  • 1. Data: 2013-02-08 10:17:27
    Temat: Da sie uzyc drukarki za routerem?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Na routerze z AP siedzi drukarka po WiFi (Brother DCP-J140W).
    Czy da sie to jakos skonfigurowac (router/drukarka),
    zeby komputery od strony WAN mogly na niej drukowac?

    PS
    Brother DCP-J140W jakoscia wydruku niestety nie powala :/

  • 2. Data: 2013-02-08 10:41:48
    Temat: Re: Da sie uzyc drukarki za routerem?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 8, 10:17 am, "Q" <n...@s...org> wrote:
    > Na routerze z AP siedzi drukarka po WiFi (Brother DCP-J140W).
    > Czy da sie to jakos skonfigurowac (router/drukarka),
    > zeby komputery od strony WAN mogly na niej drukowac?

    U teścia mam takiego koszmarka robionego naprędce, jeden modemo-
    router, potem wrt54gl jako router właściwy, drugi taki sam wrt jako
    repeater do wifi, drukarka i ploter mają wpisane statyczne adresy IP w
    routerze i komputery w sieci jakoś je widzą, więc powinno dać się
    zrobić. Na routerze wgrane tomato, nie wiem czy na każdym sprzęcie
    takie cyrki wyjdą...

    L.

  • 3. Data: 2013-02-08 11:31:22
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-08 10:17, Q pisze:
    > Na routerze z AP siedzi drukarka po WiFi (Brother DCP-J140W).
    > Czy da sie to jakos skonfigurowac (router/drukarka),
    > zeby komputery od strony WAN mogly na niej drukowac?

    Ustal do jakich portów potrzebny jest dostęp przy drukowaniu, przekieruj
    je na routerze i tyle. Drukarki wifi i ethernet (np: HP przy
    JetDirectach podaje wprost porty) muszą mieć tylko dostęp po sieci, a
    jak dalej to tylko sprawa przekierowańna portów routerze - ustawienia
    udostępniania na samym routerze to tylko w drukarkach wpinanych
    bezpośrednio w port USB na tym routerze robiącym za printserver.

    > PS
    > Brother DCP-J140W jakoscia wydruku niestety nie powala :/

    Nic nowego.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-02-08 11:32:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2013 10:17, Q pisze:
    > Na routerze z AP siedzi drukarka po WiFi (Brother DCP-J140W).
    > Czy da sie to jakos skonfigurowac (router/drukarka),
    > zeby komputery od strony WAN mogly na niej drukowac?

    Przeczytaj instrukcję obsługi. Tam powinno być napisane, jak zrobić
    wirtualny serwer/przekierować porty.

  • 5. Data: 2013-02-08 13:20:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 8, 11:31 am, Michal <s...@d...mailexpire.com>
    wrote:
> [...]
    > JetDirectach podaje wprost porty) muszą mieć tylko dostęp po sieci, a
    > jak dalej to tylko sprawa przekierowańna portów routerze - ustawienia

    Ja tam nic nie przekierowywałem i działa, najsampierw trzeba podłączyć
    na małpę i jak nie ruszy, to dopiero szukać dziury w całym ;)

    L.

  • 6. Data: 2013-02-08 19:02:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    > Na routerze z AP siedzi drukarka po WiFi (Brother DCP-J140W).
    > Czy da sie to jakos skonfigurowac (router/drukarka),
    > zeby komputery od strony WAN mogly na niej drukowac?

    VPN.

  • 7. Data: 2013-02-08 19:17:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2013 19:02, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    >
    > VPN.

    Trochę armata na komary... I musisz założyć, że ów router VPN obsługuje.

  • 8. Data: 2013-02-08 19:47:00
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ja tam nic nie przekierowywałem i działa, najsampierw trzeba podłączyć
    > na małpę i jak nie ruszy, to dopiero szukać dziury w całym ;)

    To nie zdziwiłbym się, jakby inne też działały. Boty.
    Lepiej jednak wyciąć wszystko i puszczać to co potrzebne. W tym
    przypadku odpowiednie porty na routerze.
    Przem

  • 9. Data: 2013-02-08 19:58:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 8 Lut, 19:47, Przemek <r...@o...pl> wrote:
    > To nie zdziwiłbym się, jakby inne też działały. Boty.
    > Lepiej jednak wyciąć wszystko i puszczać to co potrzebne. W tym
    > przypadku odpowiednie porty na routerze.

    Jakie boty? Modemo-router jest od strony internetu, potem jest router
    właściwy i cała reszta, co ma się niby uląc w sieci lokalnej?

    L.

  • 10. Data: 2013-02-08 20:40:36
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Jakie boty? Modemo-router jest od strony internetu, potem jest router
    > właściwy i cała reszta, co ma się niby uląc w sieci lokalnej?

    Jeśli z zewnątrz dostałeś się bez problemu po byle porcie, należy uznać,
    że wszystkie porty masz pootwierane, a to zaproszenie: bierzcie mnie,
    dla wszystkich. No oczywiście nie znaczy to, ze ktoś skorzystał, ale
    prawdopodobieństwo jest znaczne.
    Przem