  • 1. Data: 2009-12-29 13:45:24
    Temat: Konwerter na filtry King 52mm ?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam
    Czy da się skonwertować filtry King 52mmm
    tak aby dały się zakręcić na obiektyw EFS do Canona 450D ?

    Mam stare filtry w super stani i nowy nabytek - lustrzankę
    no i zastanawiam się co z tym zrobić ?

  • 2. Data: 2009-12-29 13:58:17
    Temat: Re: Konwerter na filtry King 52mm ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rom pisze:
    > Witam
    > Czy da się skonwertować filtry King 52mmm
    > tak aby dały się zakręcić na obiektyw EFS do Canona 450D ?

    Tak, ale na szerokim kącie może pojawić się winieta. Poszukaj na Allegro
    pierścieni redukcyjnych 52>58. Kosztują kilkanaście zł + przesyłka.

    > Mam stare filtry w super stani i nowy nabytek - lustrzankę
    > no i zastanawiam się co z tym zrobić ?

    To zależy jakie masz filtry:
    - konwersyjne - nie ma sensu się bawić, bo po to masz możliwość
    ustawiania balansu bieli w menu.
    - polaryzacyjny - jeśli liniowy, to będzie ci czasami głupiał czujnik
    AF, jeśli zaś liniowy, to jest jedynie ryzyko winietowania na szerokim
    końcu.
    - jeśli efektowe - lepsze efekty przeważnie zrobisz w post procesie zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-12-29 14:02:41
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Czy da się skonwertować filtry King 52mmm
    > tak aby dały się zakręcić na obiektyw EFS do Canona 450D ?
    >
    > Mam stare filtry w super stani i nowy nabytek - lustrzankę
    > no i zastanawiam się co z tym zrobić ?

    Nie podałeś dokładnie, o jaki obiektyw chodzi. EF-S to nie nazwa
    obiektywu, tylko, w uproszczeniu, typ połączenia z korpusem.

    Sprawdź średnicę gwintu na filtry w Twoim obiektywie. Jeśli jest większa
    od 52 mm, to nic na to nie poradzisz - Twój filtr ma zbyt nałą średnicę
    i będzie winietował. Jeżeli jest mniejsza od 52 mm (w co szczerze
    wątpię), wtedy możesz dokupić przejściówkę - tzw. redukcję.

    Piotr

  • 4. Data: 2009-12-29 14:04:28
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > - polaryzacyjny - jeśli liniowy, to będzie ci czasami głupiał czujnik
    > AF, jeśli zaś liniowy, to jest jedynie ryzyko winietowania na szerokim
    > końcu.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś ;) Dla wątkotwórcy: w drugim
    przypadku chodzi o filtr kołowy.

    Piotr

  • 5. Data: 2009-12-29 14:05:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Witam

    A co mi tam... prowokacja, nie prowokacja - odpowiem ;)

    > Czy da się skonwertować filtry King 52mmm
    > tak aby dały się zakręcić na obiektyw EFS do Canona 450D ?

    Jesli masz na mysli filtr fotograficzny mocowany do frontu
    obiektywu "na gwint" o srednicy 52mm, to owszem, da sie
    taki zamontowac (czy ma to sens, to juz inna bajka).
    Zamontować go możesz bezposrednio albo za pomoca stosownej
    redukcji, zaleznie od tego jaka srednice ma gwint na posiadanym
    przez Ciebie obiektywie.

    Rodzaj bagnetu (mocowania obiektywu) nie ma tu nic do rzeczy.

    Zadanie domowe: sprawdzic w slowniku definicje slowa "skonwertowac"
    Zadanie domowe: sprawdzic w instrukcji co to EFS

    > Mam stare filtry w super stani i nowy nabytek - lustrzankę
    > no i zastanawiam się co z tym zrobić ?

    Przeczytac instrukcje... Serio. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2009-12-29 14:07:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Uncle Pete pisze:

> [...]
    > i będzie winietował. Jeżeli jest mniejsza od 52 mm (w co szczerze
    > wątpię), wtedy możesz dokupić przejściówkę - tzw. redukcję.

    Prawdopodobnie to kit Canona, więc średnica mocowania to 58mm. A co do
    winietowania, o którym sam pisałem, to nie jestem tego pewien, bo w
    Pentaksie mam w kicie 52mm i nie winietuje, a do Sigmy 17-70 potrzebny
    jest filtr fi72mm, pewnie ze względu na większe światło - 2,8-4,5.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-12-29 14:08:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Uncle Pete pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś ;) Dla wątkotwórcy: w drugim
    > przypadku chodzi o filtr kołowy.

    UPS. Dzięki za poprawienie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-12-29 14:10:26
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > polaryzacyjny - jeśli liniowy, to będzie ci czasami głupiał czujnik AF

    O... to mi przypomina, ze mialem zapytac :)
    Ale to moze w nawym watku...

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 9. Data: 2009-12-29 14:18:22
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > Pentaksie mam w kicie 52mm i nie winietuje, a do Sigmy 17-70 potrzebny
    > jest filtr fi72mm, pewnie ze względu na większe światło - 2,8-4,5.

    No to raczej jest duża szansa, że będzie winietował. Jeszcze nie
    spotkałem zooma, który miałby duży zapas na średnicy filtra na szerokim
    końcu. Pentaksowe zumy na 52 mm (sam mam starego 28-70/4,0 i DA 18-55)
    to są jednak inne konstrukcje...

    Pozdrawiam,

    Piotr