    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Date: Thu, 13 Feb 2020 00:48:54 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e43763b$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4333027760$20200212111249@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212140620.2d64e89e@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212155208.5f6cd88b@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212164832.7c600b22@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212224320.095080e7@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    2020-02-13 o 00:04 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > https://files.support.epson.com/pdf/lx810_/lx810_u1.
    pdf

    > Tu piszą (str. 115), że "User-defined Characters" tam istniały,
    > ale fakt, że mocno ograniczone.

    Zaiste... No to albo nie doczytałem tego, albo doczytałem ale nie
    zrozumiałem (mój angielski był wówczas na poziomie Himilsbacha), albo
    to było coś dostępnego w LX810 ale nie w LX800.

    > Co do drukowania graficznego, to już na samym początku lat 80 pojawił
    > się pod DOS-em bardzo fajny program "LetriX". Coś jak późniejsze GDI,
    > win-drukarki. Przechwytywał przerwanie od drukowania i wpuszczał do
    > drukarki tekst przerobiony na gafikę.

    Nigdy o tym nie słyszałem. Człowiek uczy się całe życie.

    > Widać z tego, że nie. Teraz poguglałem -- i znalazłem sporo takich
    > programów. Nie wszystkie tak marne, jak opisywałem.

    I ja intensywnie pogóglałem (wszak sprawa najwyższej wagi) - i
    ZNALAZŁEM. Ten program o którym myślałem (co to magicznie dorysowuje
    kreseczki i ogonki do literek, zamiast nadpisywać całe rastry) to był
    program... "ogonki", autorstwa Andrzeja Górbiela.

    Wykonałem ponownie mój poprzedni test, i oto:

    https://imgpile.com/i/IMUYOg

    Wynika z niego, że ogonki.com nie trzyma pełnych glifów w pamięci,
    zamiast tego aby wygenerować np. 'ą', zaczyna od skopiowania 'a' i
    następnie dodaje tylko pindelek w stosowne miejsce.

    Niestety nie znalazłem dokumentacji tego programu, tylko gołą binarkę.
    Program zajmuje 1184 bajtów pamięci - wliczając w to obsługę klawiatury.

    > Publiczna w tym sensie, że jak kto przyszedł z dyskietką, to mu
    > dawałem.

    No to klapa. Gdzie ja o takiej porze dyskietkę znajdę. A i do Warszawy
    mi niespecjalnie po drodze.

    Mateusz