  • Data: 2012-05-10 23:33:16
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 10 May 2012 20:35:35 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Sama cyfrowość transmisji nie zapobiegnie temu, że odległe telefony
    > będą zawracać dupę systemowi. Te rzeczy są cięte "dość blisko anteny".

    No wlasnie jak sie zastanowic, to wychodzi ze wlasnie sama cyfrowosc jest
    istotna. W duzym skrocie ujmujac: to dzieki temu ze system kwalifikuje
    sygnal do 0 lub 1, moze odrzucic zaklocenia.
    W analogu odfiltrowac zaklocen sie nie da.

    > W jakichś warunkach pewnie by się dało, chociaż sporadycznie.

    Wydaje mi sie ze to sie zdarzalo na kazdym odpowiednio wysokim szczycie :-)

    > Tu widać
    > jak ważne są te ograniczenia. Co mamy sobie z Bratankami wzajemnie
    > przeszkadzać.

    Ale wlasnie odwrotnie - widac ze ich ich sygnaly do nas dochodza, i widac
    ze te odpowiednie czestotliwosci sa puste i u nas i na Slowacji :-)

    Ograniczenie przeszkadzania bierze sie z dynamicznego dostosowania mocy
    nadawania (ale to chyba BTS nie dotyczy), i z gestosci stacji bazowych -
    czyli znow ze zmniejszenia mocy.
    Ale to drugie bynajmniej nie likwiduje problemu, tylko przenosi na mniejszy
    obszar - nie zaklocamy sie na obszarze miedzypanstwowym, tylko miedzy
    sasiednimi BTS.

    J.