  • Data: 2019-08-12 19:45:41
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Koszty paliwa, parkowania, mandatów, mycia, odgrzybiania klimy, wymiany
    > opon, ubezpieczenia, napraw (nowy ma gwarancję, więc ciut mniej)

    To, że nowy ma gwarancję, to nie zawsze oznacza, że koszty serwisu są tańsze.
    Niestety, ale jak się kupi nowy to chyba zwykle trzeba zrobić kilka razy serwis w
    ASO, żeby nie utracić gwarancji, co kosztuje dość dużo.
    Nie jestem ani zwolennikiem starych ani nowych, bo w rodzinie użytkujemy obecnie
    jeden samochód kupiony jako nowy a drugi jako stary. Jednak roczny koszt serwisu tego
    nowego samochodu w ASO przewyższa koszt serwisu tego starego samochodu (nie w ASO).
    Trudno tu bezpośrednio porównywać, bo samochody różnią się klasą, rocznym
    przebiegiem, itd., jednak samochód w okresie gwarancji nie zawsze oznacza niskie
    koszty serwisu.
    Poza tym jak ma się stary samochód, to można zrezygnować z AC (koszt samochodu jest
    na tyle niewielki, że jak go się rozbije lub go ktoś ukradnie to nie żal) a w
    przypadku nowego to sam koszt AC może znacznie podwyższać koszt użytkowania.
    Dla jednego kilka tys. zł rocznie więcej to jest nic a dla innego jest to bardzo
    dużo, tak więc oczywiście każdy wybiera to co uznaje za lepsze rozwiązanie.