  • 71. Data: 2014-02-07 14:08:14
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:

    > Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

    Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
    3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
    myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
    To nie silnik parowy.
    KONIEC

  • 72. Data: 2014-02-07 14:44:40
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-02-07 12:52, Dawid pisze:

    > To ten rower prowadzisz, czy jak?
    > Pieszo 27, a rowerem do 30 min?
    > Następny naukowiec :-)

    Autor pewnie pisał o prędkości, a nie czasie.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2014-02-07 14:47:18
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

    Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 74. Data: 2014-02-07 15:04:35
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 14:47:18 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

    > Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.
    >

    > --
    >

    > Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

    Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo piszczy pasek
    w sztukach nówkach nie śmiganych tych co jak niemiec sprzedawał to płakał.

  • 75. Data: 2014-02-07 15:10:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

    > Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

    Żeby nie zardzewiał.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 76. Data: 2014-02-07 15:52:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
    myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?

    Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik
    VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało
    w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 77. Data: 2014-02-07 16:07:46
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 15:52:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >
    > VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało
    >
    > w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

    Czyli twierdzisz że wody było od poziomu oleju do korka? Ciekawa teza. Nie żeby nie
    była niemożliwa. Majonez to się robi na korku od środka i w skrajnych przypadkach
    cienka warstwa na pokrywie klawiatury od środka. Jak takie coś może rozerwać głowicę
    zwłaszcza że to emulsja wody i oleju a jak woda zamarznie to mieszanina oleju i
    niezwykle drobnych kryształów lodu? Tam nie ma sopli ani kry tylko bardzo drobne
    kryształki otoczone olejem.

  • 78. Data: 2014-02-07 16:19:04
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo
    >piszczy pasek w sztukach nówkach nie >śmiganych tych co jak niemiec
    >sprzedawał to płakał.

    Mylisz sie

  • 79. Data: 2014-02-07 16:20:16
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

    Dokladnie.

  • 80. Data: 2014-02-07 16:25:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-07 15:52, yabba pisze:

> [...]
    > To nie silnik parowy.
    > KONIEC
    >

    > Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie.

    Nie dramatyzujmy. Majonez na krótkich trasach potrafi się robić, co
    jest faktem i nie stanowi to specjalnego problemu. Prędzej będzie
    "oleju" przybywać, ale niekonieczne z winy wody, a paliwa.
    "Zamarzanie" odm zdarza się rzadko i najczęściej jest to przyczyna
    wilgoci w silniku oraz solidnych mrozów. Rzadko spotykane.

    > Nawet jakiś mały
    > silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś
    > tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

    Ja to znam z "autopsji" z Polo III 1.4 :P Wada konstrukcyjna i nie
    tylko tego jednego silnika w tym modelu :>