  • Data: 2012-05-10 23:45:20
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjqoagc.qke.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Kilka lat temu NASA ogłaszała skup komputerów PC/XT, bo się skończyły
    > zapasy i8088.

    Stare, cholernie toporne, wolniejsze od żółwia, ale... z pewnością wiele
    ówczesych ST-225 do dzisiaj będzie chodzić, a czy współczesne tyle
    wytrzymają?

    > Podwajanie zasięgu GSM w Bieszczadach, to zły pomysł. W górskich
    > warunkach to niewiele daje. A poza tym one są tak niewielkie, że
    > ze środka na obrzeża jest tak cos koło 35 km. Krajem, w którym

    Jarku, ale ja nie mówię, ze absolutnie tak, a nie inaczej trzeba!
    Właśnie ze względu na propagację, która w górach potrafi naprawdę zrobić
    ogromnego psikusa - sygnał niby mocny, a transmisji zero... bo akurat trakt
    jest tak ułożony, że wokół nośnej jest cała masa odbić, refrakcji, mieszania
    listków z różnych kierunków, wiesz, propagacja wielodrożna, tropo,
    termoklina, inwersja, superrefrakcja, itp...

    > najczęściej jest wykorzystywana ta technika, jest Australia.
    > Tam jest wszędzie płasko, a miejscami mało ludnie, dobrze się po
    > tych czerwonych piaskach sygnał niesie.

    Dlatego wręcz należało by w górach pójść w drugą stronę... oglądałem
    niedawno jakiś reportaż, gdzie powiedziano, iż aby uratować czyjeś życie, to
    czasem trzeba osłabić bijące serce, żeby nie pompowało za dużo krwi, takie
    tam. Podobnie tu - im krótszy zasięg, tym mniejsze ryzyko, że wskutek
    komplikacji zjawisk propagacyjnych transmisja zdechnie. Cyfra też zdechnie,
    jak stopa błędów przekroczy limit korekcji... i to gwałtowniej, niż analog.
    Nawet niech to będzie sieć powtarzaczy, a pewien objęty nimi obszar
    zlinkowany ze stacją główną. Zaś gęsta sieć małych stacyjek ułatwiła by
    pelengację, gdyby ktoś wołał o pomoc i nie wiedział, gdzie jest. Z wiadomych
    względów układ podobny, jak w warszawskim metrze - wspólny zasięg Wielkiej
    Trójki (Plus, Era, Idea (nie korygować)), P4 ma chyba osobno, nie wiem.
    O tej tematyce rozmyślałem, zanim powstała jakakolwiek sieć komórkowa, ale
    nie chciało mi się na próżno wymyślać szczegółów. Sensowny zasięg w górach,
    to do 5, max 10 kilometrów. Powyżej propagacja może narobić siary - np.
    niekoniecznie silniejszy sygnał jest lepszy.