  • 311. Data: 2020-05-06 09:21:05
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-05-2020 o 07:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Wczoraj na tok fm była rozmowa z epidemiologiem ze Szwecji

    Można poczytać:

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,171710,25921824,szwedzk
    i-epidemiolog-kraje-ktore-wprowadzaja-tzw-lockdown.h
    tml#s=BoxOpImg5

    "Szwedzki epidemiolog: Kraje, które wprowadzają tzw. lockdown podejmują
    ogromne ryzyko, a nie ratują nikogo"

    I to jest clou problemu - im szybciej to pojmiecie, tym lepiej.....

  • 312. Data: 2020-05-06 10:35:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-05 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > A w niektorych krajach mamy wrecz spadek liczby zgonów bo wiadomo ze
    Nie ma spadku, jest wzrost, popatrz na ten wykres
    https://www.money.pl/gospodarka/koronawirus-w-polsce
    -i-na-swiecie-analizujemy-dane-dot-smiertelnosci-w-h
    iszpanii-lombardii-i-polskich-duzych-miastach-650696
    4437837953a.html

    wykres pokazuje 24 kraje i śmiertelność tygodniową na przestrzeni lat, o
    ile od 2016 do 2019 na wiosnę (kwiecień) był spadek z średniej 60 parę
    tys do 50tys to w tym roku w kwietniu jest jest pik ponad 87tys, dopiero
    w maju jest spadek do 62 tys. Czyli wyraźnie jest widoczny wpływ pandemi.

    --
    Janusz

  • 313. Data: 2020-05-06 12:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >Wczoraj na tok fm była rozmowa z epidemiologiem ze Szwecji - mozna
    >odsłuchac w nagraniach. Opisywał ich sposób myslenia o pandemii.
    >Niestety słuchałem pracujac ale z ciekawostek które wpadły w ucho -
    >szacuja ze w Sztokholmie jest jakies 500 tysiecy chorych. Co by
    >oznaczało
    >ze połowa mieszkanców...?

    >Szacuja ze 99% przechodzi bezobjawowo, ze 1% choruje a 0,1% umiera.

    >Te 0,1% wydaje mi sie dosc duzo, biorąc pod uwage ze na razie
    >wychodzi
    >bardziej ze umiera 5% z tych ktorym zdiagnozowano chorobe.

    Ale zdiagnozowano zazwyczaj dlatego, ze juz byli w stanie powaznym.

    W Niemczech troche inaczej - maja strasznie duzo chorych, a malo
    zmarlych ... czy oni jakis tanich chinskich testow nie kupili ...

    Sa tez dane ze statku - 3500 osob, 700 zarazonych, 12 zmarlo.
    Przetestowano chyba wszystkich ... ale srednia wieku pasazerow 69 lat.

    >CZyli w PL ile to by było?
    >40 tysiecy?

    No i mamy dane z NYC - na dzis 13700 zmarlych ... i chyba juz idzie ku
    koncowi

    https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.pa
    ge

    Biorac pod uwage, ze oni maja 9 mln mieszkancow, to w Polsce byloby
    ponad 50 tys.
    Czyli z grubsza tyle, co normalnie umiera w te 1.5 miesiaca ... ale
    raczej drugie tyle, skoro zwloki sie nie mieszcza w domach
    pogrzebowych.

    Dorzuc do tego ilosc potrzebnych respiratorow ... a jak zabraknie, to
    zmarlych wzrosnie.

    >Moze mniej biorąc pod uwage nabieranie grupowej odpornosci.

    Kiedy wlasnie nie, bo skoro sie tak skutecznie izolujemy, to skad
    mialaby sie wziac odpornosc ?

    Splaszczenie krzywej zachorowan, zeby respiratorow nie zabraklo, albo
    doczekanie szczepionki - taka przyszlosc jak na razie.
    No chyba, zeby tak rzad posluchal Cavalino - izolowac staruszkow, a
    reszta do roboty ...

