  • Data: 2016-07-05 19:43:02
    Temat: Re: Korek, ale dlaczego?
    Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-05 o 19:13, re pisze:
    nia. Nie wiem jak można w ogóle wpaść na pomysł by to załączyć.

    > Bo, ponieważ?
    > ---
    > Nawet na świeżo otwartej autostradzie np A1 jest na tyle dużo innych
    > pojazdów że nie jest możliwe oddanie kontroli tempomatowi. Musiałby to
    > był jakiś tempomat aktywny, który widzi inne pojazdy jadące o 2 km/h
    > wolniej i jeszcze inteligentny, który widzi zakręty a nie np zap... zimą
    > 170 km/h w zakrętach tylko dlatego, że tak jest ustawiony. Sens ciągłego
    > regulowania tempomatu oceniam jako zerowy bo można go po prostu nie
    > załączać i nogą sobie sterować co będzie o niebo precyzyjniejsze i
> [...]

    To ja jestem jakiś dziwny, bo jeżdżę regularnie od 5 lat po 100 km A1
    mniej więcej raz na 2 m-ce i jadę dużo na tempomacie. Ustawiam na
    120-130, bo powyżej już jest u mnie mocno nieekonomicznie i spokojnie da
    się jechać. Pewnie co jakiś czas trzeba nacisnąć sprzęgło i zwolnić, bo
    warunki tego wymagają, ale i tak dla mnie jest to duża ulga dla stopy.

    Wyłączanie to lekkie muśnięcie sprzęgła, bądź hamulca, a włączenie to
    naciśnięcie przycisku na kierownicy, nawet jakby to było co 5 min. to
    nie widzę aż takiego problemu. Tak samo często pewnie przewijam piosenki
    lub zmieniam stacje radiowe. Robota ta sama.

    Moim zdaniem na A1 ruch jest mały (przynajmniej na moim odcinku od
    Trójmiasta do Nowych Marzów) i nie ma tam tak niebezpiecznych zakrętów,
    że wymuszałyby aż taką konieczność zwolnienia.

    Na obwodnicy Trójmiasta bym się nie odważył, ale na A1 spoko.