eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 281. Data: 2015-04-03 10:22:25
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze:
    > W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze:
    >> On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz
    >> <r...@p...pl.invalid> wrote:
    >>> Leniwy tłuku (przepraszam za to, naprawdę), nie potrafiący ogarnąć
    >> jednego
    >>> drążka i pedału, nie zabieraj innym PRZYJEMNOŚCI z decydowania o
    >> tym,
    >>> w jaki sposób chcą jechać.
    >>
    >> Patrz Roman, a miałem Cię za inteligentnego gościa :). W życiu bym nie
    >> podejrzewał, że przekładanie biegów to takie fascynujące i przyjemne. A
    >> ofpalanie z korby też praktykujesz? Myślę, że korzystanie z niej też
    >> może dać jakąś przyjemność, mam chyba jeszcze taką od Robura i drugą
    >> (krótszą) od starego diesla z Andorii od motopompy, mogę Ci dać jak nie
    >> masz:-).
    >>
    >
    >
    > Pewnie też nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo
    > przecież automat to dyshonor :)
    > Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupować automat, jak
    > zmywakiem da się wyszorować....
    >

    Od tego to ma pewnie żonę :-)
    T.


  • 282. Data: 2015-04-03 10:26:19
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze:
    > On Sun, 29 Mar 2015 23:38:22 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    >
    >> W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze:
    >>
    >>> Jakoś setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, że nie muszą umieć
    >>> jeździć manualem, bo to jeszcze większa rzadkość niż automat tutaj. I
    >>> ceny automatów ich nie przerażają. Można? Można.
    >> Ale dlaczego to USA ma być wyznacznikiem czegokolwiek? Jeszcze większa
    >> rzesza ludzi w takich krajach jak Indie czy Chiny przemieszcza się
    >> rowerami czy rikszami. Można? Można.
    >>
    >>> Automat powinien być tak naturalnym rozwiązaniem jak alternator zamiast
    >>> prądnicy czy rozrusznik zamiast korby.
    >> I silnik elektryczny zamiast spalinowego, pewnie kiedyś doczekamy tych
    >> czasów.
    >>
    >>> Typowy użytkownik samochodu nie powinien mieć świadomości, że coś
    >>> takiego jak skrzynia biegów istnieje.
    >> Typowy użytkownik samochodu, przynajmniej w naszej długości
    >> geograficznej, kieruje się zasobnością swojego portfela, kupno samochodu
    >> i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel drylują, a skrzynia
    >> automatyczna jeszcze bardziej.
    >
    > Niby jak "dryluje"?...
    >
    > A.L.
    >

    Bardzo prosto - właśnie wymieniłem olej w skrzyni. 9 l po ok. 90 zł za
    litr. + koszt wymiany - razem ponad 1 tys. zł...
    To skrzynia hydrauliczna, sprzed DSG.
    T.


  • 283. Data: 2015-04-03 10:29:17
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 20:56, Adam pisze:
    > W dniu 2015-03-30 o 18:35, A.L. pisze:
    >> On Mon, 30 Mar 2015 08:38:02 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    >>
    >>> W dniu 2015-03-30 o 01:32, A.L. pisze:
    >>>>> Typowy użytkownik samochodu, przynajmniej w naszej długości
    >>>>> geograficznej, kieruje się zasobnością swojego portfela, kupno
    >>>>> samochodu
    >>>>> i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel drylują, a skrzynia
    >>>>> automatyczna jeszcze bardziej.
    >>>>
    >>>> Niby jak "dryluje"?...
    >>>
    >>> Automat jest póki co droższy w zakupie i późniejszej eksploatacji.
    >>
    >> Dlaczego jest drozszy w eksploatacji? Poki co, nie zauwazylem zeby byl
    >> drozszy w zakupie
    >>
    >
    > Zaryzykowałbym twierdzenie, iż w dłuższej perspektywie czasowej automat
    > jest tańszy. Wystarczy raz na 100 kkm wymienić olej.
    > A w skrzyni manualnej to "co chwilę" wymiana tarczy sprzęgła, teraz
    > jeszcze doszły durne koła dwumasowe, czasem łożysko wyciskowe, nieraz
    > też sam wycisk :(
    >
    >
    >

    Koła dwumasowe są tylko w dieslach. Zresztą w automatach właściwie też
    są - właśnie padło mi koło napędzające pasek klinowy - wynalazek
    identyczny jak dwumasa - dwie blachy a w środku guma. Aż zaśmierdziało...
    A co do sprzęgła - zależy jak kto jeździ. Miałem jedno auto 10 lat i nie
    zmieniałem tarczy sprzęgła ani razu... Przebieg miał coś pod 170 tys. km.
    T.