    A szczepionka
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/szczepionk
    a-na-covid-19-niemcy-deklaruja-525-mln-euro-norwegia
    -1-mld-dol/5rr1zn0

    Niemcy deklaruja 525mln euro na opracowanie szczepionki, Hiszpania
    125mln, Norwegia 1 mld $, a Polska 3 mln euro.

    Inna sprawa ... czy to nie za duzo ? A moze racje mial ten niemiecki
    lekarz, co to mowil, ze to spisek wirusologow :-)

    J.

  • 314. Data: 2020-05-06 12:49:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 05-05-2020 o 17:15, J.F. pisze:
    >Przy stężeniu pośmiertnym nie tak bardzo.

    A Ty bys zaliczyl do ofiar koronawirusa ...

    >Nie popadam - działają dokładnie wg scenariusza o którym pisałem w
    >połowie marca.
    >Jego dalszy ciąg to ponowny zamordyzm, po wyborach, albo gdy już
    >jasne będzie że się nie odbędą.
    >O ile zakład?

    A jak ilosc zachorowan wzrosnie ?

    >- jak na razie, to nawet stanu wyjatkowego nie mamy,
    >Bo w wyborach by przeszkadzał.

    >Taaa jasne - mogę sobie wyjechać z Polski i wrócić?

    Glowy nie dam, ale chyba mozesz. Samochodem, bo nie pociagiem.
    O ile cie inne kraje wpuszcza.

    Tylko, ze po powrocie kwarantanna :-)

    >Ale oni tam nie pojadą, bo i po co?

    Dawniej jezdzili, blisko maja.
    A Chinczycy musza pilnowac swoich interesow :-)

    >Nie - to jest ta sama sprawa.
    >Lockdown NIC nie daje, poza zabiciem gospodarki i przesunięciem tego
    >samego problemu w czasie.

    No chyba, ze szpitale nie wyrabiaja, cmentarze, albo szczepionka sie
    pojawi, czy lekarstwo ...

    J,.

  • 315. Data: 2020-05-06 12:57:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-05-2020 o 12:49, J.F. pisze:

    > A Ty bys zaliczyl do ofiar koronawirusa ...

    Przy podejrzeniu - tak.

    > A jak ilosc zachorowan wzrosnie ?

    Wiadomo że wzrośnie, na tym to polega.

    > Glowy nie dam, ale chyba mozesz.

    Tylko w podróży służbowej.
    Reszta na kwarantannę.

    > Tylko, ze po powrocie kwarantanna :-)

    Czyli de facto - nie możesz.

    > No chyba, ze szpitale nie wyrabiaja, cmentarze, albo szczepionka sie
    > pojawi, czy lekarstwo ...

    Za dużo tych niewiadomych, więc sensowniej opierać się na pewnikach o
    których napisałem powyżej.

  • 316. Data: 2020-05-06 13:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przy podejrzeniu - tak.

    A skad podejrzenie, skoro zmarl w domu

    >Wiadomo że wzrośnie, na tym to polega.

    Ale naprawde wzrosnie, czy powiedza, ze wzrosnie ?
    Ponoc na Nowogrodzkiej lekka panika :-)

    >Tylko w podróży służbowej.

    No to pojedziesz sluzbowo :-)

    >Reszta na kwarantannę.

    >Czyli de facto - nie możesz.

    Alez mozesz. Byle nie rowerem.
    Tylko musisz sie liczyc z konsekwencjami - nie moze byc tak, ze my tu
    sie staramy, a ty przywozisz nam wirusa :-)

    >Za dużo tych niewiadomych, więc sensowniej opierać się na pewnikach o
    >których napisałem powyżej.

    To IMO pewniki sa dwa:
    -Wlochy, Hiszpania, Francja, UK - taka smiertelnosc,
    -rzad tego nie wytrzyma i wprowadzi ograniczenia - tylko juz za pozno
    :-)

    No coz, mozna by podjac ciekawy eksperyment socjologiczny - ograniczen
    nie ma, rzad codziennie mowi ilu sie zarazilo, ilu zmarlo i zacheca do
    samoograniczenia sie.
    W Polsce ... no, ciekawe.

    Tylko ... czy sie gospodarka sama nie zamknie, przynajmniej
    restauracje, hotele ... a tarczy zadnej nie ma, bo mozecie pracowac
    :-)

    J.

  • 317. Data: 2020-05-06 13:40:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-05-2020 o 13:08, J.F. pisze:

    > A skad podejrzenie, skoro zmarl w domu

    Mógł mieć wcześniej objawy wskazujące - to raz, nikt nie mówił o śmierci
    w domu - to dwa.

    > Ale naprawde wzrosnie, czy powiedza, ze wzrosnie ?

    To chyba logiczne, że jak ludzie nie będą siedzieć w domu, tylko się
    kontaktować ze sobą nagminnie, to zachorowalność wzrośnie.

    > No to pojedziesz sluzbowo :-)

    > Alez mozesz. Byle nie rowerem.
    > Tylko musisz sie liczyc z konsekwencjami - nie moze byc tak, ze my tu
    > sie staramy, a ty przywozisz nam wirusa :-)

    Czyli nie możesz.

    > To IMO pewniki sa dwa:
    > -Wlochy, Hiszpania, Francja, UK - taka smiertelnosc,

    Nie ma pewników, że u nas byłoby choćby podobnie.

> [...]
    >
    > Tylko ... czy sie gospodarka sama nie zamknie, przynajmniej restauracje,
    > hotele ... a tarczy zadnej nie ma, bo mozecie pracowac :-)

    I na tym polega demokracja + kapitalizm.
    Przymusowy lockdown + dopłacanie z budżetu za jego skutki - to jest ich
    przeciwieństwo.
    Zwane komunizmem, socjalizmem, jak kto woli.

  • 318. Data: 2020-05-06 13:59:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale zdiagnozowano zazwyczaj dlatego, ze juz byli w stanie powaznym.

    Serio?
    Masz jakies dane na ten temat?

> [...]
    > pogrzebowych.
    >
    > Dorzuc do tego ilosc potrzebnych respiratorow ... a jak zabraknie,

    Czyli cały ten lockdown z powodu zbyt małej ilosci respiratorów?
    Ile brakuje?

    > Kiedy wlasnie nie, bo skoro sie tak skutecznie izolujemy, to skad
    > mialaby sie wziac odpornosc ?

    Moze mniej byłoby gdybysmy poszli modelem szwedzkim...
    Czyz nie wynikało to z kontekstu?

> [...]
    > albo doczekanie szczepionki - taka przyszlosc jak na razie.
    > No chyba, zeby tak rzad posluchal Cavalino - izolowac staruszkow, a

    Jak widac, to nie tylko Cavallino...

> [...]
    >
    > Niemcy deklaruja 525mln euro na opracowanie szczepionki, Hiszpania
    > 125mln, Norwegia 1 mld $, a Polska 3 mln euro.

    :)
    Dzis w radio mowili ze ponizej miliona euro (750tys)...
    3 mln euro to cała grupa Wyszehradzka zaoferowała.
    Milion euro dała Madonna - takie "zabawne" zestawienie.

    > Inna sprawa ... czy to nie za duzo ? A moze racje mial ten niemiecki
    > lekarz, co to mowil, ze to spisek wirusologow :-)

    Teraz wirusologów a juz nie big pharmy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 319. Data: 2020-05-06 18:22:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Serio?
    >Masz jakies dane na ten temat?

    A kogo sie u nas testuje ? Prezesa, rzad, generałów,
    studentow-strazakow i pilkarzy.
    A reszta hołoty niech czeka na kwarantannie.

    Chyba, ze wykazuje ciezkie objawy i do szpitala trafi.

    > https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.pa
    ge

    >Czyli cały ten lockdown z powodu zbyt małej ilosci respiratorów?

    Moze nie tylko, bo sa nieprzyjemne doniesienia o niszczeniu pluc ..

    >Ile brakuje?

    trudno powiedziec - ale we Wloszech zabraklo.
    I znow popatrz na NYC- 43 tys ludzi w szpitalach. Co nam daje 533 na
    100 tys mieszkancow ...
    a w Polsce mamy ponoc 660 łozek szpitalnych na 100 tys ... a w UK 280

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/492074-polska-w-c
    zolowce-pod-wzgledem-liczby-lozek-szpitalnych

    Oczywiscie nie kazde lozko ma respirator, nie kazdy chory potrzebuje,
    nie kazdy chory zajmuje lozko przez miesiac ...

    P.S. Pelna mobilizacja
    https://www.bloomberg.com/graphics/2020-new-york-cor
    onavirus-outbreak-how-many-hospital-beds/

    a to miesiac temu bylo, ciekawe jak w szczycie wyszlo

    https://www.marketwatch.com/story/new-york-city-welc
    omes-more-hospital-beds-but-still-needs-many-more-20
    20-03-30

    >Moze mniej byłoby gdybysmy poszli modelem szwedzkim...
    >Czyz nie wynikało to z kontekstu?

    A to zle zrozumialem

    Ale czy w szwedzkim modelu nie byloby duzo ofiar na poczatku ?
    Bo co oni zrobili innego niz Wlochy, Hiszpania, UK, US ...

> [...]
    >
    >:)
    >Dzis w radio mowili ze ponizej miliona euro (750tys)...
    >3 mln euro to cała grupa Wyszehradzka zaoferowała.

    To hojni jestesmy :-)

    >Milion euro dała Madonna - takie "zabawne" zestawienie.

    Ma swoje lata - zalezy jej :-)

    >Teraz wirusologów a juz nie big pharmy?

    On akurat od poczatku mowil o wirusologach - moze dlatego, ze big
    pharmy na razie nie widac w tym interesie.

    J.

  • 320. Data: 2020-05-06 18:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kogo sie u nas testuje ? Prezesa, rzad, generałów,
    > studentow-strazakow i pilkarzy.
    > A reszta hołoty niech czeka na kwarantannie.

    Chyba losowo - jednemu kaza czekac, innego przetestuja.
    U mnie sasiadów przyjechali przetestowac dlatego ze ktos tam gdzies tam
    był w kontakcie.

    > Chyba, ze wykazuje ciezkie objawy i do szpitala trafi.

    Gdyby tak było to byłoby pewnie z 50% trafnosci testów...

> [...]
    > 100 tys mieszkancow ...
    > a w Polsce mamy ponoc 660 łozek szpitalnych na 100 tys ... a w UK

    To brakuje łózek czy respiratorów?

> [...]
    >
    > Oczywiscie nie kazde lozko ma respirator, nie kazdy chory
    > potrzebuje, nie kazdy chory zajmuje lozko przez miesiac ...

    No własnie.

> [...]
    >
    > Ale czy w szwedzkim modelu nie byloby duzo ofiar na poczatku ?
    > Bo co oni zrobili innego niz Wlochy, Hiszpania, UK, US ...

    I to jest kluczowe pytanie!

    a-na-covid-19-n
    >>> iemcy-deklaruja-525-mln-euro-norwegia-1-mld-dol/5rr1
    zn0

    > To hojni jestesmy :-)

    Powiedziałbym ze bezczelni.
    To troche tak jakby kelnerowi w restauracji dac 10gr napiwku.
    To nie napiwek tylko policzek.

    > Ma swoje lata - zalezy jej :-)

    Jakby jej zalezało to by dała 100mln.
    Nie mam watpliwosci ze dla madonny nie jest problemem zamknac sie w
    swojej wielkiej posiadłosci i przyjemnie przechodzic kwarantanne.
    Ale dała milion i sie chwali. Przy zarobkach i majatkach tych
    najwiekszych gwiazd milion dolców to jakies drobniaki, mimo wszystko.
    Natomiast nasze 750 tysiecy to kpina.

    > On akurat od poczatku mowil o wirusologach - moze dlatego, ze big
    > pharmy na razie nie widac w tym interesie.

    kurde, psujesz zabawe wszystkim spiskowcom.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie