  • 31. Data: 2009-05-22 07:30:38
    Temat: Re: Kotwienie w ziemi
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > PS. Pluton, a nie możesz zrobić tradycyjnego i dobrze opracowanego w
    fachowej literaturze etnograficznej żurawia studziennego? Polska teraz
    w Schengen, może jakiś gotowy szlaban by się na złomie znalazł?

    Beda 3 problemy: z osia obrotu, z dlugoscia ramienia / ustawieniem
    na krawedzi wykopu.

    pozdrawiam
    pluton

  • 32. Data: 2009-05-22 07:34:38
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Zrób taką podstawę żeby środek ciężkości nie wyszedł poza nią. Wtedy żadne
    > kotwy
    > nie są potrzebne.

    A mialo byc tak prosto: patyk z gotowymi uchwytami pod zawiasy (25 PLN),
    2 patyki jako ramie i podpora (25 + 10 pln) , jakies odciagi do 50 pln
    i blok lancuchowy ( duzo pln :( ).

    pozdrawiam
    pluton

  • 33. Data: 2009-05-22 08:07:35
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A mialo byc tak prosto: patyk z gotowymi uchwytami pod zawiasy (25 PLN),
    > 2 patyki jako ramie i podpora (25 + 10 pln) , jakies odciagi do 50 pln
> [...]
    Popatrz gdzieś jak jest zrobiony żurawik do wyciągania silnika z samochodu.
    Zamiast drogiej wciągarki użyjesz wtedy taniego podnośnika hydraulicznego od
    samochodu.

  • 34. Data: 2009-05-22 08:36:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 22 May, 09:07, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Popatrz gdzieś jak jest zrobiony żurawik do wyciągania silnika z samochodu.
    > Zamiast drogiej wciągarki użyjesz wtedy taniego podnośnika hydraulicznego od
    > samochodu.

    Kiedyś jeden znany ignorant powiedział coś o punkcie podparcia i
    podnoszeniu Ziemi...
    Konrad

  • 35. Data: 2009-05-22 11:23:08
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > samochodu.
    > Zamiast drogiej wciągarki użyjesz wtedy taniego podnośnika hydraulicznego

    To byl jeden z wzorcow, ktory przemysliwalem. Ale na glebie zadne koleczka
    sie nie sprawdzal, a przeciez bym musial przesuwac te konstrukcje.
    Poza tym taka zabawka nie da sie ustawic na krawedzi wykopu, a tania
    tez nie jest (600 pln).

    pozdraiwam
    pluton

  • 36. Data: 2009-05-22 11:24:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Kiedyś jeden znany ignorant powiedział coś o punkcie podparcia i
    podnoszeniu Ziemi...

    Ale chodzilo o podparcie punktu tarcia, czy o podtarcie punktu parcia ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 37. Data: 2009-05-23 06:07:08
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Poradzcie, jakie zrobic kotwy i jak je mocowac w gruncie.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Do ciekawych rozwiazan dorzuce trzy centy.
    Taka kotwe mozesz sobie jak Cie znam, zrobic sam.
    Pret stalowy fi ok. 20 mm i dlugosci 1.2 m bedzie potrzebny i kawalek blachy.
    Na jednym koncu preta zawin ucho fi 50 mm i go zespawaj a na drugim porzadnie
    dospawaj jeden zwoj "gwintu" czyli naciete po promieniu i rozciagniete kolko
    fi 10-15 cm (z dziurka fi preta) z grubej 5 mm blachy, zwoj o skoku okolo 3-5
    cm.
    Wkladajac w ucho trzpien latwo wkrecisz to wiertlo w grunt na cala dlugosc.
    Tyle, ze to wiertlo nalezy wkrecac mniej wiecej w kierunku dzialania sily tak
    aby w czasie jego pracy nie wystepowalo zginanie bo bedzie sprezynowac i potem
    bedzie go trudno wykrecac.
    Nosnosc takiej kotwy latwo obliczysz wiedzac, ze naprezenia w gruncie
    piaszczystym rozchodza sie pod katem okolo 45 stopni. Zatem aby te metrowa
    kotwe z gruntu wyrwac musisz podniesc odwrocony stozek gruntu o 2 metrowej
    srednicy (u gory) czyli okolo kubika, ktory te 2 tony wazy.
    Poniewaz bedziesz je wkrecal pod katem ich nosnosc bedzie nieco mniejsza ale
    spoko tone uciagu na sztuke mozesz liczyc.
    Pzdr.
    Tornad

  • 38. Data: 2009-05-24 09:35:24
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:

> [...]
    > fi 10-15 cm (z dziurka fi preta) z grubej 5 mm blachy, zwoj o skoku okolo 3-5

    Witaj

    Wlasnie opisales sposob zmajstrowania mojego "sejfu plazowego" :-)

    Pozdro

    Maseł