  • 51. Data: 2020-01-29 18:42:16
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.01.2020 o 18:35, heby pisze:

    > Bez znaczenia. Zje to streaming. Już w zasadzie zjadł, pozostały reszki
    > które w te kilka lat rozwiąże biologia i kilku koneserów retro.

    W dalszym ciągu na mazowieckiej wsi trzeba wyjść na dwór (dla krakusów:
    na pole), żeby mieć z trudem zasięg do rozmów. Ten streaming to z
    łańcucha od krowy?

    MJ

  • 52. Data: 2020-01-29 19:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W dalszym ciągu na mazowieckiej wsi trzeba wyjść na dwór (dla
    >krakusów: na pole), żeby mieć z trudem zasięg do rozmów. Ten
    >streaming to z łańcucha od krowy?

    Z Orange swiatlowodu !

    ale ciekawe, czy internet wytrzyma powazny streaming.

    Ile ten Netflix ma klientow i jakie łącza ?

    J.

  • 53. Data: 2020-01-29 19:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-01-29 o 15:18 +0100, Michał Jankowski napisał:

    >Czy to nie jest jakiś bufor, który stacja trzyma w pogotowiu żeby móc
    >przerwać program w razie mega wpadki, coby niewygodny obraz nie
    >poleciał w eter?

    Raczej nie.
    Kodeki. One najpierw wyliczają różnice obrazow, wiec musza miec kilka
    do dyspozycji.
    Aczkolwiek 30s ... duzo. Az tak dlugo to te kodeki chyba nie patrza.
    Duzo pamieci gdzies po drodze potrzeba :-)

    >Za to obecne telewizory mają możliwość zapauzowania lecącego
    >programu.
    >Kiedyś to było nie do pomyślenia.

    Cos mi chodzi po glowie, ze byly takie. Raczej jako ciekawostka, i w
    sumie dosc niedawno, bo pamieci na to troche trzeba ...

    J.

  • 54. Data: 2020-01-29 19:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:27:32 UTC+1 użytkownik Grzegorz
    Niemirowski napisał:

> [...]

    >No więc jak facet tą tylną obudowę zdjął to były tam w sumie dwie
    >płytki wielkości kartki papieru z zeszytu- jedna to zasilanie, druga
    >płyta główna
    >Wymiana tego banalnie prosta, odpięcie i wpięcie kilku złączy
    >akurat wtedy zrobili mi to w ramach gwarancji ale podpytałem
    >człowieka o ceny.
    >Płyta główna ponoć ok 700zł, płyta zasilania polowe tańsza.
    >A na alle czy innych olxach używki można dostać po ok 200zł(z
    >rozbitych tv)
    >Wiec naprawa dzisiejszych tv to ani specjalnie skomplikowana ani

    Kosztowna o tyle, ze TV sie sklada z matrycy, tej plytki, zasilacza i
    obudowy.
    Proporcje cen powiedzmy 40:40:10:10%.
    U ciebie moze matryca drozsza, bo wieksza.

    Dodaj koszt serwisanta i sie okaze, ze naprawa zblizona do ceny
    nowego, lepszego.
    Pozostaje szrot i zrob to sam.

    >Oczywiście zakładam ze na tej uszkodzonej płycie głównej faktycznie
    >do wymiany mógł być element za kilka zł. Ale czy przy cenie całej
    >płyty nowej 700zł/używki 200zł jest sens bawić się w naprawę takiej
    >płyty?

    Przy 200 moze nie ma, przy 700 ... jesli sie uda naprawic w 2h ... w
    ramach hobby.

    Tylko kolejna sprawa - kupisz za 200, i nadal nie bedzie dzialac ... a
    nowy ile bedzie kosztowac ? :-)

    J.

  • 55. Data: 2020-01-29 19:26:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Przestań JF znowu pierdolic. Ty mistrz szukania linków nie potrafisz
    >znaleźć ceny dekodera.
    >Teraz przypierdalasz się że ktoś ma sobie taki sobie kupić.

    A to ile w/g ciebie dekoder kosztuje, ze cos Ci sie nie podoba ... i w
    zasadzie co sie nie podoba ?

    J.

  • 56. Data: 2020-01-29 19:34:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/01/2020 18:42, Michal Jankowski wrote:
    > W dalszym ciągu na mazowieckiej wsi trzeba wyjść na dwór (dla krakusów:
    > na pole), żeby mieć z trudem zasięg do rozmów. Ten streaming to z
    > łańcucha od krowy?

    Ze światłowodu. Mieszkam na przedmieściach miasta ~30k ludziów.
    Światłowodu nie ma. Za to na okolicznych wsiach gigabity w każdej
    stodole. Nie żartuje, dużo się zmieniło w ostatnich 10 latach.

  • 57. Data: 2020-01-29 20:02:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.01.2020 o 19:17, J.F. pisze:

    > Raczej nie.
    > Kodeki. One najpierw wyliczają różnice obrazow, wiec musza miec kilka do
    > dyspozycji.
    > Aczkolwiek 30s ... duzo. Az tak dlugo to te kodeki chyba nie patrza.

    To głównie chyba wynika z wielokrotnego przekodowywania, a za każdym
    razem z budowaniem bufora...

    Obraz z telewizji naziemnej jest szybciej niż z kablówki, Kubacki z TVP
    jest znacznie szybciej niż z Eurosportu etc. A ten sam Eurosport z
    internetu jest jeszcze 35 sekund później.

    MJ

  • 58. Data: 2020-01-29 22:44:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 20:02, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > jest znacznie szybciej niż z Eurosportu etc. A ten sam Eurosport z
    > internetu jest jeszcze 35 sekund później.
    Nie, naziemna jest przesyłana bezpośrednio przez łącza mikrofalowe,
    kablówka idzie przez satelity
    stąd opóźnienie, ale wynosi ono około 6-10sek.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2020-01-29 22:51:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    > UKE na swojej stronie umieściło informację informuje jaki telewizor
    > kupować aby nie zostać z monitorem.
    > https://uke.gov.pl/akt/kupujac-telewizor-sprawdz-jeg
    o-parametry,278.html

    A jeśli ja chcę zostać z monitorem? Wyrejestruję telewizor bo przestał
    spełniać swoją funkcję!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2020-01-29 22:55:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 19:34, heby pisze:

    > Ze światłowodu. Mieszkam na przedmieściach miasta ~30k ludziów.
    > Światłowodu nie ma. Za to na okolicznych wsiach gigabity w każdej
    > stodole. Nie żartuje, dużo się zmieniło w ostatnich 10 latach.
    zmieniło, ja też na przedmieściach BB ale mam światłowód 60Mb juz od roku,
    postęp jest :)

    --
    Janusz