  • 1. Data: 2013-02-07 23:17:46
    Temat: synchronizacja w monitorze IPS??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam nieco irytujący objaw na monitorze LG DM2752D - przy szybszym ruchu
    (film, przesuwane okno) występuje pewne "rozrywanie" w poziomie (np.
    część okna nie "nadąża" za drugą i pojawia się mały uskok na kilka pikseli).

    Monitor podłączony jest kablem HDMI 1.4.

    Co ciekawe jeśli puszczam np. ten sam film z dysku podłączonego do
    monitora - objawu nie ma.

    Tak jakby monitor nie nadążał dekodować danych przesyłanych przez HDMI??

    W ogóle jak taki objaw się nazywa?

  • 2. Data: 2013-02-08 00:50:51
    Temat: Re: synchronizacja w monitorze IPS??
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.02.2013 23:17, Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > (film, przesuwane okno) występuje pewne "rozrywanie" w poziomie (np.
    > część okna nie "nadąża" za drugą i pojawia się mały uskok na kilka pikseli).

    [...]
    > W ogóle jak taki objaw się nazywa?

    Objaw braku synchronizacji zmiany bufora z odświeżaniem pionowym.
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Page_tearing)

    Michoo

  • 3. Data: 2013-02-08 06:59:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Tak jakby monitor nie nadążał dekodować danych przesyłanych przez HDMI??

    U mnie na laptopie występuje przeplot (i tylko w jednej grze). Strasznie
    wkurzające. ;(

  • 4. Data: 2013-02-08 08:26:16
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 07.02.2013 23:17, Andrzej Lawa pisze:
    > W ogóle jak taki objaw się nazywa?

    Brak synchronizacji V-Sync. Częste w PC. W grach trzeba włą-
    czyć V-Sync po prostu, w filmach sprawę powinien załatwiać
    program obsługi karty graficznej i jeżeli nie załatwia to
    albo również gdzieś ma opcję V-Sync wyłączoną, albo jest po
    prostu wadliwy -- zdarza się.

    Sprawa nie jest kwestią sprzętu tylko systemu operacyjnego.
    Proponuję kontynuację rozmowy na grupie poświęconej właści-
    wemu systemowi.

    PS. W Mac OS X synchronizacja pionowa dotyczy również nor-
    malnych operacji graficznych i "darcia" obrazu nie wi-
    dać nawet podczas przesuwania okienek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2013-02-08 08:50:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2013 08:26, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > program obsługi karty graficznej i jeżeli nie załatwia to
    > albo również gdzieś ma opcję V-Sync wyłączoną, albo jest po

    No właśnie to pierwsza rzecz, jaką sprawdziłem - opcje V-Sync niby są
    włączone... Może jeszcze jest jakiś myk przez to, że są dwa monitory (na
    drugim się nie rozjeżdża... chociaż sumie jak włączyłem tylko ten jeden
    - to nadal się "rozjeżdża").

    > Sprawa nie jest kwestią sprzętu tylko systemu operacyjnego.
    > Proponuję kontynuację rozmowy na grupie poświęconej właści-
    > wemu systemowi.

    Jeśli masz rację, to dobra wiadomość (bo jeszcze coś mi się obiło, że
    zwyczajnie sam monitor może nie nadążać) - z tym sobie jakoś poradzę ;)

    Jeszcze spróbuję innego myku - podłączę go z wyjściem DVI przez
    przejściówkę (sam niestety nie ma wejścia DVI) i ustawię go jako jedyny.
    Może wtedy się zsynchronizuje jak trzeba.

    A jak nie... cóż ;) Trzeba będzie podłubać w konfiguracji.

    > PS. W Mac OS X synchronizacja pionowa dotyczy również nor-
    > malnych operacji graficznych i "darcia" obrazu nie wi-
    > dać nawet podczas przesuwania okienek.

    U mnie teoretycznie też powinno się synchronizować. Na starym monitorze
    to działa.

  • 6. Data: 2013-02-08 08:51:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2013 00:50, Michoo pisze:

    > Objaw braku synchronizacji zmiany bufora z odświeżaniem pionowym.
    > (http://en.wikipedia.org/wiki/Page_tearing)

    Ooo, właśnie - dzięki.

  • 7. Data: 2013-02-20 22:00:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > PS. W Mac OS X synchronizacja pionowa dotyczy również nor-
    > malnych operacji graficznych i "darcia" obrazu nie wi-

    Pewnie dlatego, że Mac OS X to pochodna Linuxa, w którym jest to od dawna.

    Wygląda na to, że jednak była to kwestia sprzętowa. Po nabyciu
    przejściówki DVI->HDMI i podłączeniu monitora do wyjścia HDMI działa
    ładnie - nawet literki na nieaktywnych okienkach przestały mi się rozmywać.

    Wychodzi na to że w mojej karcie (GV-N640OC-2GI) wyjście HDMI jest
    jakieś... dziwne. Dźwięku też nie przepuszczało. Z DVI wychodzi. Heh.

  • 8. Data: 2013-02-22 00:55:48
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 20.02.2013 o 22:00 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> pisze:

    > Pewnie dlatego, że Mac OS X to pochodna Linuxa, w którym jest to od
    > dawna.

    Nie bluznij i przepros...

    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 9. Data: 2013-02-22 12:42:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.02.2013 00:55, Jaskiniowiec pisze:

    > Nie bluznij i przepros...

    OK, przepraszam: tandetna i upierdliwa pochodna linuxa ;->

  • 10. Data: 2013-02-22 12:54:51
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2013-02-20 22:00, Andrzej Lawa pisze:

    > Pewnie dlatego, że Mac OS X to pochodna Linuxa, w którym jest to od dawna.

    MacOS X pochodzi od BSD, a nie Linuksa.

    PS