    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Koniec wojny na megapiksele
    Date: Mon, 16 Mar 2009 13:47:32 +0100

    On Sat, 14 Mar 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > No bo tak jest lepiej.

    Nie jest. Dlatego odsyłam do graczy - bo z opisów wynika, że oni
    (z konieczności?) *patrzą* na obraz.
    Jak widzę scenę statyczną, to oczywiście lepiej mieć przed
    nosem FullHD niż SVGA.
    Ale jak wykonuję obrót aparatem to wolałbym móc odwzorować 60 Hz
    640x480 niż FullHD 24 Hz. Jednak. Mówię za siebie.
    Wyjściem jest FullHD 120 Hz :]
    Być może w przyszłości algorytmy generowania "międzyobrazów"
    (jak w MotionPerfect) plus sprzęt pozwoli tak "oszukać" treść,
    aby mniej więcej :P (właśnie, złudzenia) wygenerować obraz
    dla monitora 240 Hz.
    Obawiam się że szpece w firmach od video dziś główkują głównie
    nad tym, aby takiego filmu nie dało się *samemu* zrobić :(

    > Jak weszły nowsze karty graficzne

    ...to gracze zaczęli żądać "fpsów". I nijak nie chcieli poprzestać
    na 24 fps. 40 fps, 50 fps... "mało, mało, mało".
    Powód? - bo to WIDAĆ.
    Teraz część z nich nie zdaje sobie sprawy z kolejnego ograniczenia,
    bo za swojego życia widzieli tylko "typowe LCD" (niezdolne do
    wyświetlenia tych 120 fps). Trzeba pytać tych, co oglądali
    przejścia z 10/15/20/25 fps wyżej.

    Zaczęli żądać, aby *nie tracić* ostrości widzenia (które i przy
    10 fps było) a złagodzić "skoki".
    Bo oczywiscie "skoki złe są" (i z tym się zgazam), tylko leczenie
    ich "rozmazywaniem" to jest wyganianie termitów mrówkami, leczenie
    dżumy cholerą czy jak tam to idzie...

    Jak się technologicznie nie dało to się nie dało, mówi się trudno.
    Ale dziś się *DA* (a przynajmniej zaczyna dawać, kosztem rzecz
    jasna czegoś co posiadacze wypasionych "kin domowych" sobie nie
    wyobrażają :> "to nie będzie działać na MOIM sprzęcie??" :P)

    > to i w grach pojawił się taki efekt.

    To i dlatego odsyłam do graczy, bo sam nie mam siły tłumaczyć ;)
    Jako mało zorientowany spytam: czy dzisiejsi marketoidzi zdołali
    przekonać dzisiejszych graczy że obraz *powinien* być "rozmazany"?

    pzdr, Gotfryd