  • 284. Data: 2015-04-03 10:34:10
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 23:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    >>> Teraz są silniki krótkoskokowe lub wręcz podkwadratowe, o stromej
    >>> charakterystyce momentu obrotowego - więc wymagają większej ilości
    >>> biegów. Już od lat 70-tych są klasyczne "automaty" z 4 i więcej biegami.
    >
    >> Ale 3 biegowe nadal dominują?
    >
    > No nie, to juz prehistoria
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmission
    s
    >
    > Powariowali z ta iloscia biegow :-)
    >
    > Ale ... to europejski producent, w USA moze inaczej wygladac :-)
    >
    > Amerykanski moze miec 4 biegi
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AXOD_transmission
    >
    >> Bo kilkuletni Dodge Caravan kuzyna właśnie tyle ma OIDP.
    >
    > Nie wyciagaj wnioskow z 1,2,3 na dzwigni.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/TorqueFlite
    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chrysler_transm
    issions
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Caravan
    >
    > 3, 4, 6 w zaleznosci od modelu
    >
    > J.
    >

    Gdybym miał liczyć biegi po literkach na przekładni to miałbym ich chyba
    kilkanaście: P, N, R, D i do tego mam 5 biegów pod "+" i 5 pod "-" :-)
    Aha - i mam też jakieś biegi (po 5 w górę i w dół) po obu stronach
    kierownicy w takich przyciskach. Czyli razem mam 34 :-)))
    T.


  • 285. Data: 2015-04-03 10:38:50
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 14:04, Marcin N pisze:
    > W dniu 2015-03-30 o 12:44, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >> W dniu 2015-03-30 o 11:39, J.F. pisze:
    >>>> Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie
    >>>> ~15 lat temu :-)
    >>
    >>> Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przykład, że z silnikiem X
    >>> rozpędzisz samochód do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY
    >>> kierowca i nijak nie potrafi zejść poniżej 10. Tymczasem automatem da
    >>> radę każdy przygłup.
    >>
    >> No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ?
    >> Czy zawyzyli dla manuala ?
    >>
    >> Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie
    >> automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-)
    >
    > Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
    > takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych. Oczywiście z
    > manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i poczekać.
    >
    > A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    > większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim typowy
    > kierowca wykona te wszystkie czynności...
    >
    >
    Potwierdzam. Tylko trzeba się przyzwyczaić. Mam Forda Mondeo - czyli
    auto dość ciężkie z silnikiem zaledwie 115 KM. Ale diesel z dużym
    momentem. Spod świateł tylko automaty są w stanie mnie "pokonać". Reszta
    wyraźnie traci w momencie zmiany biegów, co widać, słychać i czuć...
    A wyprzedza się naprawdę komfortowo - tylko trzeba umieć operować gazem.
    Redukcja i gaz do dechy.
    Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
    że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
    zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.
    T.


  • 286. Data: 2015-04-03 10:40:32
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 17:53, A.L. pisze:
    > On Tue, 31 Mar 2015 16:40:00 +0200, "J.F."
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >> W dniu 2015-03-31 o 12:45, RadoslawF pisze:
    >>>>> Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
    >>>>> takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych.
    >>>>> Oczywiście z
    >>>>> manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i
    >>>>> poczekać.
    >>
    >>>>> A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    >>>>> większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim
    >>>>> typowy
    >>>>> kierowca wykona te wszystkie czynności...
    >>>>
    >>>> Ty to na poważnie napisałeś ?
    >>
    >>> Masz jakieś wątpliwości?
    >>
    >> No coz, wielu posiadaczy automata pisze, ze oni w gaz, a samochod
    >> mysli, mysli, mysli az w koncu decyduje sie wyprzedzac. I to ich wk*.
    >>
    >> Kierowca moze i bieg zmienia wolno, ale moze to zrobic zanim jeszcze
    >> gaz wcisnie.
    >>
    >> J.
    >
    > Widac znasz rozwiazania z lat 50. Dzisiaj jest deko inaczej. Komputer
    > patrzy nie tylko jak gleboko wcisniety jest pedal gazu, ale jak szybko
    > zostal wcisniety. "Danie po gazie" skutkuje przelaczeniem na nizszy
    > bieg. Dostaje sie "kopa". Nijakiego opoznienia nie ma.
    >
    > Tak w ogole, to bym proponowal abys nie wypowiadal sie o rzeczach o
    > ktorych masz male pojecia. Pojezdzij sobie tak z pol roku samochodem z
    > PRAWDIWYM automatem (hudrauliczne spzreglo)

    A co to za wynalazek?
    W prawdziwych hydraulicznych skrzyniach nijakiego "hydraulicznego
    sprzęgła" nie ma.
    T.


