  • Data: 2009-09-24 09:23:06
    Temat: Re: Koniec dokumentalnej fotografii
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > eee - przeciez tam wyraznie napisane ze fotomontaze sa znane od dawna

    Niby tak, ale żeby takie kwiatki, się trafiały w samym ''National
    Geographic''?

    Cytaty z artykułu:
    ''Condoleezzie Rice, sekretarz stanu za prezydentury George&#8217;a W. Busha,
    gazeta &#8222;USA Today&#8221; wybieliła białka oczu, przez co wyglądała ona na lekko

    obłąkaną.
    Coś zupełnie zaskakującego i do tej pory niespotykanego zrobił
    w ubiegłym roku kanał prawicowej telewizji Fox News.
    Zdjęcie twarzy Jacquesa Steinberga, publicysty lewicowego
    dziennika &#8222;The New York Times&#8221;, zostało przerobione &#8211;
    powiększono mu nos i uszy, by wyglądał trochę jak przygłup. ''

    ''Czy prestiżowe media też manipulują zdjęciami?
    Niestety tak. Na przykład w 2005 r. amerykański &#8222;Newsweek&#8221; umieścił
    na okładce fotografię Marty Stewart, bardzo popularnej autorki
    programów telewizyjnych dla gospodyń domowych właśnie
    zwolnionej z więzienia, na którym do jej głowy dokleił
    ciało modelki. Drugi poważny tygodnik &#8222;Time&#8221;, także na
    swojej okładce, pociemnił twarz O.J. Simpsona aresztowanego
    pod zarzutem morderstwa żony. Dzięki temu wyglądała ona
    znacznie bardziej mrocznie. Jedną z pierwszych
    i najgłośniejszych manipulacji fotografią w prestiżowym
    czasopiśmie jest okładka &#8222;National Geographic&#8221; z 1982 r.
    Widać na niej dwie piramidy egipskie, które stoją znacznie
    bliżej siebie niż w rzeczywistości. Może to nie jest
    jakaś wielka ingerencja w obraz, ale gorąco dyskutuje się
    o niej do dziś, gdyż &#8222;National Geographic&#8221; słynie
    ze swoich zdjęć przyrody i architektury. ''

    Zgroza, jakim jeszcze manipulacjom nas poddają? ;-)

    WM