-
Data: 2019-08-12 19:06:04
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 11:41:08 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
> W dniu 12-08-2019 o 07:56, ddddddddddddd pisze:
> > W dniu 11.08.2019 o 08:40, Cavallino pisze:
> >> W dniu 11-08-2019 o 09:24, ddddddddddddd pisze:
> >>> W dniu 11.08.2019 o 07:59, Budzik pisze:
> >>>> Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...
> >>>>
> >>>>>> Ostatnio jechałem octavka 2.0 140km (albo 150?)
> >>>>>> Przejazd Poznan Gdansk Poznan - 5 osób plus pełen bagaznik -
> >>>>>> srednio tam gdzie sie dało 150 - srednie spalanie 5,5litra...
> >>>>>
> >>>>> to teraz powiem ci coś lepszego - 3-litrowy diesel >200KM spali tyle
> >>>>> samo :)
> >>>>>
> >>>> Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.
> >>>
> >>> miałem i Octavie 2.0 140KM i BMW 3.0 184KM i BMW 3.0 z programem na
> >>> 320KM. spalanie miały podobne - tzn. w mieście 3.0 paliło zauważalnie
> >>> więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
> >>> autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0
> >>> to już był prawie max)
> >>
> >> A przy normalnej jeździe, tzn. 150-160?
> >> Bo wiesz, że podawanie spalania przy 190+, jako wyznacznika
> >> całkowitego spalania.....
> >
> > ciężką nogę wtedy miałem - 2.0 palił mi średnio 8.5/100, 3.0 9/100 -
> > praktycznie przy każdym tankowaniu wychodziło to samo. Za to zdziwiło
> > mnie, jak po trasie, gdzie cisnąłem po 140-160 (ale autostrad miałem
> > mało) spalanie w 3.0 było poniżej 6/100... (podobne mało palił jak byłem
> > zmęczony i nie miałem zamiaru wyprzedzać na krajówkach)
>
> Generalnie mocne używanie pedału gazu przy przyspieszaniu jest zgodne z
> zasadami ekonomicznej jazdy, zwłaszcza jeśli jest połączone z długim
> utrzymywaniem prędkości, bez jej zbędnego wytracania.
>
> Emerycka jazda nic nie daje, poza wkurzaniem wszystkich dookoła.
Tyle ze z zeznan wynika ze spalanie jest nizsze przy 140-160 niz przy nizszych
predkosciach.
Co sugeruje ze przy tych nizszych to bylo raczej gaz-hamulec-gaz-hamulec.
A nie ze jechal sobie spokojnie i silnik mu na zlosc palil 8/100.
Ja anegdotycznie dodam ze mi 1.8 fordowski palil 7 przy 160km/h.
A przy 90-100-110 palil 4,5.
Juz tu raz z kims dyskutowalem i probowano mnie przekonac ze jadac szybciej pali sie
mniej.
I jakos ucichlo.
Ale co do ekonomii to sie zgadzam, rozpedzac stanowczo, utrzymywac predkosc
stabilnie, przewidywac, nie korzystac z hamulca na ile sie da.
Do kompletu bym dodal ze mozna stosowac tzw "sailing". To metoda gdzie sie lekko
odejmuje gazu, spalanie spada znaczaco (z tych 6 na 4,5) i predkosc pomalutku opada.
Po zwolnieniu o te 10km/h (co zajmuje okolo minuty, dwu) znowu rozpedzamy sie i cykl
sie powtarza. Nieco sie wtedy daje oszczedzic. Widac to przy zabawie z tempomatem.
Ale to juz inna historia.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.19 19:45 d...@g...com
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 19:59 Budzik
- 12.08.19 21:12 s...@g...com
- 12.08.19 21:15 P.B.
- 12.08.19 21:42 Shrek
- 12.08.19 21:57 Cavallino
- 12.08.19 21:58 Cavallino
- 13.08.19 06:09 Shrek
- 13.08.19 06:59 Budzik
- 13.08.19 08:56 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz