  • 11. Data: 2013-02-09 20:35:42
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK" <s...@d...org>
    > Masz białą strzałkę na płycie obok podstawki, a w podstawce zauważ że (od
    > wewnątrz) w tym rogu jest o 1 dziurkę więcej, jako oznacznik nr 1 - czyli
    > kropka (wyróżniona noga) cpu idzie "koło wajchy".
    Sprawa procesora załatwiona.
    Dziękuję wszystkim.
    Pozostaje dysk.

    Robert

  • 12. Data: 2013-02-09 20:48:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nadir" <n...@h...org>
    > Masz jak byk - firma SOYO, model 025p2. ;)
    > Tylko co Ci to da, bo zdaje się firma już nie istnieje.

    Widziałęm tą naklejkę z 025P2, ale nie pomyślałem, że taki krótki symbol PG.
    Teraz to ciąg wielu znaków.

    > Zakładam, że poprawnie ustawione zworki na dysku w tryb Master w przypadku
    > tej przejściówki.
    Jeszcze raz sprawdziłem. Przestawiłem z MASTER na STAND ALONE i to samo.
    Czyli nic.
    Dysk się rozpędza, ale po wetknięciu wtyczki USB momentalnie cichnie.

    > Jeżeli to nie pomaga, to spróbuj podpiąć i do tego kompa inny leciwy dysk
    > ale sprawny i jak za którymś razem zaskoczy to wszystko przewalić na.
    > Albo znajdź inny leciwy komputer i w ten sam sposób kombinuj, jeżeli dysk
    > nie padł całkiem, to jest jeszcze szansa, że coś go w końcu odczyta.

    Do tego mojego tylko jeden HDD mogę podłaczyć. Kontroler na taśmie ma tylko
    jedną wtyczkę/gniazdo.
    Pozostaje inny komputer z dwoma gnizadami HDD.

    Robert

  • 13. Data: 2013-02-09 20:52:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nadir" <n...@h...org>
    > Jeszcze jedno, masz w tym zabytku kontroler dyskietek?
    > Jeżeli tak, to spróbuj wystartować z dyskietki i na dyskietki przekopiować
    > to co Cię interesuje, jak tam działa DOS to może na kilku dyskietkach się
    > zmieścisz po skompresowaniu plików.
    Jest FDD. Z wyglądu 2.44.
    Ja chcę zrobić kopię dysku. Aby zamienić umierający dysk na sprawny.
    Czyli cały DOS, sterowniki, program sterujący maszyną, pliki z programi do
    maszyny.

    Robert

  • 14. Data: 2013-02-09 20:53:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nadir" <n...@h...org>
    > Zakładam, że poprawnie ustawione zworki na dysku w tryb Master w przypadku
    > tej przejściówki.
    Co do przejściówki to taka:
    http://www.cyberguys.com/product-details/?productid=
    35539

    Robert

  • 15. Data: 2013-02-09 20:54:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Do tego mojego tylko jeden HDD mogę podłaczyć. Kontroler na taśmie ma
    > tylko jedną wtyczkę/gniazdo.
    To zmień taśmę na taką z dwoma wtyczkami.
    Jak myślisz po co w tym dysku ustawia się tryby Master/Slave?

    > Pozostaje inny komputer z dwoma gnizadami HDD.
    Potrzebujesz czegoś takiego:
    http://alejka.pl/tasma-ide-40-pinowa.html
    Nie koniecznie musisz u nich kupować wystarczy "pożyczyć" z innego kompa?

  • 16. Data: 2013-02-09 20:55:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 20:48, Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Jeszcze raz sprawdziłem. Przestawiłem z MASTER na STAND ALONE i to samo.
    > Czyli nic.
    > Dysk się rozpędza, ale po wetknięciu wtyczki USB momentalnie cichnie.

    Podepnij pod prawdziwy kontroler a nie przelotki skonstruowane
    dwadzieścia lat później.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-02-09 20:57:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Robert Wańkowski napisał:

> [...]

    Spróbuj jeszcze inny adapter, mam taki sam jak wyżej i też niektórych
    dysków nie widzi, mimo że są na 100% sprawne.

  • 18. Data: 2013-02-09 21:02:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "nadir" <n...@h...org>
    > To zmień taśmę na taką z dwoma wtyczkami.
    > Jak myślisz po co w tym dysku ustawia się tryby Master/Slave?
    Myślałem, że kontroler może obsłużyć tylko jeden HDD.
    Widocznie błędnie.
    Taśmę mam. Tak na marginesie dlaczego nazywa się 40 pinowa? Tam pinów jest
    39 :-)

    Robert

  • 19. Data: 2013-02-09 21:06:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
    > Podepnij pod prawdziwy kontroler a nie przelotki skonstruowane
    > dwadzieścia lat później.
    Pisałem, że podpinałem pod kontroler na współczesnej płycie (jakiś Gigabayt)
    Nie działał HDD. Coś o firmware było napisane.
    Ale spróbuję na inny komp.

    Robert

  • 20. Data: 2013-02-09 21:19:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>