  • Data: 2019-11-13 19:07:03
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poczytaj sobie:
    >
    > http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
    lemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html

    "Jak określa się skalę problemu prowadzenia pod wpływem alkoholu?
    - Istnieje kilka metod oceny. Najprostsza i najczęściej stosowana to
    analiza statystyk wypadków, która pozwala określać, jaki procent ogółu
    wypadków można przypisać nietrzeźwym użytkownikom dróg. W Polsce w
    ostatnich latach byli oni sprawcami około 18-20% ogółu wypadków drogowych"

    Przecież to bzdura. - "W 2018 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi,
    pasażerowie), będący pod działaniem alkoholu, uczestniczyli w 2 779
    wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków)" - z udziałem - a nie
    sprawstwem. Jak już pisałem wliczają to nawet paxów w taksówce czy
    autobusie nocnym. Źródełko:

    http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,W
    ypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    Dalej nawet nie chcę czytać, skoro mylą się na oko conajmniej trzykrotnie.

    > https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-spraw
    nosc-kierowcy.html

    Według WHO w krajach wysokorozwiniętych około 20% poważnie rannych
    kierowców miało przekroczony dozwolony limit alkoholu we krwi. Badania
    WHO pokazały, że w krajach nisko i średniorozwiniętych między 33 a 69%
    poważnie rannych kierowców i pomiędzy 8 a 29% lekko rannych kierowców
    spożywało alkohol przed spowodowaniem wypadku drogowego.

    Znów ma się to nijak do statystyk - źródełko to samo...

    --
    Shrek