    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Date: Wed, 29 Jan 2020 19:24:35 +0100

    dyskusyjnych:0060d42c-2bda-4c40-960c-3d56c60e4ca3@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:27:32 UTC+1 użytkownik Grzegorz
    Niemirowski napisał:

> [...]

    >No więc jak facet tą tylną obudowę zdjął to były tam w sumie dwie
    >płytki wielkości kartki papieru z zeszytu- jedna to zasilanie, druga
    >płyta główna
    >Wymiana tego banalnie prosta, odpięcie i wpięcie kilku złączy
    >akurat wtedy zrobili mi to w ramach gwarancji ale podpytałem
    >człowieka o ceny.
    >Płyta główna ponoć ok 700zł, płyta zasilania polowe tańsza.
    >A na alle czy innych olxach używki można dostać po ok 200zł(z
    >rozbitych tv)
    >Wiec naprawa dzisiejszych tv to ani specjalnie skomplikowana ani

    Kosztowna o tyle, ze TV sie sklada z matrycy, tej plytki, zasilacza i
    obudowy.
    Proporcje cen powiedzmy 40:40:10:10%.
    U ciebie moze matryca drozsza, bo wieksza.

    Dodaj koszt serwisanta i sie okaze, ze naprawa zblizona do ceny
    nowego, lepszego.
    Pozostaje szrot i zrob to sam.

    >Oczywiście zakładam ze na tej uszkodzonej płycie głównej faktycznie
    >do wymiany mógł być element za kilka zł. Ale czy przy cenie całej
    >płyty nowej 700zł/używki 200zł jest sens bawić się w naprawę takiej
    >płyty?

    Przy 200 moze nie ma, przy 700 ... jesli sie uda naprawic w 2h ... w
    ramach hobby.

    Tylko kolejna sprawa - kupisz za 200, i nadal nie bedzie dzialac ... a
    nowy ile bedzie kosztowac ? :-)

    J.