  • 101. Data: 2011-03-26 22:22:29
    Temat: Re: Koniec pewnej epoki...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:qj2so697hv9u6oaptqn5178b40ivrdtmk5@4ax.com...

    > Oj, to nie tak, musial cos Jobs wymyslec nowego, Internet z zalozenia
    > od drogi pakietow jest niezalezny. Jakby w ogole nie dalo sie zestawic
    > polaczenia WiFi to owszem, ale skoro polaczenie jest zestawione,
    > to telefon nie powinien probowac inaczej, a juz na pewno nie
    > aplikacja.

    Nie upieram się że to musi być aplikacja - nie ma to znaczenia.
    Potraktuj telefon jako czarną skrzynkę - próba połączenia z wifi
    się nie udała, bo adres został zablokowany na routerze, telefon
    wykonał Plan B, czyli użył następnego w kolejności priorytetów
    dostępu do internetu. Celem nadrzędnym jest zadowolenie
    klienta niezawodonością działania internetu. Gdyby Bembenek
    napisał, że GSM Data miał WYŁĄCZONE a mimo to po zablokowaniu
    adresu na wifi telefon sobie to wyłączone GSM Data wykorzystał
    to byłaby inna rozmowa.

    > Hm, a moze jednak sie myle ? To w koncu rozwiazanie mobilne,
    > siedze sobie pod routerem, ale w kazdej chwili moge wstac i
    > odejsc/odjechac/odleciec, a nie chce zeby nawiazane polaczenie sie
    > przerwalo, bo moze dlugi plik sciagam czy przez skype gadam.

    Nie musisz odchodzić - wystarczy że siedzisz sobie w ogrodzie
    z tyłu domu i jesteś na granicy zasięgu swojego wifi - musi być
    w software jakiś algorytm który jest w stanie wykryć stopień
    niezawodności połączenia i wybrać to bardziej niezawodne w danej
    chwili.

  • 102. Data: 2011-03-26 22:23:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przeciez to jest Apple.
    > "My wiemy lepiej czego ci potrzeba i jak to zrobic" :-)

    Nie zdarzyło mi się to. Cellular Data wyłączam już w samolocie
    gdy udaję się do Kanady. Aby nie było gadania że coś tam złapał
    na moment. To samo mam zamiar zrobić przed wylotem do Polski.

    > Punkt siedem iles regulaminu, skoro polaczenie wyszlo z twojego
    > telefonu, to je autoryzowales i zaplacisz :-P

    E tam...

  • 103. Data: 2011-03-26 22:48:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 17:22:29 -0500, Pszemol wrote:

> [...]
    >się nie udała, bo adres został zablokowany na routerze, telefon
    >wykonał Plan B, czyli użył następnego w kolejności priorytetów

    Tylko ze tu sie proba polaczenia z Wifi udala.
    Tylko potem jakos niektore pakiety przez nie nie przechodza, ale to
    sie w internecie przeciez zdarza nagminnie - trzeba poczekac i wyslac
    jeszcze raz.

    No chyba ze ten router po odrzuceniu pakietu wysylal jakis zwrotny
    komunikat.

> [...]
    >w software jakiś algorytm który jest w stanie wykryć stopień
    >niezawodności połączenia i wybrać to bardziej niezawodne w danej

    Ale ja dalej mysle - co z tego teraz wifi ma dobra jakosc, jesli za
    chwile moze byc nieosiagalny. A typowe aplikacje internetowe nie lubia
    zrywania polaczenia i przechodzenia na inny adres.
    O ile czesto mamy krotkie sesje i czesto zamykane i otwierane,
    to czasem mamy tez programy z dluzsza sesja, chocby to twoje sluchanie
    radia. I co - ma byc przerwa w sluchaniu bo wychodzimy z kawiarni ?

    J.

