  • 151. Data: 2010-08-22 21:59:58
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy-jakdbać o silnik?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 20:50:02 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Wiesz, to nie ja tylko inicjator wątku uznał, że w takich warunkach ten
    > silnik "dostaje w dupę". Zakładałem, że kto jak kto ale on powinien
    > wiedzieć.

    Bo w takich warunkach każdego silnika trochę szkoda.

    > Co do mnie to ja specjalnie dobrałem pojazd tak, żeby był optymalny do
    > codziennej eksploatacji.

    I co? Osiąga temperaturę pracy po przejechaniu jednego
    kilometra?

    > Zaoszczędzone fundusze mogę wydać na coś innego, chociażby na
    > wypożyczenie czegoś bardziej sportowego, jakby mnie naszła ochota.

    Znaczy Sport Utility Vechicle?

    r.
    _____________

  • 152. Data: 2010-08-22 22:00:47
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 20:56:52 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Nie wiem, nie mam tego pojazdu - zakładałem, że jego właściciel wie, o
    > czym pisze.

    Raczej dorobiłeś sobie ideologię i zacząłeś bronić jak Polski
    Niepodległej.

    r.
    _____________

  • 153. Data: 2010-08-22 23:08:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Bo w takich warunkach każdego silnika trochę szkoda.

    Mmmm... Zależy.

    Pomijając kwestię silników elektrycznych (miałem na oku fajny
    elektryczny pojazd - SAM Cree - ale niestety jest absurdalnie drogi) -
    kupujesz tani ale "na chodzie" pojazd, którego już nie będzie szkoda ;)

    Poza tym diesle generalnie są mniej wrażliwe na krótką pracę, zwłaszcza
    pod względem zużycia paliwa - w benzynowych zużycie paliwa rośnie
    drastycznie.

    > I co? Osiąga temperaturę pracy po przejechaniu jednego
    > kilometra?

    1. ja mam nieco dłuższą trasę
    2. może i nie osiąga, ale to stary, tani diesel i mało mnie to obchodzi
    3. jakbym miał 5km to akurat miałbym autobus

    > Znaczy Sport Utility Vechicle?

    Fuuuuuuuuuuj.

  • 154. Data: 2010-08-22 23:09:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Raczej dorobiłeś sobie ideologię i zacząłeś bronić jak Polski
    > Niepodległej.

    Bredzisz. Chyba ja lepiej wiem, co miałem na myśli, nie uważasz?

  • 155. Data: 2010-08-22 23:14:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 23:08:19 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > pod względem zużycia paliwa - w benzynowych zużycie paliwa rośnie
    > drastycznie.

    Zużycie paliwa, zużycie złożenia tłok-pierścienie-cylinder
    związane ze zmywaniem filmu olejowego i szlag też trafia olej,
    rozcieńczany paliwem. Plus jeszcze zjawiska korozyjne tu i
    ówdzie, jeśli silnik permanentnie niedogrzany.

    > Fuuuuuuuuuuj.

    A co ciekawego, poza egzotykami w klubach z członkowstwem za
    grubą kasę, można wypożyczyć?

    r.
    _____________

  • 156. Data: 2010-08-22 23:30:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > rozcieńczany paliwem. Plus jeszcze zjawiska korozyjne tu i
    > ówdzie, jeśli silnik permanentnie niedogrzany.

    Zmywanie filmu olejowego wiąże się z koniecznym wzbogaceniem mieszanki w
    benzynowych. Podobnie jeśli chodzi o rozcieńczanie oleju.

    Swoją szosą mam wrażenie, że diesel szybciej ociągnie nominalną
    temperaturę pracy, niż benzyniak.

    > A co ciekawego, poza egzotykami w klubach z członkowstwem za
    > grubą kasę, można wypożyczyć?

    Nie wiem, nie interesowałem się. Ale za ułamek zaoszczędzonych
    kilkudziesięciu tysięcy na pewno coś by się znalazło ;)

  • 157. Data: 2010-08-23 00:04:11
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 22 Aug 2010 23:30:32 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Swoją szosą mam wrażenie, że diesel szybciej ociągnie nominalną
    > temperaturę pracy, niż benzyniak.

    Z uwagi na większą sprawnośc obiegu, wątpię.

    > Nie wiem, nie interesowałem się. Ale za ułamek zaoszczędzonych
    > kilkudziesięciu tysięcy na pewno coś by się znalazło ;)

    O tak. Znalazłem ofertę wypożyczenia Boxstera: 3500 za tydzień
    plus 0.5PLN za kilometr plus 4k kaucji. W regulaminie
    wypożyczalni zakaz przekraczania 150km/h, ,,używania samochodu w
    wyścigach, rajdach, zawodach'', używania samochodu ,,przy
    ekstremalnych parametrach technicznych (maksymalne
    przyspieszenia) w sposóbi powodujący przyśpieszone zużywanie się
    lub uszkodzenie mechanizmów przeniesienia napędu, opon i układu
    hamulcowego'' -- za naruszenie tychże 1500 kary umownej za
    wyjątkiem Mercedesa CLS i Boxstera, w tym wypadku 2000PLN (jak
    rozumiem, wypożyczalnia posługuje się logiem z GPS-u),
    wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczalni z tytułu AC (np. jak
    Cię wyjmą z auta, zabiorą kluczyki i dowód, pokrywasz 100%
    wartości auta, jak się nie odpalą wszystkie zabezpieczenia i
    auto zostanie zwinięte -- pokrywasz 100%). Krótko mówiąc, oferta
    wypożyczenia egzotyka do pokulania się po bulwarach z wysokim
    ryzykiem zapłacenia zań całej sumy. Normalnie lecę.

    r.
    _____________

  • 158. Data: 2010-08-23 08:02:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 00:04, Robert Rędziak pisze:

    > Z uwagi na większą sprawnośc obiegu, wątpię.

    Tak czy inaczej nie ma to większego znaczenia - gros negatywnych efektów
    jazdy na zimno wynika ze wzbogacania paliwa.

  • 159. Data: 2010-08-23 09:20:40
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-20 19:28, Artur Maśląg pisze:

    > Nie ma to jak sprowadzenie sprawy do absurdu, by wypowiedź zabrzmiała
    > dramatycznie i medialnie.
    >
    > BTW - Polska piszemy wielką literą.

    Polska owszem, ale mowa była o tej nadętej polsce.

    A.

  • 160. Data: 2010-08-23 09:22:20
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbac' o silnik?
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-08-21 02:14, to pisze:
    > begin Arek (G)

    > Chyba ten "zachód" znasz tylko z TV.

    W przeciwieństwie do Ciebie zapewne. Tobie "zachód" to pewnie każdego
    ranka z ręki je.

    A.