  • 287. Data: 2015-04-03 10:41:53
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 14:33, yabba pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:551bdfc3$0$15672$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2015-04-01 o 14:04, yabba pisze:
    >>> Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    >>> news:almarsoft.7308597287446383975@news.neostrada.pl
    ...
    >>>> On Wed, 01 Apr 2015 12:33:19 +0200, dddddddd <f...@e...com> wrote:
    >>>>> to napisz jakie auta mają tak fantastyczne automaty, bo tiptronic w
    >>>> bmw
    >>>>> ma zajebiście dużego laga (w porównaniu do skrzyni ręcznej)
    >>>>> I nie mówię o normalnym przyspieszaniu - wtedy w ogóle nie odczuwa
    >>>> się
    >>>>> zmian biegów - ale przy wyprzedzaniu lub szybkim ruszaniu "spod
    >>>> świateł"
    >>>>
    >>>> A na amerykańskich filmach zawsze ruszają z piskiem opon, myślisz że
    >>>> robią to na ręcznej skrzyni bo z "lagującym" automatem bym im to nie
    >>>> wyszło ? ;)
    >>>
    >>>
    >>> N, gaz do dechy, D.
    >>
    >> Serio?
    >> U mnie wystarczy wcisnąć ostro gaz w pozycji "D". 143 KM wystarczają,
    >> żeby piszczeć jak rasowy dres.
    >>
    >
    >
    > 110 KM nie wystarcza do piszczenia.
    >
    Ale 115 wystarcza. Wiem, bo mam :-) Dobrze że jest ESP...
    T.


  • 288. Data: 2015-04-03 10:46:42
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-03-31 o 18:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>> Tak i to poważne.
    >>> W momencie wyprzedzania na naszych drogach (dwu kierunkowych)
    >>> automat jest najgorszym możliwym rozwiązaniem.
    >>> Wiem że są automaty z możliwością ręcznej zmiany, tyle
    >>> że jest ich na tyle mało że chyba mogę je pominąć.
    >>
    >> Nie wiem jakimi automatami jeździłeś - ale pieprzysz głupoty.
    >> Współczesny automat (nie zrobotyzowane gó...no) zrobi to zdecydowanie
    >> lepiej niż 99,95% kierowców. Rzadko który kierowca redukuje o 2-3 biegi
    >> w dół przy 100-120 km/h. automat robi to zawsze gdy go o to poproszę -
    >> wcisnę mocno i szybko pedał gazu.
    >> W chwili gdy Ty wciśniesz sprzęgło ja mam już zapięty o 2 numery niższy
    >> bieg i jestem w połowie wyprzedzania.
    >> Identycznie jest z włączaniem się do ruchu na rozbiegówkach
    >> autostradowych - wciskam pedał gazu w podłogę i wskakuję płynnie w
    >> połowie rozbiegu między samochody jadące 120-130km/h.
    >
    > To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
    > cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
    > "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
    > innym.
    > Napisz wreszcie w jakich samochodach są te cudowne automaty,
    > przy okazji okaże się jaki procent automatów to te zachwalane
    > oraz ile tak naprawdę kosztują.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Ford Mondeo r. 2005. Automat 5-biegowy, hydrauliczny. Silnik 1,98 l,
    diesel, 115 KM. W dodatku możliwość zmiany biegów wajchą i przyciskami w
    kierownicy. Komputer ma podobno 16 trybów pracy skrzyni. Jest faktem, że
    biegi inaczej się zmieniają w zależności od operowania pedałem gazu.
    Generalnie wchodzi na 4 bieg idealnie przy 50 km/godz, na 5 - przy 80.
    Przy silniejszym wdepnięciu na 5 dopiero przy 120 a nawet dalej...
    T.


  • 289. Data: 2015-04-03 10:47:15
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    > news:55198558$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Kreują rynek? Coś około 2x lat jeździłem automatami, zupełnie nie
    >> było powodów do narzekań, ale gdy mi brat dał się przejechać Passatem
    >> z automatem który posiadał 1.8 litrowy silnik i coś około 100 KM mocy
    >> to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat
    >> i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I
    >> tak już nawiasem - od kilku lat jeżdżę manualami i zupełnie mi nie
    >> tęskno do automatów.
    >
    > Powtarzasz w kółko te same slogany - nie porównuj
    > polskich/europejskich samochodów do Forda Mustanga.

    A do czego mam porównywać? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz
    poprzez pojecie "slogan"..


  • 290. Data: 2015-04-03 10:47:36
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
    > Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisał(a):
    >
    >> Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to
    >> im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty,
    > Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.
    >

    No, nie bardzo sobie wyobrażam automat bez elektroniki...

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 28 . [ 29 ] . 30 ... 40 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: