    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <3...@4...net>
    <r8oivj$gon$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eafe37a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <r8oqfv$lqg$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eaffca6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <r8p1gv$re6$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eb01e57$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <r8pg3q$5h5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eb1830f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <r8s8nl$565$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <5eb28d3e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Date: Wed, 6 May 2020 18:22:39 +0200

    dyskusyjnych:XnsABB5868E2675Abudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Serio?
    >Masz jakies dane na ten temat?

    A kogo sie u nas testuje ? Prezesa, rzad, generałów,
    studentow-strazakow i pilkarzy.
    A reszta hołoty niech czeka na kwarantannie.

    Chyba, ze wykazuje ciezkie objawy i do szpitala trafi.

    > https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.pa
    ge

    >Czyli cały ten lockdown z powodu zbyt małej ilosci respiratorów?

    Moze nie tylko, bo sa nieprzyjemne doniesienia o niszczeniu pluc ..

    >Ile brakuje?

    trudno powiedziec - ale we Wloszech zabraklo.
    I znow popatrz na NYC- 43 tys ludzi w szpitalach. Co nam daje 533 na
    100 tys mieszkancow ...
    a w Polsce mamy ponoc 660 łozek szpitalnych na 100 tys ... a w UK 280

    https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/492074-polska-w-c
    zolowce-pod-wzgledem-liczby-lozek-szpitalnych

    Oczywiscie nie kazde lozko ma respirator, nie kazdy chory potrzebuje,
    nie kazdy chory zajmuje lozko przez miesiac ...

    P.S. Pelna mobilizacja
    https://www.bloomberg.com/graphics/2020-new-york-cor
    onavirus-outbreak-how-many-hospital-beds/

    a to miesiac temu bylo, ciekawe jak w szczycie wyszlo

    https://www.marketwatch.com/story/new-york-city-welc
    omes-more-hospital-beds-but-still-needs-many-more-20
    20-03-30

    >Moze mniej byłoby gdybysmy poszli modelem szwedzkim...
    >Czyz nie wynikało to z kontekstu?

    A to zle zrozumialem

    Ale czy w szwedzkim modelu nie byloby duzo ofiar na poczatku ?
    Bo co oni zrobili innego niz Wlochy, Hiszpania, UK, US ...

    a-na-covid-19-niemcy-deklaruja-525-mln-euro-norwegia
    -1-mld-dol/5rr1zn0

    >:)
    >Dzis w radio mowili ze ponizej miliona euro (750tys)...
    >3 mln euro to cała grupa Wyszehradzka zaoferowała.

    To hojni jestesmy :-)

    >Milion euro dała Madonna - takie "zabawne" zestawienie.

    Ma swoje lata - zalezy jej :-)

    >Teraz wirusologów a juz nie big pharmy?

    On akurat od poczatku mowil o wirusologach - moze dlatego, ze big
    pharmy na razie nie widac w tym interesie.

    J.