  • 1. Data: 2013-02-09 19:06:09
    Temat: Kopia starego dysku twardego
    Od: "Robert Wańkowski" <r...@w...pl>

    Mam taki dysk
    http://img18.imageshack.us/img18/5250/dyskd.jpg
    Jest to dysk z komputera sterującego maszyną.
    Dysk chyba ma się ku końcowi. Zaczął wydawać dziwne dźwięki i kilka razy
    przy włączaniu komputera pojawiał się błąd disk fail 80.

    Koputer to jakiś 486 33 MHz.
    Nie mogę odnaleźć nazwy płyty głównej.
    http://img849.imageshack.us/img849/7870/plytac.jpg

    Dysk wpięty jest do kontrolera na krcie ISA.

    Próbowałem podłączyć dysk pod przejściówkę na USB. Ale nie działa.
    Podłączony do współczesnego komputera podczas startu pojawia się komunikat
    coś o firmware, że nieodpowiednie.

    Jest szansa zrobieia kopi dysku, tak aby po podłączeniu do starej płyty
    wszystko ruszyło?
    Bo chyba problem jest tylko podłączenie do koputera i kupienie dysku, który
    będzie współpracował z tym starym koputerem.

    Tam jest DOS.

    I jeszcze jedno pytanie. Wyjąłem procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
    pozycji go włożyć. Bo pasuje w każdej co 90*.

    Robert

  • 2. Data: 2013-02-09 19:45:42
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: Tomasz Tybusz <t...@g...com>

    W dniu 2013-02-09 19:06, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    >
    > I jeszcze jedno pytanie. Wyjąłem procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
    > pozycji go włożyć. Bo pasuje w każdej co 90*.

    Jest karta sieciowa w starym kompie??
    Odpal Norton Ghost w wersji dosowej i zrób backup po sieci na inny
    komputer. Robiłem coś takiego

  • 3. Data: 2013-02-09 19:46:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 19:06, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Bo chyba problem jest tylko podłączenie do koputera i kupienie dysku, który
    > będzie współpracował z tym starym koputerem.

    To dysk ATA o pojemności 130MB, tak na oko z 1992 roku.
    Zabytek ale dane powinny się dać przekopiować bez problemu.

    > I jeszcze jedno pytanie. Wyjąłem procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
    > pozycji go włożyć. Bo pasuje w każdej co 90*.

    Nie wyjmować bez przyczyny. :-)
    Nie było tam jakiegoś kluczowania lub przynajmniej ściętego
    narożnika ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-02-09 20:02:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Tomasz Tybusz"
    > Jest karta sieciowa w starym kompie??
    Nie ma. Teoretycznie można (kupić) włożyć. Ale zainstalowanie sterownika to
    już wyzwanie.

    > Odpal Norton Ghost w wersji dosowej i zrób backup po sieci na inny
    > komputer. Robiłem coś takiego
    To jest jakiś punkt zaczepienia.

    Robert

  • 5. Data: 2013-02-09 20:05:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
    > Zabytek ale dane powinny się dać przekopiować bez problemu.
    Ale jak? Po podłączeniu do komputera bios nie widzi, skan IDE trwa i trwa a
    na koniec, że firmware nie takie.
    > Nie wyjmować bez przyczyny. :-)
    Byłem ciekaw co to za zabytek.
    > Nie było tam jakiegoś kluczowania lub przynajmniej ściętego
    > narożnika ?
    Na procesorze znalazłem wyróżnioną nogę.
    Ale na podstawce jeszcze nie.

    Robert

  • 6. Data: 2013-02-09 20:06:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Płytę znalazłem.
    http://stason.org/TULARC/pc/motherboards/S/SOYO-COMP
    UTER-CO-LTD-486-SY-25M-N-P.html

    Robert

  • 7. Data: 2013-02-09 20:09:30
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-09 20:05, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    > trwa a na koniec, że firmware nie takie.
    > Byłem ciekaw co to za zabytek.
    > Na procesorze znalazłem wyróżnioną nogę.
    Masz białą strzałkę na płycie obok podstawki, a w podstawce zauważ że
    (od wewnątrz) w tym rogu jest o 1 dziurkę więcej, jako oznacznik nr 1 -
    czyli kropka (wyróżniona noga) cpu idzie "koło wajchy".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-02-09 20:11:05
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    Popatrz uważnie na podstawkę - wewn. "okrąg" dziurek - tam jest jedna
    dziurka więcej w jednym kącie (najbliżej układu SOYO), prawdopodobnie to
    "początek". W procku powinno też być jakieś zaznaczenie, ścięty róg,
    wyciśnięta kropka, narysowana jedynka, nie pamiętam już.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2013-02-09 20:14:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Koputer to jakiś 486 33 MHz.
    > Nie mogę odnaleźć nazwy płyty głównej.
    > http://img849.imageshack.us/img849/7870/plytac.jpg

    Masz jak byk - firma SOYO, model 025p2. ;)
    Tylko co Ci to da, bo zdaje się firma już nie istnieje.

> [...]
    >
    > Próbowałem podłączyć dysk pod przejściówkę na USB. Ale nie działa.
    > Podłączony do współczesnego komputera podczas startu pojawia się komunikat

    Zakładam, że poprawnie ustawione zworki na dysku w tryb Master w
    przypadku tej przejściówki.
    Jeżeli to nie pomaga, to spróbuj podpiąć i do tego kompa inny leciwy
    dysk ale sprawny i jak za którymś razem zaskoczy to wszystko przewalić na.
    Albo znajdź inny leciwy komputer i w ten sam sposób kombinuj, jeżeli
    dysk nie padł całkiem, to jest jeszcze szansa, że coś go w końcu odczyta.

    > I jeszcze jedno pytanie. Wyjąłem procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
    > pozycji go włożyć. Bo pasuje w każdej co 90*.

    Jeden z narożników procesora powinien być ścięty, on powinien znajdować
    się w narożniku przy dźwigience dociskającej styki.

    Pod linkiem masz zdjęcia.
    http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-151977404-mo
    ther-soyo-micro-am486-dx4-memo-placas-func-ok-_JM

  • 10. Data: 2013-02-09 20:23:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    Jeszcze jedno, masz w tym zabytku kontroler dyskietek?
    Jeżeli tak, to spróbuj wystartować z dyskietki i na dyskietki
    przekopiować to co Cię interesuje, jak tam działa DOS to może na kilku
    dyskietkach się zmieścisz po skompresowaniu plików.