  • 121. Data: 2010-09-04 21:15:05
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.09.2010 21:40, Padre pisze:

    > A gdzieś ty widział świetlówki z taka gwarancją?
    Wydawało mi się - tzn w markecie ktoś od promocji powiedział tak o
    philipsach a że nie miałem w planach zakupu to nie sprawdzałem tylko
    zapamiętałem. Po zagooglaniu wychodzi, że to był "chłyt marketingowy" -
    6 lat trwałości przy 3 godzinach dziennie.

    Michoo

  • 122. Data: 2010-09-04 21:23:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Saturday, September 4, 2010, 11:15:05 PM, you wrote:

> [...]
    > zapamiętałem. Po zagooglaniu wychodzi, że to był "chłyt marketingowy" -
    > 6 lat trwałości przy 3 godzinach dziennie.

    3 godzinach dziennie ciągłej pracy. To tak jak z silnikami ciężarówek,
    które miały mieć wieczną gwarancję pod warunkiem, że się ich poza
    przegladami w fabrycznym serwisie ani razu nie wyłączy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 123. Data: 2010-09-05 18:22:07
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:i5ro1n$sbt$1@news.task.gda.pl...
    > Otóż to, żadna firma logistyczna nie będzie inwestować w samochód, którym
    > można przewieźć tylko styropian, papier toaletowy, gąbkę, czy piankę.

    Ale mają inne lżejsze pojazdy. A co do samochodów "specjalnych" odchudzonych
    to są i częto je widać na drogach. Taki odchudzony w jedną stronę zabierze
    styropian w spowrotem żarówki a ten cięższy w jedną stronę cement a
    spowrotem cegły. Ot problem i rozwiązany, a po przejechaniu kilkunastu tys
    km dwoma rodzajami pojazdów napewno korzyści sa bardzo wymierne no chyba że
    ta firma transportowa to mała firemka z 2-3 dużymi tirami.

    Marek

  • 124. Data: 2010-09-06 10:55:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.09.2010 15:44, schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    >
    > Hm, nie pamietam, ale wydaje mi sie ze zarowki mleczne to wlasnie nie
    > podlegaly
    > pod zakaz. No i pewnie sa ciagle do nabycia w sklepach foto :-)

    > Ale banke odkrecasz z zarowki ? Chyba tylko z LED da sie tak zrobic.
    > Bo swietlowek z przezroczysta banka nie widzialem :-)

    Też są. Znaczy świetlóweczka maluśka, a wokół tego bańka z
    przezroczystego szkła. Ale większość tych "wymienialnych" to albo LEDy,
    albo halogeny.

    > A te przepisy o zwrocie nie sa jakies ogolniejsze - ze co sklep
    > sprzedaje to musi i przyjac ?

    Niby nie. Podobno wystarczy umieścić informację, gdzie należy te śmieci
    oddać.

    Waldek

  • 125. Data: 2010-09-06 11:39:31
    Od: Bronek (bryx) Tatukł <b...@k...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > To już było. A nawet dzisiaj się zdarza. Na początku lat '90 gminy bardzo
    > często wyłączały po północy oświetlenie dróg i ulic, bo ich nie było stać
    > na prąd, a energetycy mieli sztywne podejście do cen. Ostatnio z czymś
    > takim spotkałem się ze trzy lata temu. A znajomy w latach osiemdziesiątych
    > w Moskwie trafił w restauracji na wywieszkę, że zamknięte z powodu przerwy
    > obiadowej. No bo przecież personel też musi się posilić, czyż nie?

    > Ktoś naprawdę liczył na widoczne zmiany? Mam pewne wątpliwości.

    Jakis czas temu Waiss szukal informacji czy sa jakies oszczednosci ze zmiany
    czasu na letni i zimowy ;)

  • 126. Data: 2010-09-06 20:09:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-06 13:39 Bronek =?ISO 8859-2?Q?=28bryx=29_Tatuk=B3?=

    > Jakis czas temu Waiss szukal informacji czy sa jakies oszczednosci ze zmiany
    > czasu na letni i zimowy ;)

    I jakie były wnioski? Wg mnie zmiany czasu to zaszłość historyczna.

    BTW: Zresztą dlaczego nie zrobić na całym świecie jednej strefy
    czasowej? Np. UTC. Co za różnica, że w jednym kraju ludzie pracowaliby
    od 8 do 16 a w innym od 22 do 6? To tylko cyferki. A ile by uprościło życie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 127. Data: 2010-09-06 20:49:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > czasowej? Np. UTC. Co za różnica, że w jednym kraju ludzie pracowaliby
    > od 8 do 16 a w innym od 22 do 6? To tylko cyferki. A ile by uprościło

    E tam uprościło. Ktoś mi pisze "spałem dzisiaj do dziesiątej", a ja nie
    wiem czy mam mu współczuć, że musi zrywać się skoro świt, czy zazdrościć,
    że mógł się wybarłożyć.

    Jarek

    PS
    W Związku Radzieckim zegary na dworcach wszędzie pokazywały czas moskiewski.

    --
    W dworcowej poczekalni
    Na stacji PKP

  • 128. Data: 2010-09-06 22:16:44
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

> [...]
    >
    > PS
    > W Związku Radzieckim zegary na dworcach wszędzie pokazywały czas moskiewski.

    To ostatnio Rosjanie opowiadają taki dowcip:
    Putin spotkał się Hu Jintao i mówi: "Wiesz co... musimy coś zrobić z
    tymi strefami czasowymi bo to same problemy są. Jak dzwoniłem do Białego
    Domu z życzeniami urodzinowymi dla Obamy, to mi powiedzieli, że to było
    wczoraj, a jak zadzwoniłem do Polski z kondolencjami, to się okazało, że
    jeszcze nie wystartowali."

    Pozdrawiam
    G.K.

  • 129. Data: 2010-09-13 09:54:27
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    Ominęła mnie dyskusja o żarówkach ;)
    Zacytuje tylko jeden teks o BHP dotyczących żarówek:
    "Tradycyjne żarówki o mocy 100 wat są nadal produkowane i sprzedawane, z
    tym, że teraz nazywają się one? żarówki do sygnalizacji świetlnych i lamp
    warsztatowych! Otóż przepisy bhp zabraniają stosowania światła jarzeniowego
    (ze świetlówek) w sygnalizacjach oraz do oświetlania wirujących części
    maszyn, gdyż w takim świetle wirujące części maszyn wydają się być
    nieruchome."
    http://www.bibula.com/?p=26650

    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

  • 130. Data: 2010-09-26 15:07:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Miron (Asha) Kitkowsk wrote:

> [...]
    > jarzeniowego (ze świetlówek) w sygnalizacjach oraz do oświetlania
    > wirujących części maszyn, gdyż w takim świetle wirujące części maszyn

    to nie całkiem tak. Mogą być instalowane świetlówki, o ile są zasilane z
    sieci trójfazowej, stałoprądowej lub w-cz. Jak robiłem praktykę w
    warsztacie, to było tam oświetlenie wyłącznie jarzeniowe, nawet lampki przy
    frezarkach, tokarkach i wiertarkach.

    Waldek