  • Data: 2010-09-03 18:41:19
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4c80e36d$1@news.home.net.pl...

    > Gdyby te ceny były takie same i gdyby czas świecenia w okresie grzewczym
    > stanowił 70% całego czasu świecenia żarówki to podane oszacowanie trzeba
    > by podzielić, przez 0.3 - czyli z 500h zrobi się 1666h. Uwzględniając
    > stosunek cen energii wyjdzie mniej, ale nie chce mi się szukać tego
    > stosunku. Istotne jest pytanie, czy jak już ta inwestycja się w końcu
    > zwróci, to czy zacznie przynosić dochody, czy może trzeba będzie kupić
    > kolejną żarówkę.

    Typowe OSRAMY mają żywotność deklarowaną 6000h, jednak w przypadku
    świetlówek warto trzymać paragony, bo świetlówki kompaktowe z tego co
    zauważyłem mają pewną zależność - albo padną bardzo szybko (i wtedy mamy
    paragon), albo jak już przeżyją pierwsze kilkadziesiąt dni to świecą bardzo
    długo. Zapewne wynika to z jakości wykonania elektroniki, która albo
    przeżyje wygrzanie, albo padnie.