  • Data: 2019-08-12 21:15:30
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Aug 2019 06:11:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak to jakos wychodzi, pod warunkiem ze:
    > -auto za 3 tys wytrzyma 3 lata,
    > -ze nie trzeba w nim bedzie kosztownych napraw przeprowadzac,
    > -ze prestiz nie ucierpii przy jezdzie takim zlomem :-)
    >
    > ale:
    > -utrzymanie nowego auta tez kosztuje - choc to tylko kilka przegladow
    > w ASO, poki gwarancja sie nie skonczy,
    > -naprawy bywaja jeszcze bardziej kosztowne,
    > -ubezpieczenie AC tez kosztuje ...

    Wszystko sobie pięknie liczycie, ale nie bierzecie pod uwagę, że
    usterkowość nowych aut jest wysoka, a koszty napraw kosmiczne.
    Przykład: Ford Focus 1.5 diesel. Po 2,5 roku, przy przebiegu 80 tys. km
    strzelił pasek rozrządu - znana wada tego silnika. Koszt naprawy 18 tys.
    PLN +VAT. Używanych silników brak na rynku. Nie wiadomo co robić: naprawa
    droga, sprzedać jak jest za grosze też bez sensu. Przy aucie wartym 10
    tys. nie ma problemu: grata sprzedaję na części i idę do bankomatu po kasę
    na podobnego, ale niezepsutego.
    Leasing fur po 100k to jest fajny, jak trzeba robić koszty w spółce, a
    szkoda tyle kasy ZUSowi oddać. Dla takich rekinów biznesu jak ja, z
    jedoosobową działalnością, to topienie kasy w błocie. Za kilka rat leasingu
    takiego focusa można kupić fajne auto, które jeszcze kilka lat polata.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek