  • 21. Data: 2013-02-09 21:19:44
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Taśmę mam. Tak na marginesie dlaczego nazywa się 40 pinowa? Tam pinów
    > jest 39 :-)
    Na wtyku i gnieździe masz 2x20 pinów, a że nie wszystkie są
    wykorzystywane to jest jak jest.
    Ten rodzaj złącza był/jest wykorzystywany nie tylko w dyskach i czasem
    wszystkie 40 pinów jest obsadzone.
    Akurat w dyskach w pewnym momencie wywalono jeden niepotrzebny pin a we
    wtyczce to miejsce było zaślepione żeby przy podłączeniu nie obrócić
    wtyku o 180 stopni.

  • 22. Data: 2013-02-09 21:25:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 21:06, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Pisałem, że podpinałem pod kontroler na współczesnej płycie (jakiś
    > Gigabayt)
    > Nie działał HDD. Coś o firmware było napisane.
    > Ale spróbuję na inny komp.

    Komputer nie ma wystartować z tego dysku, ma go tylko zobaczyć.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2013-02-09 21:29:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kontroler jest taki.
    > http://www.elhvb.com/iocard/tdnservices/pt604a.pdf
    > Czyli można dwa HDD?

    W/g tego pdfa - tak.

  • 24. Data: 2013-02-09 21:29:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
    > Komputer nie ma wystartować z tego dysku, ma go tylko zobaczyć.
    Zgadza się. Ten napis o firmware pojawia się przed bootowaniem.
    Następnie uruchamia się system z dyskiem XP.
    Po uruchomieniu się XP nie widać tego zabytku.

    Robert

  • 25. Data: 2013-02-09 21:39:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 21:29, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Zgadza się. Ten napis o firmware pojawia się przed bootowaniem.
    > Następnie uruchamia się system z dyskiem XP.
    > Po uruchomieniu się XP nie widać tego zabytku.

    BIOS widzi ten dysk ?
    Jeśli tak to programy do partycjonowania widzą dysk i partycje ?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-02-09 21:48:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
    > BIOS widzi ten dysk ?
    Nie widzi.

    Robert

  • 27. Data: 2013-02-09 22:08:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Robert Wańkowski" napisał:

    > Jest FDD. Z wyglądu 2.44.

    Raczej 1,44 ;->

    > Ja chcę zrobić kopię dysku. Aby zamienić umierający dysk na sprawny.
    > Czyli cały DOS, sterowniki, program sterujący maszyną, pliki z programi
    > do maszyny.

    Ile to może zajmować? 2, 3 dyskietki? Tym bardziej, że na pewno istnieje
    gdzieś backup w takiej czy innej postaci, jeśli rzeczywiście jest to
    maszyna produkcyjna.
    A pytanie podstawowe: czy masz już ten zastępczy dysk i czy jest on w
    miarę poprawnie obsługiwany przez ten kontroler? W sensie czy BIOS
    raportuje jakąś akceptowalną pojemność (w zamierzchłych czasach były
    jakieś limity typu 2 GiB czy nawet 512 MiB, więc wkładając jakiś nowszy
    dysk należy się liczyć z tym, że tylko jego fragment będzie "widoczny",
    czasami trzeba było założyć zworkę "limit capacity" a tego nowsze dyski
    nie mają), czy da się mu założyć partycję i ją sformatować oraz uczynić
    aktywną, czy po wykonaniu sys X: komputer się zabootuje, czy nowy dysk
    pociągnie na taśmie 40-żyłowej, czy może trzeba skombinować 80-żyłową.

    JoteR

  • 28. Data: 2013-02-09 22:29:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 21:48, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Nie widzi.

    Widać nowe kontrolery nie są kompatybilne ze starymi.
    Szukaj starego komputera.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2013-02-09 22:39:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Widać nowe kontrolery nie są kompatybilne ze starymi.
    > Szukaj starego komputera.

    Adyć już ma stary komputer ;->
    Pytanie, czy znajdzie do niego dysk...

    JoteR

  • 30. Data: 2013-02-09 22:57:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "JoteR" <j...@p...pl>

    > Raczej 1,44 ;->
    Tak :-)

    > Ile to może zajmować? 2, 3 dyskietki?
    Zajęte jest 10 MB. System to połowa. Niepotrzebne pliki z progamami na
    mszynę (Gkody)

    Znalazłem w domu komputer, który przyjął ten dysk. I wcale nie jakiś
    zabytek.
    Teraz myślę kupić jakiś dysk około 100 MB. Identycznego jak mój na Allegro
    nie widzę.
    Teraz tylko potrzebny program do zrobienia kopii/obrazu.
    Możecie coś polecić? Abym to ogarnął, bo zbyt biegły w tym nie jestem.

    Robert