  • 101. Data: 2009-03-15 12:16:24
    Temat: Re: Koniec wojny na megapiksele
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Zreszta.. Ci co widzieli modelki Marka Wyszomirskiego z 3mln pixeli
    >wiedza o czym mowie.

    Pamietam, ze bylem zaskoczony jakoscia zdjec z Canona D30
    a Canon D60 dawal juz super jakosc obrazu.

    Tak samo Nikon wypuscil lustrzanke z 4 Mpix matryca i jakosc
    z tego byla tez super.

    Lustrzanka z 6 Mpix matryca + dobrej klasy szklem spelniala
    juz bardziej zaawansowane wymagania dla wielu fotografow.

    Pozniej okazalo sie... ze lepiej miec 8 Mpix a jeszcze lepiej
    10 Mpix a teraz to 12 Mpix to nie jest jeszcze to... bo sa 14 Mpix a
    teraz najlepiej to miec 24 Mpix.

    Pozniej slysze jak dwoch fotografow rozmawia ze soba w stylu
    - Ile masz MPix ? Bo.... ja mam w swoim 10 Mpix
    - a jaki masz PC ? Ile Ghz zegar ? Czy masz procesor jedno czy
    dwurdzeniowy ?

    Mysle, ze MARKETING bazuje na egoizmie czlowieka oraz checi
    pokazania, ze jeden chce byc lepszy od drugiego bo ma WIECEJ....
    NIE WAZNE CZEGO - grunt ze WIECEJ w cyferkach ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 102. Data: 2009-03-15 12:32:47
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Rzecze Dariusz W.:

    >To czemu Olympus tak nei zrobi?? Jego ma?pki te? maj? po 12Mpix.

    Mysle, ze to dobrze swiadczy o Olympusie bo aparat z wiekszym sensorem
    jest przeznaczony do oddawania obrazu w lepszej jakosci a watpie aby
    Olympus chcial oszukiwac swoich odbiorcow zageszczajac matryce i
    podstawiajac odpowiednio wieksze odszumianie w zamian ;)

    Z tego co czytalem w testach - matryce APS-C z 14 Mpix nie sa wykorzystywane
    wpelni z uwagi na ograniczenia jakosci optyki a dopiero
    podpiecie bardzo dobrej jakosciowo stalki daje pole do popisu.

    Pytanie, kto majac 14 Mpx + sredniej klasy zoom w lustrzance odczuwa lepsza
    jakosc od 12 Mpix czy 10 Mpix ?

    Ogladalem obraz z 24 Mpix matrycy z RAW-a i niestety obraz byl
    rozlazly... do RAW-a w porownaniu z 10 Mpix matrycy + dobrej klasy szklo.

    Sprawdzilem, ze jakosc 24 Mpix obrazu zawieral tak naprawde
    ilosc szczegolow porownywalna do matrycy okolo 12 Mpix.

    Byc moze dopiecie do aparatu 24 Mpix szkla stalki o bardzo
    wysokiej klasy daloby wiecej.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 103. Data: 2009-03-15 15:13:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:
    > Z tego co czytalem w testach - matryce APS-C z 14 Mpix nie sa wykorzystywane
    > wpelni z uwagi na ograniczenia jakosci optyki a dopiero
    > podpiecie bardzo dobrej jakosciowo stalki daje pole do popisu.

    Nie optyki, a nadgorliwego filtra aa. Optyka u olka jest bardzo dobra,
    także ta tania. Niestety podpinanie wypasionych drogich obiektywów
    niewiele daje, a szkoda, bo stawiam, że obsłużyłyby spokojnie 30, a i
    więcej Mpx.

    > Pytanie, kto majac 14 Mpx + sredniej klasy zoom w lustrzance odczuwa lepsza
    > jakosc od 12 Mpix czy 10 Mpix ?

    Są sytuacje na rynku profi, że to się przydaje. Średniej klasy zoom
    radzi sobie z takimi rozdzielczościami po średnim domknięciu (5,6 - 6,3,
    myślę tu o jasnych tamronach i sigmach).

> [...]
    > ilosc szczegolow porownywalna do matrycy okolo 12 Mpix.
    > Byc moze dopiecie do aparatu 24 Mpix szkla stalki o bardzo

    Z moich obserwacji winny jest najczęściej... algorytm obsługi rawa. Czy
    to z automatu, czy z obróbki ręcznej, nieświadomość potencjału w
    foto-społeczeństwie wciąż jest olbrzymia. A da się byle czym na byle
    czym, o czym świadczy mój ulubiony, nieśmiertelny przykład z 450d i
    heliosem:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg

    Założę się o wiele, że przy i 24Mpx ten obiektyw wyrobi, tylko trzeba
    będzie ''wzmocnić sterydy'' w szopie (czyli odpowiednio wyostrzyć
    kosztem niestety dynamiki zbliżającej się powoli do slajdu). O ile nie
    zarżną potencjału filtrem aa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 104. Data: 2009-03-16 00:24:28
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Z moich obserwacji winny jest najczesciej... algorytm obslugi rawa. Czy
    >to z automatu, czy z obróbki recznej, nieswiadomosc potencjalu w
    >foto-spoleczenstwie wciaz jest olbrzymia. A da sie byle czym na byle
    >czym, o czym swiadczy mój ulubiony, niesmiertelny przyklad z 450d i
    >heliosem:
    >http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg

    Bardzo ladnie wydziobany obrazek.

    >Zaloze sie o wiele, ze przy i 24Mpx ten obiektyw wyrobi, tylko trzeba
    >bedzie ''wzmocnic sterydy'' w szopie (czyli odpowiednio wyostrzyc
    >kosztem niestety dynamiki zblizajacej sie powoli do slajdu). O ile nie
    >zarzna potencjalu filtrem aa.

    Pewnie tak, ale co zwykly pstrykacz z tego skorzysta ?

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 105. Data: 2009-03-16 07:24:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz W. pisze:

    > Pewnie tak, ale co zwykly pstrykacz z tego skorzysta ?

    Mnie nie interesuje zwykły pstrykacz tylko ja. Trzymam kciuki za
    rozwojem nawet jeśli będzie on pod sztandarami głupich haseł marketingowych.
    A zwykły pstrykacz po poświęceniu kilku godzin może się stać niezwykłym
    pstrykaczem -każdy ma wybór :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 106. Data: 2009-03-16 12:47:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > No bo tak jest lepiej.

    Nie jest. Dlatego odsyłam do graczy - bo z opisów wynika, że oni
    (z konieczności?) *patrzą* na obraz.
    Jak widzę scenę statyczną, to oczywiście lepiej mieć przed
    nosem FullHD niż SVGA.
    Ale jak wykonuję obrót aparatem to wolałbym móc odwzorować 60 Hz
    640x480 niż FullHD 24 Hz. Jednak. Mówię za siebie.
    Wyjściem jest FullHD 120 Hz :]
    Być może w przyszłości algorytmy generowania "międzyobrazów"
    (jak w MotionPerfect) plus sprzęt pozwoli tak "oszukać" treść,
    aby mniej więcej :P (właśnie, złudzenia) wygenerować obraz
    dla monitora 240 Hz.
    Obawiam się że szpece w firmach od video dziś główkują głównie
    nad tym, aby takiego filmu nie dało się *samemu* zrobić :(

    > Jak weszły nowsze karty graficzne

    ...to gracze zaczęli żądać "fpsów". I nijak nie chcieli poprzestać
    na 24 fps. 40 fps, 50 fps... "mało, mało, mało".
    Powód? - bo to WIDAĆ.
    Teraz część z nich nie zdaje sobie sprawy z kolejnego ograniczenia,
    bo za swojego życia widzieli tylko "typowe LCD" (niezdolne do
    wyświetlenia tych 120 fps). Trzeba pytać tych, co oglądali
    przejścia z 10/15/20/25 fps wyżej.

    Zaczęli żądać, aby *nie tracić* ostrości widzenia (które i przy
    10 fps było) a złagodzić "skoki".
    Bo oczywiscie "skoki złe są" (i z tym się zgazam), tylko leczenie
    ich "rozmazywaniem" to jest wyganianie termitów mrówkami, leczenie
    dżumy cholerą czy jak tam to idzie...

    Jak się technologicznie nie dało to się nie dało, mówi się trudno.
    Ale dziś się *DA* (a przynajmniej zaczyna dawać, kosztem rzecz
    jasna czegoś co posiadacze wypasionych "kin domowych" sobie nie
    wyobrażają :> "to nie będzie działać na MOIM sprzęcie??" :P)

    > to i w grach pojawił się taki efekt.

    To i dlatego odsyłam do graczy, bo sam nie mam siły tłumaczyć ;)
    Jako mało zorientowany spytam: czy dzisiejsi marketoidzi zdołali
    przekonać dzisiejszych graczy że obraz *powinien* być "rozmazany"?

    pzdr, Gotfryd

  • 107. Data: 2009-03-23 15:06:21
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd bakulik at work napisał(a):

    > Olympus się poddaje.

    Pentax również.

    http://www.optyczne.pl/1711-nowo%C5%9B%C4%87-Pentax_
    sk%C5%82ada_bro%C5%84.html

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 108. Data: 2009-03-23 15:15:21
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On Mar 23, 3:06 pm, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

    > Pentax również.
    >
    > http://www.optyczne.pl/1711-nowo%C5%9B%C4%87-Pentax_
    sk%C5%82ada_bro%C...

    E tam - koniec wojny. Wojna toczy się między Canonem, Nikonem i Sony.
    A to czy Pentax, czy Olympus biorą w niej udział, to nie ma dużego
    znaczenia.

  • 109. Data: 2009-03-24 06:13:42
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Pawel_W pisze:
    sk%C5%82ada_bro%C...
    > E tam - koniec wojny. Wojna toczy się między Canonem, Nikonem i Sony.
    > A to czy Pentax, czy Olympus biorą w niej udział, to nie ma dużego
    > znaczenia.

    Przy okazji ta sama pani wypaplała, że pentaksowy MF znów pojechał w dół
    na liście ich priorytetów...
    Nie ma to jak pentaksomarketing ;)

    --
    jgs .--.