  • 104. Data: 2011-03-27 00:04:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tylko ze tu sie proba polaczenia z Wifi udala.
    > Tylko potem jakos niektore pakiety przez nie nie przechodza,
    > ale to sie w internecie przeciez zdarza nagminnie - trzeba
    > poczekac i wyslac jeszcze raz.

    No jak się udała skoro się nie udała...
    Najwyraźniej to czy połączenie z wifi się udało czy nie nie jest
    definiowane na podstawie połączenia z routerem tylko tego czy
    odpowiedź na pakiety przychodzi czy nie. Jeśli nie przychodzi
    to się używa Plan B jakim jest Cellular Data, o ile jest włączone.

    > No chyba ze ten router po odrzuceniu pakietu wysylal jakis zwrotny
    > komunikat.

    Tego nie wiemy, bo nam logów z eksperymentu kolega nie udostępnił.

> [...]
    > to czasem mamy tez programy z dluzsza sesja, chocby to twoje sluchanie
    > radia. I co - ma byc przerwa w sluchaniu bo wychodzimy z kawiarni ?

    Zgadza się. I wiele programów sobie niestety z tym przełączaniem
    nie radzi. Używam ostatnio dosyć intensywnie programu Fring
    który mi daje usługę VoIP do Polski za 9/10 centa za minutę...
    Program ten, mimo wielokrotnych uaktualnień i zapewnień że
    poprawiono to przełączanie nie radzi sobie zbyt dobrze gdy mój
    telefon w czasie połączenia przejeźdza ze strefy wifi u mnie w domu
    do strefy gdzie mojego wifi nie słychać ale jest Cellular Data a potem
    wchodzę w zasięg wifi w biurze. Jak widać dobrze wyczuwasz, że
    nie jest to trywialna sprawa. Ciekaw jestem czy Android ma w tym
    zakresie jakąś przewagę nad iOS. Czy istnieje program fring dla Androida?

  • 105. Data: 2011-03-27 09:53:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale to w sumie zarzut ogolny - Apple nie wymyslilo simlocka.
    > Ot, drobna wada, czesto spotykana.

    Też nie o Apple chodzi tylko o jego "wyznawcow".

    > I w sumie - moze to dobrze Pszemol wymyslil, ze zamiast zmieniac sim'a
    > i odcinac sie od wlasnego numeru, to trzeba sobie kupic drugi telefon
    > z opcja accesspointu.

    Równie dobrze mógł sobie ten telefon od razu kupić zamiast iPhone

  • 106. Data: 2011-03-27 09:56:55
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > korzystać jest równoznaczne z faktem, że wifi nie działa. Użyto więc
    > zgodnie z algorytmem GSM Data. Gdzie tu zaskoczenie?

    I tak zawsze jak nie może się połączyć z serwisem załącza gsm ? To niezłe
    badziewie :-)

  • 107. Data: 2011-03-27 09:59:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zgadza się. I wiele programów sobie niestety z tym przełączaniem
    > nie radzi. Używam ostatnio dosyć intensywnie programu Fring
    > który mi daje usługę VoIP do Polski za 9/10 centa za minutę...

    Eee yy ... to ten cudowny plan nie daje Ci możliwości dzwonienia do Polski ?

  • 108. Data: 2011-03-27 10:03:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale ja chcę utrzymać mój amerykański numer aktywny!

    Eee yy ... to tylko jedną kartę obsługuje ten iPhone ???

  • 109. Data: 2011-03-27 13:14:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>
    >
    > Eee yy ... to ten cudowny plan nie daje Ci możliwości dzwonienia do Polski
    > ?

    Kikuś... wczoraj się urodziłeś? Oczywiście że daje...
    Ale wybrałem 100x tańszą alternatywę VoIPa.

  • 110. Data: 2011-03-27 13:15:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > I tak zawsze jak nie może się połączyć z serwisem załącza gsm ?

    Nie musi nic "załączać", bo użytkownik już zostawił załączone.

    > To niezłe badziewie :-)

    Twój mówi że nie da sie połączyć? To niezłe badziewie :-)