  • Data: 2010-09-03 17:29:27
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Sep 2010 17:17:47 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >To normalne, że tam pewne rzeczy są nienormalne. Piekarnie też zdaje się
    >w nocy nie pracują.

    Akurat to jest normalne - w poludnie przychodza klienci na lunch a
    potem wracaja do pracy :-)

    >Czas pików raczej się od zmiany rodzaju sprzętu oświetleniowego nie zmieni.
    >Chyba żeby nakazali ustawą chodzić spać z kurami. Chodziło mi o samą
    >energochłonność oświetlenia, co może mieć tylko wpływ na amplitudę pików.

    No i amplitude mozna porownac.

    >Później jak nastały żarówki, to świecili jakimiś czterddziestkami,
    >bo tak się przyzwyczaili. Ale z czasem moce urosły do wielu setek na
    >jeden pokój. Teraz się gada w kółko, jakie to oszczędne te nowe wynalazki.
    >W końcu ludziska uwierzą. I ponawkręcają sobie tego jeszcze więcej.
    >A zużywana energia będzie taka sama. Będzie tylko jaśniej. Trochę jaśniej,
    >bo oko na światło reaguje logarytmicznie.

    zbyt jasno wcale nie jest przyjemnie, wiec bylbym o to spokojny.
    Szczegolnie ze wybor swietlowek jest spory, mozna sobie kupic 8W,
    mozna 25W, i chyba nawet widzialem jeszcze mocniejsze.

    J.