerskie, ew. organizacje mogą zapewnić stałe łącze, bez
    maksymalnej prędkości (ew. ograniczoną przepustowością przekaźnika), które
    płatne byłoby za ilość danych przesłanych w miesiącu (np. download+upload).
    Obecnie mam łącze 1 Mbps, co daje (sumując w dwie strony) ok. 632,82 GB
    danych na 30 dni.

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2003-04-15 07:32:21
    Temat: Re: Internet - p?atne za ilo?ae danych
    Od: p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl

    Ghost <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Obecnie mam łącze 1 Mbps, co daje (sumując w dwie strony) ok. 632,82 GB

    Przecież i tak 600GB nie wyciśniesz. Kalkulacje cen dla twojego łącza i tak
    są zrobione w najlepszym przypadku gdzieś na poziomie 10% nominalnej
    przepustowości. Jeżeli używasz <<10% (gdzie to << to oznacza <1%) to może
    warto rozważać taką możliwość, a może lepiej przejść na modem :)

    A co będzie jak ktoś ci zaflooduje łącze?

  • 3. Data: 2003-04-15 07:34:10
    Temat: Re: Internet - płatne za ilość danych
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Sun, 13 Apr 2003 20:46:12 +0000 (UTC), "Ghost" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Obecnie mam łącze 1 Mbps, co daje (sumując w dwie strony) ok. 632,82 GB

    Jesli mialbys jakiekolwiek pojecie to bys wiedzial ze na poziomie IPv4
    nie jest mozliwe wiarygodne rozdzielenie ruchu inicjowanego od ruchu
    wymuszanego z zewnatrz - nie da sie zatem uczciwie rozliczac lacza
    stalego.
    Mozliwosci takie beda dopiero po powszechnym wprowadzeniu IPv6.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2003-04-16 06:00:30
    Od: Wojciech Ścigała <u...@s...wojtus.net>

    15-04-2003 07:34, Dariusz K. Ladziak:

    > Mozliwosci takie beda dopiero po powszechnym wprowadzeniu IPv6.
    Możesz przybliżyć, jak to widzisz?

    --
    Wojtuś.net __|__
    FidoNet: 2:484/47 `--------o--------'

  • 5. Data: 2003-04-16 06:00:51
    Od: r...@n...media-com.com.pl

    W artykule <3...@n...tpi.pl> Dariusz K. Ladziak napisa?(a):

> [...]
    > nie jest mozliwe wiarygodne rozdzielenie ruchu inicjowanego od ruchu
    > wymuszanego z zewnatrz - nie da sie zatem uczciwie rozliczac lacza

    Jest taka mo?liwo?ae pod warunkiem stosowania NAT'a. Przy profesjonalnym
    podej?ciu do kasowania klienta za ilosc przesy?anych danych tak w?a?nie
    jest robione (vide GPRS)

    > Mozliwosci takie beda dopiero po powszechnym wprowadzeniu IPv6.

    pozdrawiam,

    Radek

  • 6. Data: 2003-04-17 05:55:12
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

> [...]
    > nie jest mozliwe wiarygodne rozdzielenie ruchu inicjowanego od ruchu
    > wymuszanego z zewnatrz - nie da sie zatem uczciwie rozliczac lacza

    O to zeby niechciany ruch nie przechodzil powinien juz zadbac provider
    duzo "przed" koncowym klientem :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 7. Data: 2003-04-29 05:58:00
    Temat: Re: Internet - p?atne za ilo?? danych
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@n...pl> wrote:
    > Witam,

    > O to zeby niechciany ruch nie przechodzil powinien juz zadbac provider
    > duzo "przed" koncowym klientem :)
    Nie zawsze może.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki