eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoszt przejechania 100kmRe: Koszt przejechania 100km
  • Data: 2019-08-12 19:06:04
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2019 11:41:08 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:
    > W dniu 12-08-2019 o 07:56, ddddddddddddd pisze:
    > > W dniu 11.08.2019 o 08:40, Cavallino pisze:
    > >> W dniu 11-08-2019 o 09:24, ddddddddddddd pisze:
    > >>> W dniu 11.08.2019 o 07:59, Budzik pisze:
    > >>>> Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...
    > >>>>
    > >>>>>> Ostatnio jechałem octavka 2.0 140km (albo 150?)
    > >>>>>> Przejazd Poznan Gdansk Poznan - 5 osób plus pełen bagaznik -
    > >>>>>> srednio tam gdzie sie dało 150 - srednie spalanie 5,5litra...
    > >>>>>
    > >>>>> to teraz powiem ci coś lepszego - 3-litrowy diesel >200KM spali tyle
    > >>>>> samo :)
    > >>>>>
    > >>>> Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.
    > >>>
    > >>> miałem i Octavie 2.0 140KM i BMW 3.0 184KM i BMW 3.0 z programem na
    > >>> 320KM. spalanie miały podobne - tzn. w mieście 3.0 paliło zauważalnie
    > >>> więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
    > >>> autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0
    > >>> to już był prawie max)
    > >>
    > >> A przy normalnej jeździe, tzn. 150-160?
    > >> Bo wiesz, że podawanie spalania przy 190+, jako wyznacznika
    > >> całkowitego spalania.....
    > >
    > > ciężką nogę wtedy miałem - 2.0 palił mi średnio 8.5/100, 3.0 9/100 -
    > > praktycznie przy każdym tankowaniu wychodziło to samo. Za to zdziwiło
    > > mnie, jak po trasie, gdzie cisnąłem po 140-160 (ale autostrad miałem
    > > mało) spalanie w 3.0 było poniżej 6/100... (podobne mało palił jak byłem
    > > zmęczony i nie miałem zamiaru wyprzedzać na krajówkach)
    >
    > Generalnie mocne używanie pedału gazu przy przyspieszaniu jest zgodne z
    > zasadami ekonomicznej jazdy, zwłaszcza jeśli jest połączone z długim
    > utrzymywaniem prędkości, bez jej zbędnego wytracania.
    >
    > Emerycka jazda nic nie daje, poza wkurzaniem wszystkich dookoła.

    Tyle ze z zeznan wynika ze spalanie jest nizsze przy 140-160 niz przy nizszych
    predkosciach.

    Co sugeruje ze przy tych nizszych to bylo raczej gaz-hamulec-gaz-hamulec.
    A nie ze jechal sobie spokojnie i silnik mu na zlosc palil 8/100.
    Ja anegdotycznie dodam ze mi 1.8 fordowski palil 7 przy 160km/h.
    A przy 90-100-110 palil 4,5.

    Juz tu raz z kims dyskutowalem i probowano mnie przekonac ze jadac szybciej pali sie
    mniej.
    I jakos ucichlo.

    Ale co do ekonomii to sie zgadzam, rozpedzac stanowczo, utrzymywac predkosc
    stabilnie, przewidywac, nie korzystac z hamulca na ile sie da.

    Do kompletu bym dodal ze mozna stosowac tzw "sailing". To metoda gdzie sie lekko
    odejmuje gazu, spalanie spada znaczaco (z tych 6 na 4,5) i predkosc pomalutku opada.
    Po zwolnieniu o te 10km/h (co zajmuje okolo minuty, dwu) znowu rozpedzamy sie i cykl
    sie powtarza. Nieco sie wtedy daje oszczedzic. Widac to przy zabawie z tempomatem.

    Ale to juz inna historia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: