  • 11. Data: 2011-03-08 00:10:12
    Temat: Re: Korektor siły hamowania
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-03-07 23:56, Robert Rędziak pisze:

    > To już problem właściciela.

    Nie jest sam na drodze...

    I może na tamten świat zabrać ze sobą sporo osób - przypadkowych :(

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 12. Data: 2011-03-08 00:11:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Rędziak

    > To już problem właściciela.

    O ile oczywiście nie zamierza wyjeżdżać tym złomem na drogi publiczne.

  • 13. Data: 2011-03-08 05:23:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
    > Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę?
    > Pacjent to golf III 1.4.

    Roznica bedzie taka, ze sie mozesz zabic.
    Zasada rozdzialu sil hamowania:
    sucho i przyczepnie: wiekszosc hamowania na przod.
    im mniej przyczepnie tym bardziej zblizamy sie do wartosci 50/50.
    Oczywiscie nalezy uwzglednic rozklad mas, przyczepnosc opon itd.
    W sporcie ustawia sie to tak, zeby auto na danej nawierzchni hamowalo na
    4 lapy, a nastepnie nieco zmniejsza sie sile hamowania na tyle.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2011-03-08 10:39:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    >Tył będzie się blokował dużo szybciej niż obecnie - zapewne dużo
    >szybciej niż przód.
    >Zwłaszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód będzie praktycznie nie do
    >opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek łuku.

    golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-03-08 13:11:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.03.2011 20:56, White Power pisze:
    > Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę?
    > Pacjent to golf III 1.4.

    Mam tak podpiete w moim oldtimierze - mechanik myslal, ze sa uszkodzone,
    a zdobycie nowych...cuda. Z zasady oldtimerem nie jezdzi sie agresywnie,
    ale nawet mocne hamowanie nie powoduje noszenia tylu.

    ps
    4 tarcze hamulcowe

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 16. Data: 2011-03-08 14:22:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywiście jeżeli ten korektor który
    masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy tył w ogóle hamuje i czy
    hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

    Ale co z tego że na rolkach hamuje i nawet równo? Przecież korektor powinien się
    włączać dopiero wtedy gdy tył samochodu idzie w górę, a tego na żadnych rolkach
    nie sprawdzi, chyba że jednoczesnie będzie podnosił tył podnośnikiem...

    BTW przy hamowaniu na mocno śliskim, na lodzie (gdy opóźnienie jest b. małe)
    korektor praktycznie i tak nie działa - z tego samego powodu co na rolkach.

  • 17. Data: 2011-03-08 14:34:21
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

> [...]
    > rolkach
    > nie sprawdzi, chyba że jednoczesnie będzie podnosił tył podnośnikiem...

    Cos chlopie sie gubisz :)

    sz.

  • 18. Data: 2011-03-08 16:00:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:

    > Cos chlopie sie gubisz :)

    Pytaj śmiało czego dokładnie nie zrozumiałeś, wytłumaczę.

  • 19. Data: 2011-03-08 16:24:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-07 22:09, to pisze:
    > begin White Power

    > Powiedz, ze żartujesz...

    Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne.
    Tylne hamulce z defaultu są projektowane jako słabsze (np. mniejsze
    tarcze, mniejsza średnica tłoczków czyli siła) i trudniej się blokują.
    Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym.

  • 20. Data: 2011-03-08 16:54:49
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:il5gbb$1bt3$1@news2.ipartners.pl...

    > Pytaj śmiało czego dokładnie nie zrozumiałeś, wytłumaczę.

    Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

    sz