  • Data: 2016-07-06 18:33:46
    Temat: Re: Korek, ale dlaczego?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F."

    >Bo, ponieważ?
    >---
    >Nawet na świeżo otwartej autostradzie np A1 jest na tyle dużo innych
    >pojazdów że nie jest możliwe oddanie kontroli tempomatowi. Musiałby to był
    >jakiś tempomat aktywny, który widzi inne pojazdy jadące o 2 km/h wolniej i
    >jeszcze inteligentny, który widzi zakręty a nie np zap... zimą 170 km/h w
    >zakrętach tylko dlatego, że tak jest ustawiony. Sens ciągłego regulowania
    >tempomatu oceniam jako zerowy bo można go po prostu nie załączać i nogą
    >sobie sterować co będzie o niebo precyzyjniejsze i jeszcze zawierało
> [...]

    Sens jest, tylko trzeba miec taki latwo przestawialny.

    jedziesz, widzisz ze cos przed toba tira wyprzedza, pyk pyk - jest
    troche wolniej, zdazy zjechac.
    Zjedzie, pyk pyk, wracamy do 148.
    ---
    No i po co tempomat jak można po prostu tak jechać ?

    Noga sie nie meczy, predkosc precyzyjniejsza ..
    ---
    Po co prędkość ma być precyzyjna ? By wszyscy za Tobą byli wk..i ? Jedzie
    gościu te 130 (jak nasz kolega), ja niewiele szybciej i ... nagle gość
    zjeżdża na lewy pas, przygotowuje się do wyprzedzania, wyprzedzam go
    spokojnie z prawej. To było na autostradzie. A teraz dzisiaj miasto. Rano.
    Jedzie jakiś c...l lewym pasem przez skrzyżowanie tak wolno, że trzeba go
    prawym wyprzedzić by normalnie jechać. Po południu, jedzie kolejny c..l
    jakimś piździkiem, 30 km/h, ograniczenie 40. Droga nie do wyprzedzania.
    Dojazd do ronda, pusta droga. Powinno się pod niego podjechać i syreną
    okrętową obtrąbić. Dlatego koncepcja jazdy ze stałą prędkością w tym
    używania tempomatu ma dla mnie ujemną wartość użytkową. Bo to nie chodzi o
    ciągłe zrywy a odpowiednią do sytuacji dynamiczność.

    >A propos A1 ... "Od otwarcia obwodnicy Łodzi, czyli jednego z brakujących
    >odcinków autostrady A1 mija piąty dzień, a wciąż nie ma go w Google Maps
    >..." http://niusy.pl/9sv

    Piaty dzien ... A8 w 2011 roku google rok malowal.
    A jak namalowal, to zjazdow nie polaczyl z reszta.

    Ale to i tak lepiej niz Nokia Maps - obwodnice Poznania S11 namalowali
    zanim jeszcze zaczeli ja budowac - tzn srodkowy odcinek.
    Jedziesz droga, a tu droga sie konczy, a nawigacja mowi "prosto".

    Jak potem usuneli, to razem z odcinkami ktore juz byly oddane do
    ruchu.

    Ale widac, ze powoli przestajemy byc krajem drugiej kategorii ...
    ---
    Teraz jesteśmy trzeciej ? :-)